اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. دى 1402 - 11:34   |   کد مطلب: 36718
آیین افتتاح دومین نمایشگاه دست‌آفریده‌های هنر ایرانی در همدان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان از افتتاح دومین نمایشگاه دست‌آفریده‌های هنر ایرانی با شعار «هنر ماندگار ایرانی» به همت سازمان بسیج هنرمندان و مرکز مقاومت بسیج میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی در سالن شهید آوینی به مدت یک هفته خبر داد.

به گزارش صبح الوند، محسن معصوم‌علیزاده یکشنبه، ۱۰ دی ماه در حاشیه افتتاح و بازدید از این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: جشنواره و نمایشگاه دست‌آفریده‌های هنر ایرانی برای دومین‌ بار توسط سازمان بسیج هنرمندان کشور و مرکز مقاومت بسیج وزارت میراثفرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی کشور در قالب محصولات و تولیدات صنایع‌‌دستی و هنرهای سنتی در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی همدان ادامه داد: با اعلام فراخوان این جشنواره، تعدادی از هنرمندان همدانی صنایع‌دستی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که پس از بازبینی، آثار 23 هنرمند به مرحله استانی راه پیدا کرد.

معصوم‌علیزاده با بیان اینکه سال گذشته اولین دوره جشنواره در نهاوند برگزار شد و امسال در همدان برگزار شده، عنوان کرد: این جشنواره که به شکل نمایشگاه صنایع‌‌دستی است، در مجتمع شهید آوینی برپا و از ساعت ۱۵ تا ۱۹ میزبان بازدیدکنندگان است.

او افزود: هنرمندان در ۱۱ رشته تراش سنگ‌های قیمتی، کاشی هفت‌رنگ، نقاشی روی سفال، پته‌دوزی، قلاب‌بافی، نقاشی روی شیشه، معرق چوب، سراجی سنتی، صنایع چوبی، زیورآلات سنتی و عروسک‌بافی در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان افزود: در آیین اختتامیه این جشنواره از پنج اثر منتخب استانی و دو نفر از هنرمندان برگزیده حوزه صنایع‌دستی همدان تجلیل خواهد شد. او افزود: امیدوارم برگزاری این جشنواره زمینه کشف استعدادهای جدید، افزایش تولید و رونق بازار کار هنرمندان صنایع‌‌دستی و رشد و توسعه این صنعت ارزشمند را فراهم آورد.

 

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان