اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. تير 1394 - 14:29   |   کد مطلب: 12374
بازار تولید داخلی در تسخیر وارداتی است که با سوء تدبیر در مدیریت اجازه ورود کالاهایی حتی با کیفیت پایین تر نسبت به کالاهای داخلی می دهد و اینجاست که نان تولیدکنندگان آجر می شود.
کاهش 50 درصدی کاشت سیر در تویسرکان

به گزارش صبح الوند به نقل از رودآور، وقتی سرنخ های وارادات بی رویه را می گیریم در اکثر مواقع درانتها به کشور چین می رسیم، کشوری که از اشتهای بی توجهی و ضغف مدیریتی مسئولان کشورمان سوء استفاده کرده و از صادارات سیر نمی شود.

واردات؛ قصه هزار شبی که پایان ندارد!

واردات بی رویه به ویژه محصولاتی که در کشور تولید  می شود و ویژه تر محصولات کشاورزی، اقتصادمان را به چالش کشانده است و اگر اقدامی جدی صورت نگیرد کمر اقتصاد کشورمان شکسته می شود.

در راستای جلوگیری واردات بی رویه بارها و بارها از سوی دلسوزان نظام به ویژه مقام معظم رهبری تأکید فراوان شده است و اینکه توجه ها باید به سمت تولید داخلی باشد و مسئولان اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

اما گویا قصه واردات از کشورهای مختلف به ویژه چین، قصه هزار شبی است که پایان ندارد و غصه پردرد تولیدکنندگان و کشاورزان ما.

گله مندی امام جمعه تویسرکان از واردات بی رویه و سوء تدبیر در مدیریت

اعتراض ها وگله مندی های دلسوزان در سایه بی توجهی دولتی ها همچنان ادامه دارد و مردم را امیدوار می کند که شاید کسی باشد که دادشان را به دادستان برسانند، «حجت الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان بارها و بارها از واردات بی رویه گله کرده است.

وی با بیان اینکه برخی ها با تصور خام می گویند تنش زدایی با امریکا مشکلات را حل می کند! گفت: بسیاری از مشکلات ما ناشی از مدیریت ضعیف و سوء تدبیر در مدیریت است، چرا که برای این افراد اگر از آسمان هم دلار و ارز بریزد باز با بی مدیریتی همه چیز را از بین می برند.

امام جمعه با گله مندی از برخی اطرافیان دولتی ها، گفت: جوانان غیرتمند ما بنزین داخلی تولید می کند، اما می آیند0 به دلیل آنکه همسر معاون رئیس جموری علاقمند به بنزین وارداتی است، پشت به بنزین داخل می کنند و این مطلب در مورد بسیاری دیگر از کالاهای درونی هم صدق می کند.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: متأسفانه واردات بی رویه به تولید و اقتصاد کشور لطمه وارد کرده است و مدیریتی نیست تا از خروج ارز جلوگیری کند و برخی تنها به دنبال سود و منافع خود از واردات هستند.

کاهش 50 درصدی کاشت سیردرتویسرکان

«مسعود اکبری» مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با اشاره به اینکه در سال جاری 250 هکتار سطح زیر کشت سید داریم، گفت: این در حالی است که سال گذشته سطح زیر کشت سیر در شهرستان بین 450 تا 500 هکتار بود.

وی با بیان اینکه سیر به نسبت برخی محصولات آب کمتری مصرف می کند، اظهار کرد: متأسفانه به دلایلی قیمت خرید سیر از کشاورزان در سال گذشته کاهش یافت، تا جایی که قیمت سیر به هزار یا 800 تومان هم رسید و آنان ضرر کردند.

مدیر جهادکشاورزی تویسرکان افزود: با توجه به اینکه کاشت، داشت و برداشت سیر زحمت و نیروی انسانی بسیار می خواهد و کشاورزان تویسرکانی به دلیل درآمدپایین عمدتا از اداوات کشاروزی در حوزه سیر استفاده نمی کنند، از این رو کاشت سیر در تویسرکان به یک دوم خود نسبت به سال گذشته رسید.  

اکبری عنوان کرد: تولید میانگین سیر در هر هکتار، 15 تن است اما مانند کاشت زعفران برای کاهش هزینه های تولید  نیرو انسانی و اداوات کشاورزی می خواهد، از این رو کشاورزان می توانند از تسهیلات این حوزه برای خرید اداوات خود استفاده کند.

وارداتی که نان کشاورزان را آجر کرده است/باراز سیر در تسخیر واردات

خبرنگار رودآور به سراغ سیرکاران تویسرکانی هم رفت تا از نزدیک مشکلات آنان را جویا شود، سیرکارانی که برای یک لقمه نان حلال با زبان روز در این روزها به کندن سیر مشغول هستند و در همین روزهاست که پای سیر وارداتی هم به میان می آید.

آقای عبدالمالکی یکی از سیرکاران تویسرکانی است که می گوید: سیر کاشتن وبرداشتن زحمت بسیار دارد و به ویژه آنکه برداشت آن هم در اوج گرما صورت می گیرد.

وی افزود: ما می خواهیم از تجهیزات ماشینی استفاده کنیم اما درآمد خوبی نداریم، اگر از وام ها هم بخواهیم استفاده آنقدر سنگ جلوی پایمان می اندازند و ضامن می خواهند و بهره دارد که آدم را پشیمان می شود وام بگیرد.

این کشاورز تویسرکانی ادامه می دهد: سال گذشته کشت سیرمان خوب بود، اما به یکباره قیمت ها کاهش یافت، طوری که حتی ما نتوانستیم از فروش سیر دستمزدکارگران مزرعه را بدهیم از این رو امسال از اینکه زمین بیشتری را به کشت سیر اختصاص دهیم ترسیدیم.

آقای عبدالمالکی با بیان اینکه می گویند سیر وارداتی عامل اصلی این افت قیمت ها بود، اظهار کرد: سیرهای وارداتی که به طور عمده از چین و اوکرای وارد شده کمر کشاورزی ما را شکسته است.

یکی از کارگرانی که مشغول سیر کندن بود نیز گفت: سیر تویسرکان با دارا بودن مواد غنی و مغزی بالای خود، طعم ، مزه، خاصیت و بویی  ده ها که نه صدها برابر سیر وارداتی دارد، اما معلوم نیست که این سیر وارداتی مجوز گمرکی دارند یا ندارند یا قاچاقچیان و دست های پشت پرده این سیرها را وارد می کنند.

وی تصریح کرد: برخی می گویند قاچاق سیر، سیر که مانند مواد مخدر یک کیلو دو کیلو نیست تا در ماشین ها جاسازی شود، معلوم نیست این همه سیر وارداتی از کجا می آید؟

وی ادامه می دهد: وقتی که سیر وارادتی با بسته بندی شکیل و خوش فرم تر و ارزان قیمت تر به بازر می آید، میدان بارهای بزرگ در شهرهای دیگر به سراغ خرید آن سیرها می روند، غافل از آنکه سیر وارداتی ظاهری زیبا اما بی کیفیت است.

حلقه تولید داخلی با شمیر واردات بریده می شود

به گزارش رودآور، تاریخ به ما آموخته است که اگر دشمنی بخواهد کشوری دیگر را به زانو در آورد به سراغ کشاورزی اش می رود، چرا که کشاورزی اساس یک کشور از نظر بنیان اقتصادی آن است، اگر کشاورز ضرر کند، بازارایان هم دچار مشکل و رکود می شوند و اگر بازرایان ضرر کنند مردم نیز متضرر می شوند و به همین ترتیب حلقه تولید داخلی  با شمشیر واردات بریده می شود.

اینجاست که می طلب مسئولان امر به دور از هرگونه چالش سیاسی وارد عرصه شوند، از کشاورزان با افزایش صددرصدی تعرفه واردات سیر و ارائه تسهیلات کم بهره برای مکانیزه شدن حوزه کشاورزی حمایت کنند.

سیر محصولی جادویی برای مقابله با بيماري هاي قلبي، سرطان و عفونت ها

فراموش نشود که تحقيقات پزشکي و دارويي نشان داده است که سير تنها یک چاشني معطر که افراد يا از آن متنفر مي شوند و يا عاشقش مي شوند-مي تواند کلسترول را پايين آورده، از لخته شدن خون در بدن جلوگيري کرده، فشارخون را پايين آورده، از ابتلا به سرطان جلوگيري به عمل آورده، و شما را در برابر عفونت ها و بيماري هاي قارچي و باکتريايي مصون کند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان