اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. تير 1397 - 13:53   |   کد مطلب: 29429
معاون خدمات شهری شهرداری ملایر با بیان اینکه نیاز شهر ملایر به توسعه گورستان بهشت هاجر جدی است، گفت: ظرفیت بهشت هاجر ملایر در حال تکمیل است و این امر در آینده به یک مشکل اساسی برای شهرستان تبدیل خواهد شد.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، مجتبی داوری دوشنبه 4 تیرماه در جمع خبرنگاران، بیان کرد: با همکاری شورای شهر و فرمانداری در تلاش هستیم تا زمین کنار بهشت هاجر را تملک کرده و به این مجموعه اضافه کنیم و باید خیرین هم در این زمینه ورود پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون اگر 30 سال از عمر یک قبرستان بگذرد، می‌توان آن را تخریب و بازآفرینی کرد بنابراین با توجه به آن که در شهر ملایر نیاز به ایجاد گورستان‌های جدید باید این موضوع در بین شهروندان فرهنگسازی شود.

داوری با بیان اینکه منابع مالی شهرداری در حدی نیست که زمین اطراف بهشت هاجر را خریداری کند، افزود: می‌طلبد واقفین و خیرین ملایر به این مشکل نگاه جدی داشته باشند و در زمینه تملک فضا بر توسعه قبرستان به کمک شهرداری بیایند که اگر این مهم محقق شود نیاز اساسی ملایر به قبرستان تا 100 سال آینده مرتفع خواهد شد.

تخریب 9 مکان تجمع معتادان در سطح شهر

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر با بیان اینکه در سطح شهر یکسری اماکن مخروبه وجود دارد که متأسفانه به محلی برای تجمع معتادین و اراذل و اوباش تبدیل شده است، گفت: با هماهنگی بین‌بخشی و با همکاری سپاه ناحیه و دستور و حکم دادستان ملایر، این مکان‌ها تخریب شد.

داوری با اشاره به اینکه تا کنون 9 نقطه تخریب شده و این روند همچنان ادامه دارد، افزود: این اقدام در راستای اجرای طرح ملی کرامت و رفاه حال شهروندان انجام شده است.

طبقاتی شدن قبور در بهشت هاجر باید مدنظر قرار گیرد

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر ملایر نیز با بیان اینکه توسعه بهشت هاجر و کمبود فضا برای ایجاد قبرستان در سال‌های آینده دغدغه شورا است، گفت: مجدانه برای رفع این مشکل ورود پیدا می‌کینم.

عباس جوکار افزود: باید بحث طبقاتی شدن قبور در بهشت هاجر مدنظر قرار گیرد و برای شروع کار فعلاً یک قطعه را به این امر اختصاص دهیم تا خانواده‌ها برای اعضای خود قبرها را رزو کنند البته تحقق این امر نیازمند فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی است و با انجام این کار در بحث زمین صرفه‌جویی می‌شود.

وی به نیاز مبرم مرکز شهر به سرویس بهداشتی اشاره و اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن مطب پزشکان در مرکز شهر و پیرامون پارک چمران، احداث سرویس بهداشتی در پشت کیوسک راهنمایی و رانندگی در داخل پارک چمران در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد این مجموعه مجهز به سیستم تهویه مناسب احداث و مدیریت آن به بخش خصوصی واگذار شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر ملایر در ادامه با بیان اینکه شهرداری‌ها مجموعه‌های خودگردان هستند که عمده درآمد آنها از طریق عوارض تأمین می شود، گفت: در سال‌های اخیر مشکلات اقتصادی، رکود ساخت‌وساز و کاهش عوارض کسب و پیشه سبب کاهش سطح درآمد شهرداری شده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه مدیریت درست و اصولی هزینه‌ها، هنر شهرداری است، یادآور شد: در حال حاضر برای اداره شهرداری نیازمند همکاری، تعامل و مشارکت مردم هستیم.

جوکار به پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در زمینه تملک خانه تاریخی منصوری اشاره و خاطرنشان کرد: شهرداری ملایر قصد دارد با حمایت مسکن و شهرسازی این مکان تاریخی را تملک کرده و به یک فرهنگسرا یا مکانی مرتبط با کاربری آن تبدیل کند که در همین راستا در حال توافق با ورثه هستیم.

وی در ادامه به بحث جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر اشاره کرد و گفت: با اخذ مجوزهای لازم مکان مناسبی در خارج از شهر تدارک دیده و حصارکشی شده است تا سگ‌های ولگرد پس از زنده‌گیری و جداسازی، در آنجا نگهداری شوند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان