اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. فروردين 1395 - 8:43   |   کد مطلب: 17317
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت همدان با اشاره به فعالیت ۱۲ سازمان مردم نهاد و خیریه آموزشی و حمایتی در حوزه سلامت گفت: ۶ هزار و ۹۱۴ نفر مددجو زیر پوشش سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های حوزه سلامت استان همدان هستند.

به گزارش صبح الوند محمدصادق صبا در گفت‌وگو با  تسنیم، با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه سلامت توسط سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌های حوزه سلامت اظهار داشت: به منظور ارتقای مشارکت‌های اجتماعی در حوزه سلامت از ظرفیت سازمان‎های مردم‌نهاد استفاده شده است تا در راستای فرهنگسازی در بین مردم برای مشارکت‎های اجتماعی در قالب نذر سلامت و فعالیت‎های داوطلبانه اقدام کنند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی همدان آمادگی دارد برای رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان بسترسازی لازم را برای رشد شکوفایی، خلاقیت و نوآوری در عرصه جلب مشارکت‌های اجتماعی سلامت در استان فراهم کند و در این زمینه نیازمند همکاری سمن‎ها و خیریه‌های حوزه سلامت است.

مشاور و قائم‌ مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در امور مشارکت‌های اجتماعی بیان کرد: 303 سازمان مردم نهاد در استان همدان به صورت فعال و غیر فعال در زمینه‌های فرهنگی، حقوق زنان، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و محیط زیست فعالیت می‌کنند.

وی گفت: در حال حاضر در حوزه سلامت 12 سازمان مردم نهاد و خیریه آموزشی و حمایتی فعال هستند که به منظور بسترسازی برای ورود عامه مردم به مشکلات حوزه بهداشت و درمان، ایجاد هم‎افزایی، توانمندسازی و سازماندهی امور مشارکتی داوطلبانه فعالیت می‌کنند.

صبا تصریح کرد: 6 هزار و 914 نفر مددجو زیر پوشش سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت استان همدان هستند که در این میان انجمن حمایت از بیماران کبدی، انجمن ام.اس و انجمن آموزش و پیشگیری از دیابت بیشترین مددجویان زیر پوشش را دارند.

وی افزود: کانون سرطان همدان نیز به تازگی به منظور ارائه فعالیت‌های آموزشی، پیشگیری، پژوهشی و حمایتی از بیماران سرطانی تأسیس شده است و ریاست این کانون را دکتر «محمد عباسی»، فوق تخصص بیماری‌های خون برعهده دارد.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت همدان عنوان کرد: گسترش فعالیت و مشارکت‌های مدنی در حوزه سلامت سبب کاهش مشکلات درمانی و بهداشتی می‌شود و به تناسب آن افزایش تندرستی در بین مردم را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان