اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. شهريور 1395 - 13:45   |   کد مطلب: 19792
با توجه به نزدیکی سال تحصیلی جدید شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان با حضور مسئولان فرمانداری، آموزش و پرورش ، شهرداری و راهنمایی و رانندگی همدان تشکیل شد.

به گزارش صبح الوند، فرماندار همدان در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان در خصوص تخصیص اعتبارات به آموزش و پروش اظهار کرد: ما نسبت به آموزش‌ و پرورش دارای تعصب خاصی هستیم و تا جایی که اعتبار داشته باشیم سعی خواهیم کرد این دینی که بر گردنمان است را ادا کنیم.

 

علی تعالی افزود: با نزدیک شدن به ماه مهر باید شرایطی را در شهر ایجاد کنیم که  دانش آموزان و اولیا با آرامش خاطر با سال تحصیلی جدید مواجه شوند.

 

وی نظم و انضباط شهری را امری بسیار مهم دانست و خواستار همکاری هر چه بیشتر راهنمایی و رانندگی به منظور جلوگیری از ترافیک شهری و همچنین ساماندهی خط‌کشی معابر در محل عبور و مرور دانش آموزان بخصوص در آغاز مهرماه شد.

 

فرماندار همدان از مسئولین آموزش و پروش خواست تا نظارت و توجه بیشتری به حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار داشته باشند.

 

*نظارت تاکسیرانی به انتخاب و عملکرد رانندگان سرویس مدارس ضروری است

تعالی رفتار و عملکرد رانندگان سرویس مدارس را بسیار با اهمیت دانست و گفت: رانندگان این سرویس‌ها باید به لحاظ عملکرد و اخلاق مناسب عمل کنند زیرا دانش آموزان در برخورد با این افراد و تحت تأثیر آنان قرار دارند و همچنین بر ایجاد ایستگاه اتوبوس در مقابل هنرستان دخترانه برکت در منطقه دیزج تأکید کرد.

 

فرماندار همدان به ‌منظور رعایت حقوق اولیا خواستار رعایت استانداردها در مدارس هیئت‌امنایی شد.

 

*حوزه علمیه در خصوص تأمین ائمه جماعت مدارس همکاری کند

در ادامه رئیس آموزش‌ و پرورش ناحیه دو همدان گفت: در حال حاضر 140 عنوان کتاب جدید التالیف مقطع متوسطه دوم در پایه دهم چاپ‌شده که این امر کاری بزرگ است.

 

محمد باب‌الحوائجی ادامه داد: در حال حاضر چالش بزرگ پیش رو تخریب مدرسه کشاورز به‌منظور بازسازی در آرام غربی است که مجبور شدیم دانش آموزان این مدرسه را به‌نوبت دوم مدرسه خیام انتقال دهیم.

 

وی گفت : تخریب مدرسه کشاورز در منطقه آرام غربی سبب نارضایتی بسیاری از خانواده‌ها در آن حوالی شده است.

 

باب‌الحوائجی خواستار حمایت حوزه علمیه در بحث تأمین ائمه جماعت مدارس در طول سال تحصیلی شد.

 

علوم تجربی پر متقاضی‌ترین رشته در همدان

در ادامه معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش ناحیه دو همدان گفت: به‌منظور مدیریت هرچه بهتر پروژه مهر سه مقوله هدایت تحصیلی دانش آموزان ، استقرار پایه دهم و توازن رشته‌ای انجام‌گرفته است.

 

علیرضا مؤمنی افزود: به دلیل افزایش گرایش خانواده‌ها و دانش آموزان به رشته علوم تجربی امسال فشار ثبت‌نام در این رشته بالابود که در حال حاضر مدیریت‌شده و با آمادگی نسبی در این زمینه وارد مهر خواهیم شد.

 

وی اظهار کرد: تعداد 850 نفر  سهمیه ثبت نامی در رشته تجربی داشتیم که تاکنون 1200 نفر در این رشته ثبت‌نام کرده و با توجه به این آمار از سه هزار و هشت‌صد نفر جمعیت دانش آموزان  50 درصد رشته تجربی را انتخاب کرده‌اند.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش ناحیه دو همدان ادامه داد:  در حال حاضر در ناحیه دو ، یکهزارو هشتصد نفر در رشته کاردانش و فنی و حرفه‌ای ، یازده هزار و 700 نفر متوسطه اول و 6هزار نفر در متوسطه دوم دانش‌آموز داریم.

 

مومنی گفت: در بحث راهنمایی و رانندگی خواستار همکاری این سازمان بوده و به دلیل آنکه در حوالی مدرسه خیام ، کشاورز، بهشتی و نصیری دارای مشکلات ترافیکی هستیم خواستار همکاری بیشتر راهنمایی و رانندگی در این بخش‌ها هستیم.

 

وی همچنین از همکاری شهرداری و حوزه علمیه با آموزش‌ و پرورش به‌منظور هرچه بهتر آغاز شدن سال تحصیلی جدید خبر داد.

 

جانمایی درس قرآن در ساعات اولیه کلاسهای ابتدایی صورت گرفته است

در ادامه معاونت آموزش متوسطه  آموزش‌وپرورش ناحیه یک گفت: از ابتدای تابستان شروع به تجهیز و شناسایی مشکلات مدارس کرده‌ایم و تجهیزات قبلاً توزیع‌شده و در حال حاضر نیز در بین مدارسی که  نیاز به تجهیز دارند توزیع خواهد شد.

 

سیاوش اباذری اظهار کرد :به‌منظور مدیریت شروع سال تحصیلی جدید شش کارگروه تشکیل‌شده است.

 

وی افزود :در انتخاب رشته و هدایت تحصیلی از 777سهمیه موجود در رشته ریاضی 661 نفر این رشته را انتخاب کرده‌اند.

 

معاونت آموزش متوسطه  آموزش‌ و پرورش ناحیه یک  ادامه دادد: سهمیه رشته تجربی 808 نفر بوده که در حال حاضر 1426نفر این رشته را انتخاب کرده و در رشته انسانی 505 سهمیه اعلام‌شده و 802 نفر این رشته را انتخاب نموده‌اند.

 

اباذری اشاره کرد: در حال حاضر ثبت‌نام در رشته‌های نظری افزایش و در رشته‌های کار و دانش کاهش‌یافته است.

 

معاونت آموزش متوسطه  آموزش‌ و پرورش ناحیه یک بیان کرد: بحث جانمایی قرآن در ساعات اولیه کلاس‌های ابتدایی در نظر گرفته‌شده است.

 

استقرار صبحگاهی پرسنل راهنمایی و رانندگی در محل عبور دانش آموزان

در ادامه رئیس راهنمایی و رانندگی شهر همدان  اظهار کرد: همکاران راهنمایی و رانندگی با شروع سال تحصیلی از ساعت 6:30 تا 8 صبح  در محل عبور و مرور دانش آموزان استقرار صبحگاهی خواهند داشت.

 

سرهنگ زنگنه گفت: برای خروج دانش آموزان از مدارس چون در ساعات ظهر با پیک ترافیک شهری مواجه هستیم و همکاران باید به سایر مردم خدمات‌رسانی کنند به‌اندازه صبح قادر به خدمت‌رسانی در محل عبور دانش آموزان نیستیم اما بااین‌حال تمامی سعی خود را برای خدمت‌رسانی بهتر خواهیم داشت.

 

زنگنه ادامه داد: رانندگان سرویس مدارس باید دارای گواهینامه پایه دوم(ب 2) باشند و گواهینامه پایه سوم و (ب 1) قابل‌قبول نیست.

 

وی خواستار رعایت ظرفیت پذیرش دانش آموزان در سرویس شد و گفت: معاینه فنی خودروهای سرویس مدارس را کنترل خواهیم کرد.

 

رئیس راهنمایی و رانندگی شهر همدان همیار پلیس را در بحث کنترل ترافیک نقطه قوت دانست و افزود: شماره تلفن 2183448 اداره فرهنگ و ترافیک راهنمایی و رانندگی آماده پذیرش نظرات و شکایات مردمی است.

 

در ادامه معاون فنی و اجرایی نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان همدان بیان کرد: چهار پروژه با 4هزار و 830 مترمربع زیربنا با هزینه 4میلیارد تومان از اعتبارات استانی و ملی انجام‌شده است.

 

محمدرضا مرادی افزود: 26مدرسه به لحاظ گرمایشی استانداردسازی و 8 مدرسه در سطح همدان با هزینه 250میلیون تومان از اعتبارات قیر یارانه آسفالت محوطه شده است.

 

در ادامه مدیرعامل تاکسی‌رانی همدان اظهار کرد: سازمان تاکسی‌رانی سامانه سپند همدان را راه‌اندازی کرده است که همه امور مربوط به سرویس مدارس را اعم از ثبت‌نام راننده‌های سرویس،ثبت شکایات و ... در برمی‌گیرد.

 

مهرداد خورشیدوند با بیان اینکه در حال حاضر 30 درصد سرویس مدارس را تاکسی و مابقی آن‌ها را وسایل نقلیه شخصی تشکیل داده است گفت:  سامانه www.sepand hamedan.org مربوط به همه امور سرویس مدارس می‌باشد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان