اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. دى 1396 - 17:08   |   کد مطلب: 27871
عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهارداشت: افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان مشکل نیست بلکه مشکل این است که عدالت وجود ندارد و ۱۰ درصد حقوق یک نفر ۱۵۰ هزار تومان است و ۱۰ درصد حقوق یک فرد دیگر ۱۵۰۰ هزار تومان!
حقوق کارمندان

به گزارش صبح الوند،حمیدرضا  حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و  رییس فراکسیون ولایی در خصوص حقوق کارمندان در بودجه ۹۷ گفت: قرار است حقوق کارمندان ۱۰ درصد افزایش پیدا کند اما مشکل ما این نیست. مشکل این است که عدالت نیست. ۱۰ درصد برای یک نفر می شود ۱۵۰ هزار تومان و ۱۰ درصد برای یک نفر می شود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان!

 

وی تصریح کرد: ۱۰ درصد مشکل ندارد اما فونداسیون مشکل دارد؛در ماده ۳۰ قانون برنامه ششم تصویب و دولت را مکلف کردیم هم برای شاغلین و هم بازنشستگان در طول ۵ سال به شکلی حرکت کند تا بین حقوق افرادی که یک کار را انجام می دهند بیش از ۲۰ درصد فاصله نباشد. اگر این اتفاق بیفتد، ۱۰ درصد افزایش هم خوب است حتی ۷ درصد هم مناسب است، مشکل ما ۱۰ درصد نیست بلکه نبود عدالت است.

 

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ما قانون را مصوب کردیم، در برنامه ششم هم برای  همسان‌ سازی حقوق، قانون تصویب کردیم، این قوانین در اختیار دولت است و ما نیز پشتیبانی می کنیم تا این قوانین اجرا شود و به آن سمت هم حرکت می‌کنیم. البته مجلس باید قوی‌تر ورود پیدا کند.

 

حاجی بابایی یادآور شد: حامل‌های انرژی، یارانه و حقوق مسایلی است که باید با یکدیگر دیده شود و اگر همه اینها را با هم ببینیم افزایش و کاهش اثر مثبت دارد، اما اگر یکی از این موارد را جدا ببنیم یعنی برای مثال بگوییم حامل‌های انرژی افزایش قیمت پیدا کند و یارانه ها حذف شود مشخص است که همه مخالف هستیم.

 

وی افزود: بنابراین حامل‌های انرژی در برنامه ششم پیش‌بینی شده که اگر می‌خواهند افزایش قیمت پیدا کند در کنار آن به اقشار کم درآمد،  اشتغال و  مسایل اجتماعی و مسایل گوناگون هم کمک کنند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان