اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. اسفند 1396 - 17:45   |   کد مطلب: 28816
رئیس انجمن تولید و صادر کنندگان کشمش ملایر یکی از مشکلات واحدهای کشمش پاک‌کنی شهرستان را معضل آب واحدهای فرآوری دانست و خواستار اختصاص انشعابی از سد کلان ملایر برای شهرک صنعتی سهند و ۲۰ واحد کشمش پاک‌کنی مستقر در این شهرک شد
واحدهای کشمش پاک‌کنی ملایر

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، منوچهر رضایی ظهر امروز در جمع تولید ‌و صادرکنندگان کشمش ملایر اظهار داشت: حرکت در جهت خارج شدن از صادرات تک محصولی و فرآوری‌های انگور ملایر و تولید محصولات متنوع  یک ضرورت در راستای رشد و توسعه انگور و‌کشمش ملایر است.

وی افزود: برای احیای تولید و ورود تولیدکنندگان به عرصه صادرات دولت باید به صورت جدی وارد عمل شود.

 رضایی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ملایر در زمینه محصولات باغی به ویژه انگور اظهار داشت: با توجه به تاکیدات رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و اینکه صادرات غیرنفتی باید جایگزین صادرات نفتی شود، گفت: باید زیرساخت‌های این امر مهیا شوط که در این راستا همراهی دولت و ‌مجلس حائز اهمیت است.

وی پژوهشکده انگور و‌ کشمش، گمرک مستقل ، تمرکز واحدهای فرآوری برخی محصولات باغی مناطق در ملایر و داشتن انجمن کشمش و غیره را از جمله مزیت‌های شهرستان ملایر برای تشکیل انجمن ملی کشمش بیان کرد.

رضایی خواستار حمایت دولت و ‌مجلس از باغداران و صنعت صادرات شد و افزود: با توجه به اینکه کار تولید و صادرات یک پروسه زمان بر است و تا سود به دست تولید کننده برسد مدت زمان زیادی صرف می‌شود، گفت: در این راستا افزایش نرخ ارز و حتی یک تصمیم اشتباه به تولید ‌و صادرات ضربه زده ‌و موجب زمین‌گیر شدن تولیدگنندگان می‌شود.

رئیس انجمن تولید و صادر کنندگان کشمش ملایر یکی از مشکلات واحدهای کشمش پاک‌کنی شهرستان را معضل آب واحدهای فرآوری دانست و خواستار اختصاص انشعابی از سد کلان ملایر برای شهرک صنعتی سهند و 20 واحد کشمش پاک‌کنی مستقر در این شهرک شد.

به‌گزارش تسنیم بیش از11 هزار هکتار از اراضی شهرستان ‌ملایر باغ انگور است که سالیانه بیش از 250 هزار تن انگور و 45 هزار تن کشمش از این شهر به سایر نقاط دنیا صادر می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان