اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. مرداد 1397 - 8:39   |   کد مطلب: 29708
فرماندار شهرستان تویسرکان گفت: بنا به گفته مدیریت ارشد استان طرح اصلاح باغات گردو به روش سرشاخه‌کاری و پیوند در شهرستان تویسرکان مهمترین طرح اقتصاد مقاومتی استان همدان به شمار می‌رود.
باغات گردوی تویسرکان

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، حبیب مومیوند  در جمع خبرنگاران، بیان کرد: تویسرکان، پایتخت گردوی ایران به شمار می‌رود و بر اساس اظهارات صریح وزیر و معاون وزیر جهادکشاورزی هر فعالیت علمی، تحقیقاتی و عملی در زمینه گردو در سراسر کشور باید با مبنای تویسرکان صورت گیرد.
وی افزود: تا کنون ۴ هزار اصله نهال گردوی اصلاح شده به باغ مادری و نهالستان گردوی تویسرکان در روستای مرادآباد تحویل تویسرکان شده و مابقی آن نیز که تقریبا ۶ هزار اصله نهال است، به‌زودی دریافت و تحویل می‌شود.
فرماندار شهرستان تویسرکان از انجام 20 هزار فرآیند پیوند در باغات گردوی تویسرکان پس از برگزاری کلاس‌های آموزشی خبر داد و تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود 20 هزار عمل پیوند نیز توسط خود باغداران شهرستان انجام شده و طرح اصلاح، سرشاخه‌کاری و پیوندزنی باغات گردوی شهرستان به صورت جدی در حال ادامه است.
وی خاطرنشان کرد: تویسرکان در شهریور امسال میزبان جشنواره ملی گردو، صنایع مبل و منبت و فرش دستباف است که همزمان با رویداد بزرگ و اثرگذار «همدان 2018» برگزار می‌شود.
مومیوند یادآور شد: تویسرکان به عنوان پایتخت گردوی ایران باید با فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده، دقیق و هدفمند این عنوان خود را تثبیت کرده و از آن حداکثر بهره‌برداری را انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر با وجود کمبود اعتبارات مالی، طرح‌های بزرگ و موثر عمرانی در شهرستان تویسرکان به مرحله اجرا درآمده است، گفت: طرح‌های اجرایی و عمرانی مانند سد خرمرود، تصفیه‌خانه سدسرابی، بیمارستان قائم(عج)، چهارخطه کردن جاده‌های تویسرکان به کنگاور و تویسرکان به جوکار و شرکت‌هایی همچون تولید داروی هگمتان دارو و تدبیر دارو، مهان کاغذ و کشتارگاه جدید در حال اجرا هستند و تسهیلات ارزان‌قیمت اشتغالزا علاوه بر بنگاه‌های اقتصادی کوچک به واحدهای تولیدی بزرگ مانند فاران شیمی، فیلترسازی سرکان و الیاف‌سازان نیز پرداخت شده است.
مومیوند تأکید کرد: شهرستان تویسرکان تا کنون در زمینه جذب تسهیلات ارزان‌قیمت و اشتغالزای روستایی، طرح اشتغال فراگیر و تسهیلات صندوق توسعه کارآفرین امید رتبه اول استان همدان را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: همچنین شهرستان تویسرکان با برخورداری از 59 واحد کوچک و برگ کشت گلخانه‌ای در زمینی به مجموع مساحت 17 هکتار، 20 درصد واحدهای کشت گلخانه‌ای استان همدان را به خود اختصاص داده است.
فرماندار شهرستان تویسرکان اظهار کرد: بحث تغییر الگوی کشت و استفاده از کشت‌های کم‌آب‌بر با تلاش و جدیت فراوان در شهرستان تویسرکان دنبال می‌شود و اکنون کشت‌های پرآب‌بر به یک دهم میزان سابق کاهش یافته و نمونه بارز این امر ‌کاهش کشت چغندرقند و افزایش کشت کلزا است.
وی گفت: ستاد تنظیم بازار اکنون به صورت هفتگی با هدف پیگیری دقیق و پیوسته بازار و جلوگیری از احتکار کالاهای ضروری و تخلفات صنفی و اقتصادی در شهرستان برگزار می‌شود و بدون هیچ ملاطفتی با متخلفان برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.
فرماندار شهرستان تویسرکان گفت: به‌زودی شاهد آغاز مراحل اجرایی ساخت یک واحد تولید پوشاک در شهرستان خواهیم بود که حدود 150 فرصت شغلی جدید ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان