اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. آذر 1397 - 10:41   |   کد مطلب: 30325
رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان:
بررسی مشکلات حقوقی 107 خانواده مددجوی کمیته امداد همدان
رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان همدان بابیان اینکه در هشت‌ماهه نخست سال 97، مشکلات حقوقی 103 خانوار مددجو حل‌وفصل و 24 پرونده برای دعاوی سازمانی تشکیل‌شده است،

به گزارش صبح الوند، حسین روغنکار رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان همدان بیان کرد: بسیاری از مددجویان به دلیل عدم آگاهی از حقوق قانونی خود قادر به اعاده حق خود نیستند به همین دلیل کمیته امداد با ارائه مشاوره و پیگیری‌های لازم برای احقاق حق مددجویان قدم برمی‌دارد.

 

وی بابیان اینکه در هشت‌ماهه نخست سال 97، مشکلات حقوقی 103 خانوار مددجو حل‌وفصل و 24 پرونده برای دعاوی سازمانی تشکیل‌شده است، گفت: 56 وکیل و مشاور حقوقی نیکوکار برای ارائه مشاوره و کلیه خدمات حقوقی و خانوادگی به مددجویان کمیته امداد استان همدان به‌صورت رایگان با این نهاد همکاری می‌کنند.

 

روغنکار گفت: تهیه و تنظیم 252 مورد دادخواست، شکوائیه و لایحه برای ارائه به مراجع قضایی و انجام 143 مورد مشاوره حقوقی به مددجویان تحت حمایت از فعالیت‌های حقوقی کمیته امداد استان همدان از ابتدای سال جاری بوده است.

 

رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان همدان بابیان اینکه هشت میز حقوقی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد نیز در استان همدان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: از ابتدای امسال شرکت در 47 جلسه دادرسی و پیگیری 56 مورد امور ثبتی و ملکی از دیگر فعالیت‌های این نهاد بوده است.

 

روغنکار با اشاره به تفاهم‌نامه حقوقی منعقدشده با نهادهای مختلف ازجمله کانون وکلای قوه قضائیه، بسیج حقوقدانان، ستاد دیه و کانون سردفتران باهدف خدمت‌رسانی بیشتر به مددجویان، گفت: در سه مرحله کلاس‌های آموزشی نیز برگزارشده است.

 

وی در ادامه گفت: 10 شعبه شورای حل اختلاف نیز در سطح استان برای خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به مددجویان فعال می‌باشند.

 

رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان همدان همچنین 22 مورد سازش بین اصحاب دعوی و هزار و 408 موردقرارداد بررسی و تنظیم‌شده را از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده در هشت‌ماهه سال 97 برشمرد و ادامه داد: از ابتدای سال راهنمایی و حمایت حقوقی اجرای احکام برای 59 نفر و 22 مورد سازش بین اصحاب دعوی نیز انجام‌شده است.

انتهای پیام

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان