اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. آبان 1397 - 23:48   |   کد مطلب: 30192
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تویسرکان گفت: مردم تویسرکان در اهدای کتاب به کتابخانه‌ها پیشتاز هستند.

به گزارش صبح الوند، مهدی کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، اظهار کرد: کتابخانه رضی‌الدین آرتیمانی به عنوان کتابخانه برتر و نمونه کشوری انتخاب شد که علت آن چند آیتم  شامل انجام برنامه‌های مداوم فرهنگی طی سال همچون برگزاری نشست کتابخوان، جلسات نقد کتاب، برپایی نمایشگاه کتاب و برنامه‌های مختلف در حوزه کودکان، کلاس نقاشی و کاردستی و کارگاه قصه‌گویی علاوه بر امانت کتاب بود.
وی با بیان اینکه کتابخانه رضی‌الدین جزء سه کتابخانه برتر کشور شناخته شد، عنوان کرد: افتخار دیگری که در هفته کتاب در تویسرکان رقم خورد، انتخاب یکی از کتابداران بازنشسته به عنوان کتابدار نمونه در حوزه پیشکسوتی بوده است.
کریمی با اشاره به برنامه‌های شهرستان تویسرکان در هفته کتاب گفت: بیش از 100 برنامه در دست اجراست و یا اجرا شده که مهمترین برنامه‌های شامل برگزاری نشست کتابخوان مفاخر، رونمایی از دو جلد کتاب از نویسندگان بومی شهرستان با تألیف سجاد ترکاشوند، برگزاری سلسه نشست کتابخوان در همه کتابخانه‌ها و مدارس شهرستان، برگزاری نقد کتاب در 5 کتابخانه شهرستان، برنامه قصه‌گویی در 5 کتابخانه، برگزاری جشن کتاب در کتابخانه‌های روستایی، بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌های شهرستان، بازدید مسئولان از کتابخانه‌های عمومی، انجام عضویت رایگان طی دو روز در کتابخانه‌های عمومی شهرستان، انجام طرح اهدای کتاب توسط مردم به کتابخانه‌های عمومی است.
وی با تأکید بر اینکه مردم تویسرکان در اهدای کتاب به کتابخانه‌ها پیشتاز هستند، عنوان کرد: تویسرکان در بحث مطالعه جایگاه خوبی دارد به طوریکه دارای 9 باب کتابخانه عمومی است که 6 باب کتابخانه شهری و 3 باب کتابخانه روستایی است.
وی با بیان اینکه یک باب کتابخانه شهری در فرسفج، یک باب در سرکان و 4 باب در شهر تویسرکان واقع شده است، ادامه داد: یکی از کتابخانه‌های شهر تویسرکان تخصصی کودک و نوجوان است.
کریمی یادآور شد: شهرستان تویسرکان به لحاظ زیربنا رتبه اول استان را داراست به طوریکه 3593 مترمربع فضای کتابخانه‌ای داریم که به ازای هر 100 نفر جمعیت  3.49  مترمربع سرانه فضای مطالعه در شهرستان است و این آمار در استان تا قبل از هفته کتاب 2.5 مترمربع بوده که با افتتاح کتابخانه تالار قرآن کمی تغییر خواهد کرد.
وی در پایان خاطنشان کرد: در تویسرکان 61 هزار و 915 عنوان کتاب در کتابخانه و تا پایان مهر 5582 نفر عضو در کتابخانه‌ها داشتیم
انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان