اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. فروردين 1398 - 22:15   |   کد مطلب: 30825
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی از پیش بینی ۱۷ میلیاردتومان اعتبار برای ساماندهی شبکه فاضلاب همدان خبر داد.

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر، حمیدرضا حاجی بابایی ظهر یکشنبه در شورای اداری فامنین نامگذاری سال ۹۸ با عنوان رونق تولید را رهنمود خردمندانه رهبر معظم انقلاب برشمرد و گفت: این نام گذاری بی شک زمینه را برای سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی کشور ایجاد می‌کند زیرا باز کردن گره‌های اقتصادی کشور در گرو رونق تولید است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال گذشته گفت: مشکلاتی در حوزه بودجه‌های کارگری، کشاورزی و کارمندی وجود داشت که با پیگیری نتایج خوبی حاصل شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در کشور ۵ میلیون نفر نیروهای شاغل و بازنشسته جز کارکنان دولت هستند که بیش از ۴ میلیون نفر مشکل معیشتی دارند و در زمینه افزایش حقوق در لایحه بودجه ۹۸ دولت طرحی را ارائه داد که پاسخگوی نیازهای این اقشار نبود و فاصله طبقاتی افزایش می‌یافت

وی بابیان اینکه با مصوبه مجلس حداقل ۴ میلیون نفر از کارکنان شاغل و بازنشسته مشمول افزایش بیش از ۲۰ درصد حقوق خواهند شد، گفت: بر اساس این مصوبه حداقل حقوق ۴۳ درصد افزایش خواهد داشت به این صورت که همه کارکنان و بازنشستگان دولت هم ۱۰ درصد به حقوقشان افزوده می‌شود و هم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حقوقشان اضافه می‌شود.

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس گفت: ابهاماتی در این مصوبه بود که مجلس این ابهامات را رفع کرد و به دولت برای اجرا ابلاغ شده است.

افزایش حقوق بازنشستگان در بودجه ۹۸ به طور میانگین ۶۰ درصد خواهد بود

وی افزود: بیش دو میلیون نفر از بازنشستگان مشمول همسان سازی هستند که اعتبار همسان سازی ۴,۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه ۹۸ پیش بینی شده و با اعمال این قانون میانگین ۱۲۰ هزار تومان علاوه بر افزایش سنواتی برای بازنشستگان خواهیم داشت و به عبارتی افزایش حقوق بازنشستگان در بودجه ۹۸ به طور میانگین ۶۰ درصد خواهد بود.

حاجی بابایی گفت: در مصوبات بودجه ۹۸ نوع نگاه مجلس یک نگاه تحولی بود و دولت و مجلس برای پرداخت‌ها هماهنگی لازم را دارند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه‌های همدان گفت: برای استان همدان ردیف‌های ملی خوبی در سال ۹۷ مصوب شده بود که برقی شدن قطار همدان، بیمارستان هزار تختخوابی و بنیاد بوعلی ازجمله پروژه‌های دارای ردیف ملی بودند.

وی بابیان اینکه در بودجه ۹۸ نیز ردیف‌های اعتباری ملی اضافه شده که از جمله آن قطار شهری همدان (تراموا)، تکمیل قطار در دو مرحله و اجرای قطعه همدان به ملایر به طول ۴۰ کیلومتر از جمله آن است، گفت: قطعه ملایر به خرم آباد، تبریز و شمال، خرم آباد، سنندج و مرز بازرگان نیز در برنامه‌های تکمیل شبکه‌های ریلی قرار دارند.

حاجی بابایی با بیان اینکه اقدامات لازم برای پیگیری ماده ۲۳ قطار شهری همدان باید در اولویت قرار گیرد به اخذ ردیف ملی D۸ در دانشگاه بوعلی اشاره کرد و گفت: علاوه بر این در سال ۹۸ تغییر نام دانشگاه علوم پزشکی همدان به دانشگاه ابن سینا در مجلس مصوب شد.

حاجی بابایی گفت: تصویب ردیف ملی ایجاد دبیرخانه شهدای مدافع حرم در همدان با محوریت شهید همدانی در سطح کشور نیز از مواردی است که در مجلس پیگیری شده است.

وی بیان داشت: چند ردیف ملی برای توسعه راه‌ها با همراهی مدیران استانی در جلسات متعدد با وزیر و معاون وزیر در مجلس صورت گرفته که از جمله آن ایستگاه راه آهن فامنین، ایستگاه شهر همدان در کنار ایستگاه اتوبوس، اتصال اتوبان ملایر به همدان به اتوبان تهران_همدان است که به عنوان یک برنامه استراتژیک در برنامه ۹۸ مصوب شده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: در مصوبه مجلس در بودجه ۹۸ برای اتصال قهاوند به اتوبانتهران_همدان ۶.۵ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که به ۱۹.۵ میلیارد تومان افزایش یافت و از آنجا که ۱۰ میلیارد تومان هم اعتبار استانی دارد انتظار می‌رود در اجرای آن تسریع شود.

وی گفت: با هماهنگی نماینده رزن در مجلس ردیف ملی محور اصله دوباره فعال شده و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار این محور است که از اتوبان به اصله و از دو محور شروع شده و با تکمیل این محور شهرستانهای قروه و رزن به اتوبانهمدان_تهران متصل می‌شوند.

تأمین اعتبار مسیر گردشگری امامزاده محسن، ابرو، سد اکباتان و از گنجنامه به همدان

حاجی بابایی گفت: تأمین اعتبار مسیر گردشگری امامزاده محسن، ابرو، سد اکباتان و از گنجنامه به همدان نیز در بودجه ۹۸ پیش بینی شده است.

وی گفت: برای ساماندهی شبکه فاضلاب همدان ۷ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که به ۱۵ میلیارد تومان افرایش که با ۲.۵ میلیارد استانی ۱۷ میلیارد اعتبار این پروژه است و با استقلال ردیف اعتبار ساماندهی فاضلاب شهرستان فامنین با اعتبار ۴ میلیارد تومان به صورت مستقل پیش بینی می‌شود، پروژه‌ها با سرعت بیشتری پیگیری شود.

حاجی بابایی به پیگیری پروژه بزرگ پرورش مرغ لاین در همدان نیز اشاره کرد و گفت: با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی برای همدان مجوز پرورش مرغ لاین خواهیم گرفت که این پروژه توسعه اقتصادی بسیار خوبی ایجاد می‌کند.

وی به تأمین اعتبار برای قنوات و کانال‌های انتقال آب اشاره کرد و گفت: ۳۴ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها پیشنهاد شده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال ۹۸ بودجه‌های عمرانی استان همدان ۹۰ میلیارد تومان بود که به ۹۲ میلیارد تومان افزایش یافت؛ همچنین به قانون ۲۷.۵ درصد سهم پروژه‌های ورزشی دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اضافه شد که برای تکمیل پروژه‌ها رقم مناسبی است.

وی به پروژه‌های ساماندهی فاضلاب شهرهای جورقان، شروع مطالعات ساماندهی فاضلاب قهاوند و پروژه ملی فامنین نیز اشاره کرد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی اعتبار پروژه‌ها را با تعریف دقیق شاخص‌ها پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان