اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. دى 1397 - 12:43   |   کد مطلب: 30490
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر از افتتاح و بهره برداری از 5 پروژه تولیدی این اداره با همکاری بخش خصوصی به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش صبح الوند، علی مروت امیری در گفت و گو با ایسنا، منطقه همدان، با تبریک چهلمین فجر انقلاب و با اشاره به خدمات جهاد کشاورزی در سال های پس از انفلاب در عمران، آبادانی و رونق روستاها، افزود: به مناسبت این ایام فرخنده 3 پروژه، بره پروری، یک پروژه گلخانه ای و یک پروژه تصفیه خانه و بسته بندی کشمش به بهره برداری می رسند.

وی با بیان اینکه کل اعتبار هزینه شده برای افتتاح این پروژه ها افزون بر 3 میلیارد و 450 میلیون تومان است، ادامه داد: تمام این طرح ها از تسهیلات جهاد کشاورزی و از محل منابع ملی استفاده کرده اند.

امیری با اشاره به اینکه با بهره برداری از این پروژه ها برای 30 نفر به طور مستقیم اشتغالزایی شده و 27 خانوار از منافع آن بهره‌مند می شوند، ادامه داد: این طرح ها در روستاهای بلرتو، ورچق، دوری جان، حرم آباد و شوشاب با حضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح می شود.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ملایر قابلیت تولید انگور فراوان با کیفیت مرغوب و جهانی را دارد، تصریح کرد: باید با افزایش کیفیت و کار اصولی و آموزش کشاورزان و فرهنگ سازی در این زمینه میزان تولید انگور در باغات را به 2 برابر میانگین کشوری برسانیم.

امیری به طرح قطره ای کردن باغات ملایر طی یک برنامه 4 ساله اشاره کرد و گفت: در این طرح مقرر شد 10 هزار هکتار از باغات ملایر به صورت قطره ای آبیاری شود که سهم امسال ملایر 3 هزار و 200هکتار بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد: باتوجه به اعلام رسمی ثبت جهانی انگور دره جوزان ملایر، زمینه توسعه و رشد روز افزون در حوزه تولید و کشت انگور، ایجاد صنایع و کارخانجات فرآوری، تحول و پیشرفت در تولید محصولات جانبی و از همه مهمتر برندسازی و صادرات انگور ملایر به سراسر دنیا محقق شود که قطعاً زمینه ساز جذب گردشگر و اشتغالزایی است. 

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان