اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. اسفند 1395 - 22:14   |   کد مطلب: 24341
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با بیان اینکه فتنه گران حرمت عاشورا را شکستند، گفت: برخی می‌خواهند آهسته آهسته پای فتنه‌گران را با بیان برخی موضوعات مانند" آشتی ملی" به عرصه جامعه باز کنند.
برخی می‌خواهند با طرح موضوعاتی همچون " آشتی ملی" پای فتنه‌گران را به جامعه باز کنند

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، آیت الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی پیش از ظهر امروز در تجمع اعتراض‌آمیز طلاب حوزه علمیه همدان در واکنش به اتفاقات روی داده در همدان و خراسان جنوبی اظهار داشت: آنچه که باید امروز بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد مراقبت از نفس و جهاد با آن است.

 

وی با اشاره به کتاب وسائل الشیعه و باب جهاد آن افزود: مرحوم آیت الله بهجت می‌فرمودند طلاب روزانه یک روایات از باب جهاد النفس  این کتاب را مطالعه و به آن عمل کنند و پس از یک سال اثرات آن را در قلب خود ببینند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه همدان بیان کرد: روحانیون و طلابی که در جامعه و ارگان‌های مختلف مسئولیت‌هایی را می‌پذیرند اگر خود را از نظر اخلاقی تربیت نکرده باشند به همان میزان که جایگاهشان ارتقا می‌یابد خطرشان برای اسلام نیز بیشتر می‌شود.

 

وی با اشاره به قیام امام (ره) و همراهی مردم با ایشان در انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی نتیجه توکل برخدا و خودسازی در امام(ه) بود که توانسته هم اکنون نیز بعد از گذشت سال‌ها زمینه هدایت بسیاری از مردم جهان را فراهم کند.

 

هدف ما از به دست گرفتن حکومت پیاده کردن احکام الهی در جامعه است

موسوی اصفهانی با بیان اینکه باید باور خدامحوری در ما نهادینه و ملکه شود چون خداوند جن و انس را برای عبادت خلق کرده است، عنوان کرد: در دیدار چند روز پیش اعضای مجلس خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری ایشان تصریح کردند که هدف ما از به دست گرفتن حکومت پیاده کردن احکام الهی در جامعه است.

 

وی افزود: نخستین محکمات در انقلاب اسلامی حفظ موازین اسلامی در حد اعلاست پس باید خطوطی را که به عنوان محکمات انقلاب بیان می‌شود جدی گرفت و متشابهات را به آن ارجاع داد.

 

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم ایثار و جانفشانی در جامعه گفت: در هنگام تصدی امور باید مسئولیت‌ها را به طرفداران مکتب اسلام بسپاریم نه اینکه افراد حامی خود، رای دهندگان به خود و یا متملقان را روی کار آوریم.

وی هدف از توجه به برپائی نماز شب، تزکیه و برگزاری کلاس اخلاق را مبارزه با نفس دانست و اظهار داشت:   تا بت نفس در انسان شکسته نشود هرچه ترقی کنیم هم به ضرر اسلام است پس لازم است طلاب بیش از آنکه نگران دروس خود باشند به امور اخلاقی و تزکیه توجه کنند.

 

موسوی اصفهانی با تاکید بر انقلابی بودن حوزه‌های علمیه افزود: اگر ما علامه دهر شویم اما به مسائل سیاسی اسلام کاری نداشته باشیم در اصل آیات سیاسی، جهاد و عدم ارتباط با کافران را کنار گذاشته‌ایم که این مصداق نومن ببعض و نکفر ببعض است.

 

وی تصریح کرد: بر همه ما واجب است تا به عنوان یک وظیفه به رهنمودهای رهبری عمل کرده و سپس آن را جامعه پیاده کنیم چرا که لشکر رهبری و اسلام طلاب هستند و اقدام و عمل آنها جامعه را به حرکت وا می‌دارد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه همدان با بیان اینکه دشمنان و فتنه‌گران درسال 88 با ادعای تقلب در انتخابات اسلام به دنبال از بین بردن اسلام در کشور بودند، ابراز کرد: توطئه آنها با مقاومت و ایستادگی مقام معظم رهبری و امت اسلامی خنثی شد.

 

وی با اشاره به اینکه دشمنان و فتنه‌گران حرمت عاشورا را شکستند وهنوز پس از هفت سال توبه نکرده‌اند، گفت: برخی می‌خواهند آهسته آهسته پای فتنه‌گران را با بیان برخی موضوعات مانند" آشتی ملی" به عرصه جامعه باز کنند، زمزمه‌هایی که رهبری جواب آن را دادند.

 

 امام جمعه و نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در محکومیت فتنه قیام کنند

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: فتنه‌گران در برابر انقلاب ایستادند و با این کار ضمن نشان دادن چراغ سبز به دشمنان، راه را برای دخالت خارجی‌ها فراهم ساختند و قصد داشتند تا با پایمال کردن خون 250 هزار شهید، بلائی که سر انقلاب مصر آمد را به سر انقلاب ما بیاورند.

 

وی عنوان کرد: فتنه‌گران حرف رهبر معظم انقلاب را فصل الخطاب ندانستند و حالا به دنبال این هستند تا ریاست دانشگاه ملایر را به دست یکی از فتنه‌گران بسپارند بنابراین جا دارد  امام جمعه و نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در محکومیت این اتفاق قیام کنند.

 

 موسوی اصفهانی اظهار داشت: ما سال‌ها قال الصادق می‌خوانیم تا در برابر چنین رفتارهائی بایستیم پس تا زمانی که لازم باشد از انقلاب اسلامی دفاع می‌کنیم و امید داریم خداوند متعال عاقبت ما را با شهادت ختم به خیر کند.

 

وی افزود: برخی با روی کار آوردن فتنه‌گران اتفاقاتی مانند آنچه که در خراسان جنوبی، رزن و ملایر روی داد را در جامعه رقم می‌زنند مگر آنها نمی‌دانند که نظر رهبر معظم انقلاب، خانواده‌های معظم شهدا و حوزه‌های علمیه چیست..

 

فکر می‌کنید با تعویض مهره‌ها تا چه اندازه می‌توانید رای جمع کنید

مدیر حوزه‌های علمیه همدان با تاکید براینکه ما تا آخر در مقابل آمریکا می‌ایستیم ابراز کرد: ما تا آخرین نفس در مسیر رهبری استقامت می‌کنیم و مدافع امنیت در کشور هستیم پس گمان نکنید ما به دنبال به خطر انداختن امنیت کشور هستیم.

 

 وی خطاب به دولتمردان گفت: فکر می‌کنید با تعویض مهره‌ها تا چه اندازه می‌توانید رای جمع کنید، پرونده چهار ساله دولت در دست مردم است و آنها به خوبی از اقدامات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و غیره مطلع هستند.

 

موسوی اصفهانی تصریح کرد: دولتمردان بدانند در این چهار سال اگر اقداماتشان خوب باشد مردم در صورت صلاحدید به آنها رای می‌دهند و اگر هم عملکرد قابل قبولی نداشته باشند در جوابشان باید گفت خود کرده را تدبیر نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه حمایت خود و حوزه‌های علمیه را از افرادی که در خط ولایت قرار دارند اعلام می‌کنم تصریح کرد: ما طرفدار حفظ امنیت و اجتماع مردم هستیم اما در صورتی که ببینیم مسائلی بر خلاف اسلام رخ می‌دهد مطالبه گری می‌کنیم چون این کار از وظایف مسلم ما مسلمانان است.

 

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سبقه مردم همدان در دینداری و مجاهدت اظهار داشت: اگرچه انجام چنین انتصابات و رفتارهائی به خودی خود زشت و ناپسند است اما در دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان زشت تر از زشت است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان