اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. بهمن 1396 - 10:02   |   کد مطلب: 28523
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولتها اجاره نشین نظام هستند افزود: کار آنها کار نظام هست،نباید با تخریب دولتها را زیر سوال ببریم،در این کشور میلیونها مسکن مهر ساخته شده است،اما با هجمه ای زیر سئوال رفت، درنظر بگیریم که این کار را بدنه اجتماعی نظام انجام داده است، نباید یکدیگر را خراب کنیم،این برنامه ها حرکتی در جهت تضعیف کل نظام است.

به گزارش صبح الوند، دکتر حاجی بابایی در مجمع بسیج حقوق دانان استان همدان گفت: امروز از کمبود تولید رنج می بریم،این کمبود در حوزه های گوناگون خود رانشان می دهد، برای رفع این کمبود نیاز به جسارت در  پژوهش و  نوآوری و معرفت دینی داریم.

 

وی افزود: مهم ترین ویژگی دین اسلام این است که برای هر زمانی متناسب با زمان خوراک دارد، اما این خوراک نیاز آماده سازی دارد، باید  پژوهشگران این را کار را انجام بدهند، این غذای روح باید متناسب با اقتضائات زمان و ذائقه مخاطب در زمان خاص آماده شود، اما در حال حاضر در این زمینه کاستی وجود دارد که برای رفع آن نیاز به  شهامت و  جسارت وجود دارد.

 

نماینده مردم همدان تاکید کرد: باید با تاسی از نوع بیان امام خمینی و مقام معظم  رهبری مشکلات را بیان کرد، ایشان خطوط کلی را ترسیم می کنند، اما از منظر مقبولیت وکارآمدی برای پیشبرد اهداف هر برنامه دو گام باید با دقت در هر برنامه ای برداریم،

 

وی در تبیین این موضوع گفت: گام اول ، گامی که به پیش می رویم و گامی دیگر، گامی است که باید برگردیم واصلاح کنیم،بازنگری در راه رفته شده  و پیشروی  هوشمندانه دو اصل اساسی در هر برنامه موفق است.

 

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس، با انتقاد از این که کارها متناسب با نیازها نیست افزود: باید در نظر گرفت که،در گام برگشت وبازنگری برنامه ها،مقاومتهای  زیادی وجود دارد،اما این نکته از مباحث راهبردی است، که باید انجام شود تا میزان انطباق برنامه با هدف سنجیده شود.

 

وی تاکید کرد: که در حکومت جاذبه های فراوانی از جمله قدرت،منافع مالی و انواع جاذبه دیگر وجود دارد، که برای افرادی که در مصدر کار قرار می گیرند، فریبنده است اما باید یادآوری کرد که مسئولین در کنار مسئولیت باید  پاسخگو باشند در این صورت،مسئولیت خوشایند است  وجایگاهی مردمی دارد البته این  نکته  شامل تمام سطوح مسئولیت می شود،همه در هر سطح باید پاسخگو باشند.

 

 حاجی بابایی اشاره کرد: عبادت علاوه بر واجبات تاکید شده خدمت برای  نظام و مردم است و هرکسی باید به اندازه مسئولیتی که دارد در برابرخداوند پاسخگو باشد،مومن نباید با انجام عبادت های واجب و مستحب خیالش راحت باشد،چراکه در برابر مسئولیتی که دارد ،مورد پرسش واقع خواهد شد،آیا برای حفظ نظام  تلاش کردی؟آیا  به همان اندازه،می توانستی ازنظام دفاع کنی، با تمام قدرت دفاع کردی؟ آیا آن زمان که می توانستی جبهه حق را تقویت کنی، این کار را انجام دادی ؟یا می توانستی کاری انجام دهی ولی کاری نکردی.

 

وی بیان داشت: باید از خود بپرسیم،چقدر برای افزایش  رضایتمندی مردم تلاش کردیم، کسی که مسئولیت دارد  و در جایی می نشیند ، باید بداند که جایی را پر کرده و اگر کار نکند باید در برابر مردم وخدا پاسخگو باشد،امروز جامعه دچار بیماری شده است،این بیماری را باید توسط  مردم و مسئولین درمان کنیم.

 

وی گفت: به هر دلیلی گاهی اوقات با  ارزشها فاصله گرفته ایم،گرچه در کل کارهای بسیار ارزشمندی صورت گرفته است،باید درنظر داشت،دولتها اجاره نشین نظام هستند،کار آنها کار نظام هستند،نباید با تخریب دولتها را  زیر سوال ببریم،در این کشور میلیونها مسکن مهر ساخته شده است،اما با هجمه ای زیر سئوال رفت، درنظر بگیریم که این کار را بدنه اجتماعی نظام انجام داده است،نباید یکدیگر را خراب کنیم،این برنامه ها حرکتی در جهت تضعیف کل نظام است.

 

نماینده مردم همدان تاکید کرد: باید کارهای موثر وارزشمند  دولت گفته شود و در کنار آن نقدها ،همانگونه که رهبری با ترسیم چهره روشن نظام و دیدگاه سازندگی صحبت می کنند ارائه شود.

 

 رئیس  کمیسیون  تلفیق برنامه ششم توسعه به این  برنامه اشاره کرد و گفت: در جریان تدوین  برنامه_ششم،در مبحث  هدفمندی  یارانه ها،۴۱ هزار میلیارد تومان برای هشتاد میلیون نفر،یارانه پرداخت می شد، که دولت اظهار می کرد، ۳۱هزار میلیارد تومان بیشتر نداریم، با محاسبات دقیق درآمد هدفمندی یارانه ها را ۸۷ هزار میلیارد تومان برآورد کردیم کارشناسها در سه گروه و جهت جداگانه محاسبه کردند و به این عدد رسیدند ،بعداز بررسی نامه ای به رئیس مجلس دادیم ،با دستور رئیس مجلس دیوان محاسبات هم وارد برنامه شد و این رقم را ۳۶ هزار میلیارد اعلام کردند،

 

 وی بیان داشت: اما با سند ایستادگی و تا یک سال این واقعیت را بیان و تکرار کردیم، تا امسال در  کمیسیون  تلفیق در مرحله اول  ۸۷ هزار میلیارد تومان را مصوب کرد،که مربوط به سال گذشته بود و باز هم با تاکیدات و دلایل اثبات شد که مبلغ درآمد حاصل از هدفمندی امسال ۱۰۲ هزار میلیارد تومان است که بالاخره مصوب شد، که در بودجه نوشته شد و مقرر شد به حساب خزانه واریز شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان