اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. آذر 1394 - 8:56   |   کد مطلب: 15174
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: زنگ نمایشگاه سراسری کتاب کودک و نوجوان توسط نویسنده برجسته همدانی نواخته می‌شود.
زنگ نمایشگاه سراسری کتاب کودک و نوجوان در همدان نواخته می شود

به گزارش صبح الوند، مجید فروتن اظهار داشت: نمایشگاه سراسری کتاب کودک و نوجوان همدان از ٢٢ تا ٢٨ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌‍المللی همدان برگزار خواهد شد.

وی گفت: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ساعت ١٠ صبح روز یکشنبه ٢٢ آذرماه با حضور کودکان و نوجوانان در سالن جلسات نمایشگاه برگزار خواهد شد.

فروتن با بیان این در این مراسم از دو شاعر و نویسنده حوزه کودک و نوجوان تجلیل خواهد شد، اظهار  کرد: بهناز ضرابی‌زاده و غلامرضا بکتاش به پاس تلاش در راستای تقویت فرهنگ حوزه کودک و نوجوان تجلیل خواهند شد.

وی افزود: دکتر محمدمهدی احمدی، مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدرضا یوسفی، نویسنده برجسته حوزه کودک و نوجوان هم میهمان ویژه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه خواهند بود.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از نواخته شدن زنگ نمایشگاه توسط محمدرضا یوسفی خبر داد و گفت: یوسفی از نویسندگان پر کار ادبیات کودکان بوده و بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب نوشته است. وی در سال ۱۳۳۲ در همدان متولد شده و بیش از ۳۰ سال است که برای کودکان و نوجوانان کتاب می‌نویسد.

یوسفی دانش آموخته رشته تاریخ از دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران است و برای کودکان آثاری از ادبیات کهن فارسی را بازنویسی و باز آفرینی کرده است.

"افسانه شیر سپیدیال" و "قصه یارگار زریران"، "افسانه بلیناس جادوگر" و "افسانه شیرین کارنامه اردشیر بابکان" از این آثار است.

کتاب های او در جشنواره های داخلی نیز جوایزی به دست آورده اند. او یک بار نیز نامزد دریافت جایزه هانس کریستین اندرسن شده است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان