اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. آذر 1396 - 23:57   |   کد مطلب: 27593
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش مجلس و دولت برای تصویب و اجرای کامل قانون جامع حمایت از معلولین ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.
نماینده مردم همدان در مجلس

به گزارش صبح الوند، حمیدرضا حاجی بابایی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت :روز جهانی معلولان فرصت مغتنمی برای پرداختن به فرصت‌های برابر در جامعه‌ای توسعه یافته است که اساس برنامه‌های کلان آن ساختن جامعه‌ای با امکانات عادلانه و برابر برای همه آحاد مردم است.

وی با بیان اینکه حضور معلولین در عرصه‌های مشارکت فعال اجتماعی ضرورتی انکار ناپذیر است، افزود: باید در تدوین و اجرای همه برنامه‌های توسعه‌ای کشور این مهم مدنظر قرار گیرد.

حاجی بابایی گفت: آموزش، فرهنگ‌سازی، حمایت و پذیرش توانمندی‌های جامعه معلولان که با رشد و به کارگیری آخرین دستاوردهای علمی و تکنولوژی‌های روز تسهیل می‌شود از ضروریات جوامع رشد یافته است.

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: متناسب سازی اماکن وفضاهای اجتماعی، حمایت قانونی و ایجاد پشتوانه‌های قوی برای اجرایی شدن قوانین حمایتی معلولان در سطح ملی و بین‌المللی، حقوق شهروندی و جامعه‌پذیری، نظام آماری دقیق و برنامه‌های عملیاتی با امکان ارزیابی و پایش، بیمه‌های درمانی، وسایل وا مکانات توانبخشی استاندارد، مسکن ایمن، تخصیص اعتبار مناسب برای برنامه‌های خاص معلولان از مواردی است که باید مدنظر مسئولان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری افراد معلول را نمونه‌های بارزی از عظمت انسان دانسته‌اند که همت عالی و قدرت اراده و پشتکار در آنها تبلور خاص یافته است از این رو تلاش مجلس و دولت برای تصویب و اجرای کامل قانون جامع حمایت از معلولین ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

حاجی بابایی با گرامیداشت روزجهانی معلولین، گفت: ما به توانمندی معلولان عزیز ایمان و اعتقاد داریم و از تلاشگرانی که برای ایجاد فرصت‌های برابر توسعه توانمندی‌ها و ایجاد جامعه‌ای پایدار و انعطاف‌پذیر برای حضور معلولان در جامعه زحمت می‌کشند حمایت وپشتیبانی می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان