اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. آبان 1402 - 13:22   |   کد مطلب: 36712
فرمانده سپاه ناحیه همدان خبر داد:
اجرای۳۵۰ عنوان برنامه در هفته بسیج در همدان
فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: حدود ۳۵۰ عنوان برنامه در هفته بسیج در سطح شهرستان همدان در دست اجراء است.

به گزارش صبح الوند، سید جواد حسینی صبح امروز در نشست خبری برنامه‌های هفته بسیج با اشاره به روز ولادت حضرت زینب‌ سلام‌الله علیه اظهار داشت: حضرت زینب سلام‌الله سردار جنگ نرم بود و بواسطه صبر و استقامتش الگو شد و امروز بخاطر او روز پرستار نامیده شد.

وی با بیان اینکه در جامعه روایت‌های متعددی از بسیج می‌شود، عنوان کرد: از نظر مقام معظم رهبری بسیج مفهوم گسترده‌ای دارد که بی‌مرز و حصار است و هرجا که در نظام خلاء‌ای ایجاد شد، بسیج حضور پیدا می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان افزود: بسیج از زمان پیامبر گرامی وجود داشته اما حضرت امام(ره)، با اندیشه ناب معنوی این تشکل عظیم را ایجاد کرد.

حسینی با بیان ویژگی های بسیج اذعان داشت: بسیجی‌ها افرادی پاک و با اخلاص هستند که تند بادها قادر به کندن آنها نیستند، این تشکل مقدس از ابتدای انقلاب وجود داشته، در مقابل تجزیه‌طلبان ایستاده و همچنین در هشت سال دفاع مقدس با جانفشانی و عبور از عزیزانشان خود را فدا کردند تا ما امروز براحتی زندگی کنیم.

وی با بیان اینکه کارهای شاخص بسیج، توسط خود مجموعه بصورت مستند ۱ ساعته ساخته و قرار است در صدا و سیما پخش شود، اذعان داشت: در هفته بسیج ۳۵۰ عنوان برنامه در دستور کار قرار داشته و برای انجام آن در بین پایگاه‌ها و اقشار تقسم بندی شده است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به اینکه امروز ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان با کاروان چهار اتوبوسه، به مدت ۳ روز زائر مشهدالشهداء اعزام شدند، ادامه داد: این دانش ‌آموزان با هدف آشنایی با ویژگی شهدا و ایجاد ارتباط معنوی بهراهیان نور مشرف شدند.

حسینی افزود: مجمع بسیجیان و نخبگان در ۶ کارگروه با هدف مسئله‌یابی و رفع مشکلات خاص شهرستان همدان در زمینه‌های مسکن، ایجاد شغل برای خانواده‌های محروم، شبکه‌سازی و جانشین‌پروری برای آینده، افزایش جمعیت و... ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه هروز از این هفته به نامی مزین شده و با تناسب نام آن کارها انجام خواهد شد، تصریح کرد: روز اول سازندگی و محرومیت است که در آن حدود ۷۰ منزل با کمک کمیته امداد و جهادگران تحویل خانواده‌های فقیر خواهد شد.

فرماند سپاه ناحیه همدان خاطرنشان کرد: افتتاح خط انتقال ارزانفود با حضور وزیر کشور انجام خواهد شد، این طرح که با کمک بسیج سازندگی با هزینه ۴ میلیارد تومانی انجام و مخازن آن توسط گروه جهادی درحال بررسی و ساخت است.

حسینی روز دوم را بسیج، پیشرفت، عزت و افتخار نامید و افزود: در بعداز ظهر این روز گشت‌های رضویون حضور داشته و بطور نمادین رزمایشی را در جهت ایجاد آرامش برای مردم انجام خواهند داد.

وی روز سوم را بسیج ولایت باور انقلابی و تمدن‌ساز نامید و گفت: همایشی برای بزرگداشت خانم دباغ خواهیم داشت، همچنین ۲۰ سری جهیزیه برای افراد نیازمند تهیه شده که دراین روز توزیع خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه از برگزاری دیگر برنامه‌ها در این هفته خبر داد و افزود: بخشی از این برنامه‌ها شامل: پیاده‌روی با حضور مادارن و فرزندان در حمایت از کودکان غزه، رژه موتوری، ایجاد میز خدمت با حضور استاندار و مسئولین در سطح شهر ، ویزیت رایگان افراد محروم توسط جامعه پزشکی، تقدیر از کسبه منصف در سطح شهر، جشنواره علمی در دانشگاه آزاد، اردوی راهیان پیشرفت، تقدیر از مادران بالای سه فرزند، افتتاح کارگاههای مختلف و ...می‌شود.

حسینی در پایان یادآور شد: در این هفته حدود پنج‌ نفر از زندانیان غیر عمد آزاد خواهند شد، هر چند که در این مدت از خانواده‌های آنها نیز حمایت می‌شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان