اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. شهريور 1396 - 14:01   |   کد مطلب: 26678
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: تاسیس صندوق‌های قرض الحسنه مردمی با همکاری ناجا در دست اقدام است؛ هدف ما از ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه مردمی رفع مشکلات اقتصادی مردم و ایجاد اشتغال در شهرها و روستاها می باشد.

به گزارش صبح الوند، سردار مظاهر مجیدی در جمع خبرنگاران و ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس آغاز برنامه ها را همچون سال های گذشته از 31 شهریور ماه با رژه نیروهای مسلح اعلام کرد و افزود: برنامه‌های هفته بزرگداشت دفاع مقدس تا روز جمعه 7 مهرماه با سخنرانی فرماندهان در نمازهای جمعه استان ادامه خواهد داشت.

 

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان از برگزاری ۱۴ برنامه شاخص در این هفته خبرداد و گفت:  ۸۰ عنوان برنامه کلی و ۲۰۰ برنامه جزئی در استان همدان برگزار خواهد شد. 

 

سردار مجیدی ضمن اشاره به برگزاری 19 یادواره شهید در این هفته گفت: در این هفته برنامه هایی همچون نشست صمیمی فرماندهان سپاه با فرماندهان سابق نواحی ‌و پایگاه‌های مقاومت سپاه استان، رژه نیروهای مسلح، نشست مشترک با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری،به صدا در آمدن زنگ مقاومت در هنرستان دیباج،دیدار فرماندهان با نماینده ولی فقیه،برنامه عزاداری در حسینیه ثارالله و اجرای نمایش عطش، برگزاری صبحگاه مشترک در شهرستان‌ها، نشست صمیمی فرماندهان سپاه با فرماندهان نیروهای مسلح استان، دیدار با خانواده معظم شهدا، عطرافشانی گلزارهای شهدا، اجتماع بزرگ هیئت‌های مذهبی در پیاده‌راه بوعلی وافتتاح پروژه‌های عمرانی اردوهای جهادی استان خواهیم داشت.

 

 

وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه دهه اول محرم با هفته بزرگداشت دفاع مقدس در یک زمان است تصریح کرد: ما علاوه بر اینکه  مراسم عزاداری در حسینیه ثارالله همدان برگزار میکنیم شاهد اجرای  نمایش "عطش" که بازآفرینی صحنه‌هایی از واقعه عاشورا و دفاع مقدس نیر هست خواهیم بود و مراسم ها را هرشب از ساعت 21  با حضور هیئت‌های مذهبی وهمه اقشار مردم برگزار میکنیم.

 

 

*افتتاح 10 پروژه عمرانی در هفته دفاع مقدس و 7 پروژه در هفته بسیج
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در خصوص پروژه عمرانی اردوهای جهادی در استان اظهار کرد: از 17 عنوان پروژه 10 پروژه در هفته دفاع مقدس و 7 پروژه در هفته بسیج افتتاح خواهد شد و طبق برنامه های قرارگاه پیشرفت و آبادانی از هزارمنطقه تعیین شده، مسئولیت سه نقطه به استان همدان واگذار شده است که این مناطق شامل دهستان خزل شرقی در نهاوند، دهستان پیشخور در فامنین و دهستان مهربان در کبودراهنگ می باشد.

 

 

 وی با اشاره بر اینکه  این سه دهستان  80 روستا را دربر دارند ادامه داد: قرار است 65 پروژه آبرسانی، مرمت خانه عالم، درمانگاه، مسجد، مدرسه و غیره ظرف مدت دو سال در این نقاط  انجام شود.

 

*هدف از "جشنواره ملی خاطره نویسی شهید همدانی" جمع آوری خاطرات افراد مختلف از این شخصیت است
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان ضمن اعلام اینکه امسال "جشنواره ملی خاطره نویسی شهید همدانی" برگزار خواهد شد گفت: ما علاوه بر برگزاری دومین سالگرد شهادت سرلشگر پاسدار"حسین همدانی" در حسینیه حضرت امام(ره)، به دنبال جمع آوری خاطرات افراد مختلف از این شخصیت بین المللی و چاپ کتاب‌های مختلف درباره ایشان هستیم.

 

 

وی با اشاره بر سخنان فرمانده بسیج مستضعفین کشور مبنی بر اینکه تاکید برکیفی سازی و غنا بخشی به حلقه‌های صالحین دارند افزود: یکی دیگر از ماموریت های بسیج در سال 96مسجد محوری است که در اولویت‌های بسیج قرار گرفته و ما در تلاشیم فرهنگ مسجد محوری را درجامعه پررنگ کنیم چراکه در استان همدان 1800 مسجد وجود دارد که متاسفانه همه آنها فعال نبوده و یا با کمبود روحانی روبه‌رو هستند و سازمان بسیج با شناسایی 136 مسجد در سطح استان مسئولیت فعال سازی و برطرف کردن مشکلات آنها را به سپاه واگذار کرده است.

 

 

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) ضمن اشاره براینکه تمام فعالیت های بسیج باید با محوریت مساجد انجام شود یادآور شد: ما با حوزه‌های علیمه رایزنی کرده‌ایم تا در وهله اول مشکل کبود روحانی در این مساجد را بر طرف کنند.
سردار مجیدی یکی دیگر از ماموریت‌های مهم بسیج در استان را پرداختن به آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد دانست و تصریح کرد: شهرستان ملایر به عنوان شهرستان پایلوت در استان برای اجرای طرح کرامت انتخاب شده است والبته این طرح در برخی نقاط از همدان، نهاوند، تویسرکان و فامنین نیز برگزار می‌شود.

 

وی اجرای طرح کرامت را به صورت مشترک با نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: همه ما تلاش میکنیم تا این بلای خانمان سوز که بسیاری از خانواده‌ها را آلوده کرده است ریشه کن کنیم و کمک حال افراد معتاد برای ترک اعتیادشان باشیم.

 

* سپاه انصارالحسین(ع) همدان برای رفع مشکلات اقتصادی مردم دست به کار شد
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان از تاسیس صندوق‌های قرض الحسنه مردمی با همکاری ناجا خبرداد و افزود: هدف ما از ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه مردمی رفع مشکلات اقتصادی مردم و ایجاد اشتغال در شهرها و روستاها می باشد.

 

 

سردار مجیدی در خصوص تشکیل دبیرخانه دائمی شهدای مدافع حرم کشور در همدان تصریح کرد: این موضوع فقط در حد یک طرح بوده و در صورت نیاز ما نیز از سوی سپاه پیگیر آن می‌شویم اما چیزی که اهمیت زیادی دارد برگزاری کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و هشت هزار شهید استان همدان است که قرار است برای بار دوم پس از گذشت 10 از برگزاری نخستین کنگره برگزار شود.

 

وی با تاکید بر اینکه اتاق جنگ دشمن فعال است و نقاط قوت ما را نشانه رفته‌اند افزود: مردم باید برای مقابله با هجمه‌های دشمنان وارد میدان شوند و فعالیت‌های بسیج در این عرصه به منظور هم‌افزایی نیروهای مذهبی و انقلابی است.

 

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان از رتبه چهارم کشوری همدان در بخش جمع‌آوری کمک‌های مردمی به نیروهای مقاومت خبر داد و تصریح کرد: استان همدان در بخش کمک‌های غیر نقدی نیز رتبه دوم کشوری را دارد و این نشان می‌دهد مردم همدان همانند سال‌های دفاع مقدس مقید به کمک کردن به جبهه مقاومت هستند.

 

* لشگر 32 انصارالحسین(ع) بسیار قوی‌تر از سال‌های دفاع مقدس در صحنه حاضر میشود

 

 سردار مجیدی نقش لشگر 32 انصارالحسین(ع) در دفاع از میهن اسلامی را طی 8 سال دفاع مقدس موثر و مهم دانست و افزود: بدنه اصلی این لشگر در دوران دفاع مقدس را نیروهای مردمی تشکیل می‌دادند و در حال حاضر نیز دارای پنج گردان بوده که آمادگی  کامل دارد تا اگر تحدیدی از سوی دشمن مشاهده شد بسیار قوی‌تر از سال‌های دفاع مقدس در قالب لشگر 32 انصارالحسین(ع) در صحنه حاضر شوند.

 

وی در ادامه به اردوهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: استان سهمیه 30 هزار نفری در اردوهای راهیان نور دارد و این اردوها ازابتدای مهرماه  امسال با اعزام کاروان‌های دانش آموزی به مناطق عملیاتی آغاز شده و با اعزام کاروان‌های دانشجویی و محلات در اسفندماه امسال و عید 97 ادامه خواهد داشت.

 

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در پایان ضمن اشاره بر اینکه استان همدان در دفاع مقدس نقش بسیار بزرگی داشت عنوان کرد: ما در هفته بزرگداشت دفاع مقدس در تلاش هستیم تا بخشی از این واقعیت‌ها را برای مردم و نسل جوان بازگو کنیم؛ علاوه بر پشتیبانی مردم همدان از لشگرها و همچنین تیپ‌های مختلف وحضور لشگر 32 انصارالحسین(ع) در 56 عملیات، تیپ سوم قهرمان، پایگاه شهید نوژه و گروه رزمی مهندسی 43 امام علی (ع) نیز در8 سال دفاع مقدس نقش موثری داشتند و باید ماجرای رشادت‌های آنها برای مردم بازگو شود.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان