اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. بهمن 1396 - 13:36   |   کد مطلب: 28444
مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) تا پای جان و شهادت فرزند عزیزشان حضرت محسن(ع) از حق و حقوق امامت و ولایت دفاع کردند افزود: ما باید روی این مسائل بصیرت افزایی کنیم تا مردم بدانند دفاع از امام زمان و رهبری خستگی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی موسوی اصفهانی، مدیر حوزه علمیه استان همدان و عضو مجلس خبرگان رهبری  در گفت و گو با خبرنگار صبح الوند ضمن عرض تسلیت شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س)با بیان اینکه در خصوص شخصیت والای این بانوی گرامی اسلام کتاب ها،مقاله ها و تحقیق های زیادی صورت گرفته است گفت: برای بیان شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) فرصت های بسیاری نیاز است.

 

 مدیر حوزه علمیه استان همدان ادامه داد: در این زمان محدود میتوان به مسائلی همچون مسئله خودسازی، استقامت، خانه داری، تربیت فرزندان صالح، ساده زیستی و عبادت این بانوی گرامی پرداخت که هرکدام از این موارد درس های مفصلی برای همگان دارد.

 

وی ضمن اشاره به مسئله خودسازی حضرت فاطمه زهرا (س) در مسیر اسلام و استقامت ایشان برای مکتب اسلام افزودند: این بانوی گرامی 3 ساله در شعب ابی طالب در خدمت پدر بزرگوارشان و مادرشان  حضور داشتند که این موضوع  درس استقامت به زن ها و مردها سایر مسلمانان می باشد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) در مسئله ساده زیستی نیز الگویی برای همگان می باشند خاطر نشان کرد: حضرت زهرا(س) در مدتی که در خانه امیرالمومنین علی (ع) حضور داشتند در امر ازدواج، اداره زندگی و همچنین مسئله تربیت فرزندان بسیار ممتاز بودند و توانستند فرزندانی همچون امام حسن (ع)،امام حسین (ع)،حضرت زینب (س) و ام کلثوم که هر کدام طی قرن ها چراغ هدایت مردمان بوده و هستند را تربیت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی در ادامه به عبادت های شخصی و راز و نیاز های بی نظیر حضرت زهرا(س) اشاره کرده و گفت: این بانوی گرامی برای خواندن نماز شب آنقدر سرپا ی ایستادند که بر همین اثر پاهای مبارک حضرت متورم میشدند.

 

مدیر حوزه علمیه استان همدان ضمن تاکید بر اینکه میتوان از هر لحظه زندگی حضرت درس های فراوانی فراگرفت افزود: امروزه باید بیشتر در زمینه بصیرت و استقامت ایشان برای دفاع از امام زمان و ولی زمان حضرت امیرالمومنین(ع) دقت داشته باشیم؛ حضرت فاطمه زهرا (س) تا پای جان و شهادت فرزند عزیزشان حضرت محسن(ع) از حق و حقوق امامت و ولایت دفاع کردند.

 

وی با بیان اینکه باید همچون این بانوی بزرگوار اسلام در راه دفاع از امام زمان خود قدم برداریم خاطر نشان کرد: اگر دیدیدم امام زمانمان مورد تهاجم  قرار گرفته است وظیفه داریم تا پای جان  از او دفاع کنیم و به گفته امام راحل در زمان حال باید از ولی فقیه اطلاعت کنیم چرا که ولی فقیه نایب امام زمان میباشند و باید بر این مسئله مهم وفادار باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی در پایان با اشاره بر اینکه مردم طی 40 سال به خوبی از امام و ولی فقیه زمان خود دفاع کردند گفتند: تعداد زیادی شهید لبیک به دعوت امام زمانشان گفتند و هم اکنون نیز افراد بصیر جامعه در دفاع از مقام معظم رهبری حاضرند.

 

وی در پایان تاکید کرد: ما باید روی این مسائل بصیرت افزایی کنیم تا مردم بدانند دفاع از امام زمان و رهبری خستگی ندارد، البته باید مواظب باشیم در همان خط قدم برداریم و دچار افراط و تفریط نشویم.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان