اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. آذر 1395 - 8:47   |   کد مطلب: 22034
سرپرست معاونت سياسي فرمانداري شهرستان همدان:
شناسايي و تخريب 40 مکان تجمع معتادان در همدان
سرپرست معاونت سياسي فرمانداري شهرستان همدان گفت: بيش از 40 مکان تجمع معتادان در داخل شهر با همکاري شهرداري شناسايي و تخريب شده است.

به گزارش صبح الوند، مجتبي زارعي در شواي هماهنگي مبارزه با موادمخدر شهرستان همدان، با بيان اينکه فصل سرما فرارسيده است، تأکيد کرد: درصدي از معتادان در سطح شهر هستند که بدون سرپناه روزگار خود را  سپري مي‌کنند بنابراين بايد موضوع گرمخانه را با کمک  نيروي انتظامي، شهرداري و بهزيستي جدي بگيريم.

وي تصريح کرد: با توجه به اينکه معتادان بيمار محسوب مي‌شوند، لازم است براي اين افراد مکان مناسبي درنظر گرفته شود به طوريکه مکان‌هاي نگهداري معتادان با عنوان مراکز «شرتل» و «دي‌آي‌سي» بايد اين موضوع را درنظر بگيرند که ساعات کاري خود را تغيير دهند به گونه‌اي که مرکز دي‌آي‌سي تا 16 باز باشد و مرکز شرتل از 14 آغاز به کار کند.

زارعي با اشاره به اينکه خرده‌فروشان موادمخدر در کاروانسراي تحديد همدان اقدام به فروش موادمخدر و انواع قرص روانگردان مي‌کنند، از ميراث فرهنگي خواستار نظارت و بازرسي اين محل شد.

 

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر شهرستان همدان نيز در اين جلسه با بيان اينکه با تعامل شهرداري موفق به شناسايي و جمع‌آوري معتادان خرده‌فروش در سطح شهر شده‌ايم، گفت: بالاي 100 اماکن مخروبه در سطح شهر شناسايي شده است.

سرهنگ هادي نجاريان با اشاره به اينکه برخورد با خرده‌فروشان با توفيق همراه بوده است، عنوان کرد: مناطق تجمع معتادان با همکاري شهرداري پاکسازي شده است.

وي به انهدام باندها و دستگيري خرده‌فروشان و کشف 2167 کيلوگرم انواع موادمخدر در اين راستا در همدان اشاره کرد و گفت: در همدان کشت خشخاش وجود ندارد و تنها تعدادي از افراد اقدام به کاشت چند بوته خشخاش در خانه خود کرده بودند که شناسايي شدند.

نجاريان با بيان اينکه کاشت شاهدانه ممنوع نيست، عنوان کرد: استفاده از شاهدانه براي موادمخدر ممنوع است البته خوشبختانه کشت شاهدانه در همدان وجود ندارد و کشاورزان کشت اين گياه را تنها براي جلوگيري از ورود آفت مورد استفاده قرار مي‌دهند.

رئيس کميته آموزش مبارزه با موادمخدر همدان نيز با بيان اينکه در کل جهان موادمخدر را بر 8 دسته کلي نظير شادي‌آور، توان‌زا، توهم‌زا، آرام‌بخش و سستي‌زا طبقه‌بندي کرده‌اند، اظهار کرد: کوکائين از دسته موادمخدر توان‌زا است به طوريکه افراد با مصرف اين مواد احساس افزايش قدرت مي‌کنند البته قيمت اين مواد در ايران بسيار بالا است.

اميد دلاوري حشيش را از دسته موادمخدر توهم‌زا برشمرد و افزود: با مصرف اين مواد افراد دچار توهم شده و قدرت فهم واقعيت را ندارند، اين مواد از گياه شاهدانه توليد شده و تأثير آن بر چهره به صورت سرخي رگ‌هاي خوني نمايان مي‌شود همچنين اين افراد اختيار غم و شادي را از دست داده و اقدام به خنده‌هاي بي‌معني و مکرر مي‌کنند.

وي هروئين، مرفين، کراک و متادون را از دسته موادمخدر سستي‌زا دانست و اضافه کرد: اين مواد از گياه خشخاش تهيه و توليد مي‌شوند.

دلاوي خاطرنشان کرد: پس از جمع‌آوري خرده‌فروشان که با کمک شهرداري صورت گرفت، مشاهده کرديم در همدان موادمخدر ترياک، هروئين، حشيش و گراس توسط افراد مصرف مي‌شود.

وي در پايان با اشاره به اينکه بزرگ‌ترين توليدکننده حشيش مراکش و افغانستان است، خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه ماده‌مخدر گل در شرايط خاصي تهيه مي‌شود بنابراين مصرف آن در همدان بسيار کم است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان