اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. آبان 1402 - 20:30   |   کد مطلب: 36713
امروز احداث ساختمان جدید دانشکده بهداشت همدان با حضور معاون وزیر کلنگ‌زنی شد.

به گزارش صبح الوند، پیش از ظهر امروز همزمان با روز پرستار، ابوالفضل باقری فرد؛ معاون آموزشی وزیر بهداشت از ظرفیت‌های علمی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان بازدید کرد.

 او که همراه مشاور اجرایی و دبیر مرکز امور هیأت علمی وزارت بهداشت از ظرفیت‌های دانشکده پزشکی، بهداشت، دندانپزشکی و باغ گیاهان دارویی در دانشگاه علوم پزشکی همدان بازدید داشت، ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان را مثبت ارزیابی کرد.

معاون وزیر بهداشت با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاون آموزشی دانشگاه از مرکز آزمون‌ها و شعبه بین‌الملل و ظرفیت‌های متنوع دانشکده داروسازی از جمله هرباریوم دانشکده داروسازی، آزمایشگاه کشت سلولی دانشکده، آزمایشگاه گیاهان دارویی و فارما کگنوزی بازدید کرد. 

در ادامه این سفر یک روزه در بیمارستان آموزشی درمانی قلب و عروق فرشچیان حضور یافت و روز پرستار را به پرستاران شاغل در این مرکز با اهدای گل تبریک گفت. 

حضور در آیین کلنگ‌زنی احداث ساختمان جدید دانشکده بهداشت همدان از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه معاون وزیر بهداشت به همدان بود.‌

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این آیین گفت: با وجود راه‌اندازی رشته‌های متعدد در دانشگاه علوم پزشکی همدان اما توسعه فضاهای آموزشی متناسب با این رشته‌ها توسعه نیافته است.

ابوالفضل باقری فرد یادآور شد: البته چند سال گذشته در همدان نسبت به توسعه کمی و کیفی رشته‌ها کارهای خوبی صورت گرفت و بیشتر رشته‌های پزشکی در علوم پزشکی این استان تدریس می‌شود اما از نظر فیزیکی متناسب با رشته ها رشد نکرده است.

وی ادامه داد: این وضعیت موجب تراکم دانشجو در رشته‌های مختلف پزشکی، دانشگاه و دانشکده‌ها استان همدان شد تا جایی که دانشجویان از فضاهای لازم آموزشی و کمک آموزشی بی‌بهره هستند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز با کمک استانداری ایجاد ساختمان دانشکده جدید بهداشت آغاز شد تا بخشی از کمبود فضای آموزشی مورد نیاز در آینده نزدیک با توسعه و بهره‌برداری از این ساختمان، کاهش یابد.

باقری‌فرد ادامه داد: عملیات ساخت دانشکده جدید بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی همدان از محل مولدسازی و فروش اموال و املاک مازاد و غیرقابل استفاده این دانشگاه صورت گرفت که دانشگاه علوم پزشکی در این باره پیشتاز است.

استاندار همدان نیز گفت: یکی از تکالیف پیش‌بینی شده در قانون بودجه و موارد مورد تاکید دولت سیزدهم به همه دستگاه‌های اجرایی مولدسازی است یعنی اموال غیر قابل استفاده شامل ساختمان، ابنیه و زمین‌های مازاد برای رفع نیازها و تکمیل طرح‌های در دست اجرا به فروش برسد.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: ساختمان دانشکده بهداشت نیز از محل فروش اموال مازاد دانشگاه علوم پزشکی همدان در زمینی به وسعت ۸ هزار متر مربع تکمیل می‌شود.

وی اضافه کرد: دیگر دستگاه‌های اجرایی مکلف به توجه به موضوع مولدسازی اموال هستند و در این باره روز گذشته در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تاکید شد که یکی از مولفه های حایز اهمیت در ارزیابی عملکرد دستگاه ها در جشنواره شهید رجایی، موضوع مولد سازی و تبدیل به احسن کردن اموال و املاک است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: ساختمان جدید دانشکده بهداشت در زمینی به وسعت هشت هزار مترمربع در ۲ بلوک چهار طبقه به همراه ساختمان ورودی راه اندازی می شود.

محمدمهدی مجذوبی افزود: این ساختمان دارای فضاهایی نظیر آمفی تئاتر، نمازخانه، آزمایشگاه، کارگاه، کتابخانه و سالن مطالعه، ۲ باب کلاس بزرگ، ۱۳ باب کلاس کوچک و پنج باب کلاس متوسط است.

وی ادامه داد: برای این مجموعه سالن های نقشه‌کشی، رایانه، اداری آموزشی و اتاق های اعضای هیات علمی در نظر گرفته شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: برای خروج از مشکلات موجود در زمینه کمبود فضای آموزشی این مسیر تداوم دارد تا بتوان از محل فروش اموال مازاد نسبت به توسعه فضاهای مورد نیاز اقدام کرد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان