اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. بهمن 1394 - 11:53   |   کد مطلب: 16066
معاون فرهنگی و هنری ستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: استان همدان در سال های آتی میزبان سایر جشنواره های فرهنگی و هنری ستادعالی مساجد کشور خواهد شد.
همدان از استان های موفق در برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری است

به گزارش صبح الوند، مرتضی طاهریان در جمع اعضای ستاد برگزاری هفتمین جشنواره سرود «آواها و نغمه‌های آسمانی»با بیان اینکه جشنواره سرود ویژه کانون های مساجد روستایی به مدت سه سال در روستاها برگزار شد، اظهار داشت: امسال به دلیل سبقه فرهنگی، هنری و تاریخی استان همدان، هفتمین جشنواره سراسری آواها و نغمه های آسمانی در همدان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی آواها و اشعار انقلابی سروده می شد، گفت: این اشعار از بدو پیروزی انقلاب اسلامی موجب رونق و گسترش فعالیت های هنری در جامعه شده است.

طاهریان در خصوص تمرکز زدایی جشنواره های فرهنگی و هنری ستادعالی کانون های مساجد، اظهار کرد: به دلیل رعایت عدالت فرهنگی، دخیل شدن اصحاب فرهنگ و هنر، بهره مندی از ظرفیت های سایر استان های کشور، جشنواره های فرهنگی و هنری ستادعالی کانون های مساجد در تمامی استان ها برگزار خواهد شد. 

وی با بیان اینکه هر سال یک استان میزبان جشنواره های فرهنگی و هنری می شود، افزود:  استان همدان در سال های آتی میزبان سایر جشنواره های فرهنگی و هنری اعم از هنرهای نمایشی، تجسمی و شعر  ستادعالی کانون های مساجد کشور خواهد شد.

معاون فرهنگی و هنری ستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: همدان یکی از استان های موفق در برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری است  و شاهد برگزاری کیفی هفتمین جشنواره سراسری آواها و نغمه های آسمانی با همت اعضای کانون های مساجد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هنر به عنوان یکی از ابزار بسیار قوی برای انتقال مفاهیم به شمار می رود، اظهار کرد: هنر اگر با آموزه های دینی آمیخته باشد ماندگاری و اثرگذاری آن در راستای انتقال مفاهیم دینی بیشتر خواهد بود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان