اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. دى 1396 - 9:10   |   کد مطلب: 28125
رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم با بیان اینکه بزرگترین ابهام در درامد هدفمندی یارانه ها وجود دارد گفت: اگر این مصوبه کمیسیون تلفیق باقی بماند، بزرگترین عدم شفافیت در منابع و مصارف به دنبال خواهد داشت.
رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم

به گزارش صبح الوند، حمیدرضا حاجی بابایی  بیان کرد: در کمیسیون تلفیق تصویب شده است، که در تبصره ۱۴ از محل هدفمندی یارانه ها ۳۷ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل می‌شود.

 

وی با بیان اینکه میزان اعتبار هدفمندی یارانه‌ها که در سال ۱۳۹۶ حدود ۳۳/۵ هزار میلیارد تومان بود، ۲۳۰ هزار میلیارد ریال کاهش یافته است  افزود: با محاسبه، ۴۵/۵ هزار تومان یارانه هر فرد در ماه ضرب در ۱۲ ماه شود، می‌تواند در سال ۱۳۹۷ حدود چهل و دو میلیون و صد بیست و چهار هزار و پانصد و چهل و دو نفر را پوشش دهد.

 

وی ادامه داد: از سر جمع ۷۶ میلیون نفر، ۳۴ میلیون نفر حذف خواهد شد که چهار میلیون هم قبلا حذف شده است، آمار افراد حذف شده به ۳۸ میلیون نفر خواهد رسید.

 

وی با بیان اینکه درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها با لحاظ خالص صادرات در سال ۹۵ حدود ۸۷ هزار میلیارد تومان بوده است افزود:  در سال ۱۳۹۶ بیش از۹۰ هزار میلیارد تومان می‌شود و در سال ۱۳۹۷ قریب به ۱۰۰هزار میلیارد تومان با لحاظ خالص صادرات می‌شود.

 

وی ادامه داد: از مبلغ فوق بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق فقط ۳۷ هزار میلیارد تومان در بودجه عمومی دولت می‌آید، مابقی یعنی ۶۳ هزار میلیارد تومان در بودجه عمومی دولت نخواهد آمد.

 

وی در پایان تاکید کرد:  اگر این مصوبه کمیسیون تلفیق باقی بماند، بزرگترین عدم شفافیت در منابع و مصارف به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان