اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. آذر 1397 - 23:37   |   کد مطلب: 30286
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تویسرکان گفت: اعتبارات دولتی به تنهایی پاسخگوی نیازهای حوزه گردشگری نیست و باید سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به صورت هدفمند به کمک این بخش بیایند.

به گزارش صبح الوند، میثم الوندی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، افزود: در حوزه زیرساخت‌های گردشگری کارهای بسیار خوبی در شهرستان انجام شده که بازسازی حمام تاریخی قلعه اشتران، نورپردازی معابر اشتران و روستای گشانی، آسفالت معابر روستای کهنوش و ایجاد کمپینگ در منطقه گردشگری سرابی از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.
وی با اشاره به عدم رغبت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری شهرستان عنوان کرد: در شهرستان تویسرکان بخش خصوصی میل و رغبتی برای ورود به عرصه ساخت هتل، مهمانسرا، مجتمع‌های‌تفریحی و پذیرایی ندارد با وجود اینکه بازگشت سرمایه در این حوزه از سایر حوزه‌ها بیشتر است.
الوندی تصریح کرد: در بخش صنعت باید میلیارها تومان هزینه کرد تا تعدادی شغل ایجاد شود اما در بحث گردشگری با یک دهم این هزینه، همان تعداد اشتغالزایی و شاید بیشتر را شاهد هستیم.
وی ادامه داد: امروز نگاه دولت به بحث گردشگری متفاوت است و بنابراین تمام سعی و تلاش خود را در جهت همکاری با بخش خصوصی و هموار کردن مسیر برای آنها به کار خواهیم گرفت.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان تویسرکان گفت: مشکلی که بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری شهرستان تویسرکان وجود دارد، نبود سند برای زمین‌های معرفی‌شده است بدین صورت که اگر سندی هم ارائه داده می‌شود سند باغ و زمین با کاربری‌های دیگر است که تغییر کاربری برای این زمین‌ها بسیار سخت و مشکل بوده و بسیار کم با تغییر کاربری موافقت می‌شود.
وی اعلام کرد: احیای زیرساخت‌ها برای جذب گردشگر را باید یک اصل دانست به طوریکه احیای تپه ریواسیجان که از لحاظ استراتژیکی و چشم‌انداز بهترین نقطه شهرستان است، از جمله اقدامات در این حوزه است.
الوندی با اشاره به ساخت هتل در تویسرکان عنوان کرد: پس از صدور مجوزهای لازم این طرح برای دریافت وام به بانک معرفی و با پرداخت دو میلیارد تومان وام ارزان‌قیمت موافقت شد که هم‌اکنون این طرح در مرحله ضمانت است و به‌زودی کار ساخت این هتل آغاز می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به هتل فاران به عنوان تنها هتل شهرستان بیان کرد: ساخت مجموعه تفریحی و اسکان موقت تپه گزندر در سد سرابی از دیگر اقدامات در حوزه گردشگری است همچنین به دنبال راه‌اندازی و پیگیری ساخت طرح‌های دیگر گردشگری هستیم که در مراحل مختلف همچون استعلام، کسب موافقت اصولی و یا مراحل اولیه قرار دارند که ساخت مجدد هتل الوند از جمله این طرح‌هاست و به محض قطعی شدن به انجام خواهد رسید.
رئیس اداره میراث فرهنگی تویسرکان خاطرنشان کرد: در بحث احیای صنعت‌هایی چون سفال، چرم، منبت، معرق و لعاب‌کاری و میناکاری در شهرستان اقدامات چشمگیری از جمله برگزاری کلاس‌های رایگان سفال‌سازی در فرسفج و راه‌اندازی خانه صنایع دستی تویسرکان انجام شده که این امر خود به رونق صنعت گردشگری کمک بسزایی خواهد کرد.
وی با تأکید بر اینکه تویسرکان طی سال‌های اخیر در کشور به عنوان یک شهر گردشگری شناخته شده است، گفت: در فروردین سال 96 بیش از 3080 نفر مسافر غیربومی در شهرستان اسکان کردند که این تعداد در سال 97 با برنامه‌ریزی ستاد خدمات شهرستان و برگزاری دو جشنواره گردو و مبل منبت و پوشش این جشنواره‌ها از شبکه‌های کشوری و استانی و شبکه‌های مجازی به بیش از 10 هزار و 500 نفر رسید.
الوندی در پایان اظهار کرد: برگزاری جشنواره ملی گردو و مبل منبت در سال‌های اخیر کمک بسیار بزرگی برای معرفی پتانسیل‌های اقلیمی و تفریحی شهرستان و جذب توریست و گردشگر داخلی و خارجی در پی داشته به طوریکه آمار ارائه شده فقط مختص مسافران و گردشگرانی که اسکان داده شده‌اند، است و مسافران و گردشگرانی که یک روز از نمایشگاه‌ها و مناطق تاریخی و تفریحی تویسرکان بازدید کرده را شامل نمی‌شود.
انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان