اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. مهر 1397 - 9:11   |   کد مطلب: 29975
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملایر به تراز قابل دفاع در سه حوزه بهداشت، درمان و آموزش رسیده است، این رشد فزاینده را یک تحول عظیم در حوزه سلامت دانست.

به گزارش صبح الوند، حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، افزود: تجهیز امکانات در این سه حوزه و سهم داشتن این شهرستان در سه سرفصل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گواه این تحول عظیم است که با ادامه این روند باید به یک تمامیت برسد.
وی از تأخیر در تکمیل و راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر گلایه کرد و تحقق آن را یک مطالبه جدی و یک ضرورت و زمینه‌ای مهم برای افزایش رضایتمندی مردم از دولت و نظام دانست و تأکید کرد: ما زمانی قانع می‌شویم که قول وزیر بهداشت در زمان حضور در ملایر اجرایی شود.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه در حوزه سخت‌افزار نیز در آستانه یک تحول بزرگ در احداث مراکز درمانی هستیم، ایجاد مراکز درمانی و مراکز جامع سلامت را اقدامی موثر از سوی دولت عنوان کرد و گفت: در حوزه نرم‌افزار و پزشک متخصص و فوق‌تخصص نیز باید به ارتقاء برسیم و تقاضا داریم در اولویت دانشگاه علوم پزشکی همدان قرار گیرد.
آزادیخواه خواستار تجهیز سه مرکز درمانی شهرهای ازندریان، جوکار و روستای علی‌آباد توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان به عنوان مطالبه جدی و برای افزایش رضایتمندی مردم شد.
اختصاص 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای بهسازی روستاهای ملایر
نماینده مردم ملایر در خانه ملت در ادامه از اختصاص 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای بهسازی روستاهای ملایر با موافقت شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خبر داد و این میزان اعتبار را برای تسریع در روند بهسازی روستاها که یکی از مطالبه جدی روستائیان است، تأثیرگذار دانست.
وی تلاش‌ها و خدمات بنیاد مسکن اتقلاب اسلامی را شایسته تقدیر دانست و گفت: نهادهایی همچون بنیادمسکن که برخاسته از انقلاب هستند، خدمات وسیعی برای خدمت به مردم انجام می‌دهند که غیرقابل‌انکار است.
وی با اشاره به اینکه مدیران ملایر در بنیاد مسکن موفق عمل کرده اند، خواستار افزایش اعتبارات لازم برای اجرای طرح هادی و بهسازی روستایی شد و افزایش سهمیه قیر اعتباری شد و تسریع در روند بهسازی و آسفالت روستایی را عاملی مهم برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها عنوان کرد. 
آزادیخواه بهسازی روستاها را یکی از راهکارهای اثرگذار برای معکوس کردن مهاجرت روستائیان عنوان کرد و گفت: نهضتی که طی سه سال گذشته در آسفالت روستاهای این شهرستان انجام شد، با چندین سال گذشته برابری می‌کند.
شهرداری‌ها ویترین خدمات انقلاب اسلامی هستند
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شهرداری‌ها ویترین خدمات انقلاب اسلامی هستند، گفت: هم‌افزایی برای حل مشکلات این حوزه گسترده به منظور جلب رضایت شهروندان امری ضروری است. 
آزادیخواه با اشاره به وجود برخی خلأهای قانونی جدای از لایحه جامع مدیریت شهری، ضمن اعلام آمادگی مجمع نمایندگان استان همدان خواستار مطرح کردن این خلأها در قالب طرح پیشنهادی به مجمع نمایندگان و پیگیری آن در معاونت قوانین مجلس شد.
وی تأکید کرد: چند مورد اساسی از این خلأها که شهرداری‌ها با آن درگیر هستند، حتما به مجمع نمایندگان استان اعلام تا در صحن مجلس آورده شود و ما بتوانیم از این قانون دفاع کنیم.
نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به اینکه سهم قیر این شهرستان نباید نادیده گرفته شود، خواستار مشخص شدن سهم شهرداری‌های ملایر و بازآفرینی شهری و شهرسازی شد و بر لزوم استمرار خرید ماشین‌آلات برای شهرداری‌ها و در نظر گرفتن روستاهای بزرگ شهرستان برای خرید این تجهیزات از سهم دهیاری‌ها تأکید کرد.
آزادیخواه تشکیل جلسات با حضور اعضای شورای اسلامی شهرها و مسئولان استانی و شهرستانی برای حل بهتر مشکلات شهرداری‌ها و پاسخگویی به مطالبات شهروندان شهر جدید اسلامشهر آق‌گل را ضروری دانست و افزود: چهار پروژه در حوزه بازآفرینی شهری ملایر داریم که باید اجرایی شود.
وی اجرایی شدن پارک‌های محله به ویژه در مناطق حاشیه‌شهر، اجرای بلوار شهر زنگنه و شهر جوکار در شهرهای کوچک را موجب افزایش رضایتمندی مردم دانست که زیاد هزینه‌بر نیست و می‌تواند به جذب و ماندگاری مردم در شهرهای کوچک کمک کند.
انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان