اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. اسفند 1394 - 11:59   |   کد مطلب: 16876
مدیر کل دفتر هماهنگی و ارتباطات قرآن و عترت کشور:
امروز در جهان اسلام جشنواره‌های قرآنی ایران حرف اول را می‌زنند
مدیرکل دفتر هماهنگی و ارتباطات قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز در جهان اسلام جشنواره‌های قرآنی ایران حرف اول را می‌زنند.
امروز در جهان اسلام جشنواره‌های قرآنی ایران حرف اول را می‌زنند

به گزارش صبح الوند به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، عباس نظری در آیین اختتامیه جشنواره سراسری تصویرسازی کودک و نوجوان آیات در مجتمع سینمایی فرهنگی آوینی همدان اظهار داشت: امروز استان همدان توانسته در موقعیتی قرار گیرد که رفته رفته پایتخت حوزه فرهنگی کودک و نوجوان در کشور باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و هنری کودک و نوجوان در نخستین و دومین دوره در استان اصفهان و کرمان برگزار شد، گفت: اما در چند سال اخیر همدان به قدری رشد یافته است که مرکز فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه کودک و نوجوان باشد.

نظری اظهار کرد: نکته‌ای که قابل اهمیت است این است که ما بتوانیم در پایان اینگونه جشنواره‌ها اثر این فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در قالب ایجاد آرشیو بین‌المللی فیلم کودک، موزه تصویرگری کودک و... در جامعه ماندگار کنیم.

وی افزود: اگر این چنین مجموعه‌هایی داشته باشیم در آن صورت می‌توانیم بگوییم استان همدان پایتخت فرهنگی، هنری کودک و نوجوان است و می‌تواند در سطح بین‌الملل حرفی برای گفتن داشته باشد.

مدیرکل دفتر هماهنگی و ارتباطات قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با این گونه فعالیت‌هاست که پس از دو، سه دهه می‌توانیم یک سری امکانات فرهنگی هنری کودک و نوجوان در همدان داشته باشیم و امیدواریم سمت و سوی فعالیت‌های فرهنگی هنری بتواند اثرات قابل توجهی هم در داخل و هم خارج استان داشته باشد.

وی اظهار کرد: تلاش و سعی همه ما برای این است که استفاده از قرآن را از حالت حفظ، قرائت و تفسیر بیرون آوریم و در سایر حوزه‌ها به خصوص در هنر، قرآن را گسترش دهیم و در تمام شئونات زندگی علاوه بر اخلاق در زمینه اقتصاد، هنر، بهداشت محیط و خانواده قرآن می‌تواند حلال مشکل امروز ما باشد.

نظری با بیان اینکه در گذشته برای برپایی یک نمایشگاه قرآنی مشکلات زیادی وجود داشت، افزود: امروز در جهان اسلام جشنواره قرآنی ایران حرف اول را در دنیا می‌زند و امروز توانسته‌ایم بیش از ٢٠٠ اثر تصویرسازی کودک و نوجوان را در این دوره از جشنواره داشته باشیم.

وی گفت: جشنواره‎های قرآنی می‌تواند در حوزه‌های گرافیک، سینما، تصویرسازی و... ورود خوبی داشته باشد در حالی که کشورهای مسلمان دنیا که ادعای فراوانی دارند نمی‎توانند در این گونه زمینه‎ها کارها و فعالیت‌های قابل توجهی انجام دهند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان