اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. آذر 1394 - 16:16   |   کد مطلب: 15175
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند از میزبانی این شهرستان در هجدهمین جشنواره موسیقی سنتی فجر همدان در سه بخش گروه‌نوازی، تک‌نوازی و آواز خبرداد.
نهاوند میزبان جشنواره موسیقی سنتی فجر شد

به گزارش صبح الوند، محمود مصباح با بیان اینکه فراخوان این جشنواره در بین اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان توزیع شده اظهار داشت: علاقمندان تا ۲۲ دی ماه ٩٤ باید آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در چهارراه تختی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تحویل دهند.

وی گفت: زمان برگزاری جشنواره روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه و در تالار اندیشه مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی(ره) است.

مصباح شرایط شرکت در بخش گروه‌نوازی این جشنواره را ارائه آثار جدید از ساخته‌های اعضای گروه، اجرای آثار اساتید موسیقی با تنظیم جدید و تلفیق صحیح شعر و موسیقی در بخش با کلام عنوان کرد و افزود: شرکت‌کنندگان در بخش تک‌نوازی و آواز باید شرایطی همچون ارائه یک قطعه ضربی (پیش‌درآمد، چهار مضراب و ارائه یک تصنیف از اساتید پیشکسوت در بخش آواز)، تسلط بر گوشه‌های دستگاه یا آواز انتخابی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه برای داوری جشنواره امسال از استادان برجسته کشوری دعوت شده، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم شاهد استقبال مناسبی از طرف هنرمندان موسیقی استان در هجدهمین جشنواره موسیقی سنتی همدان باشیم.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان