اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. مهر 1395 - 14:38   |   کد مطلب: 20477
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از ایجاد مؤسسه شهید همدانی با عنوان "قرارگاه فرهنگی ابو وهب" برای پذیرایی از زوار حسینی خبر داد.

به گزارش صبح الوند، سردار مظاهر مجیدی با بیان این مطلب در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن نخستین سالروز شهادت سردار همدانی افزود: این طرح در زمان حیات شهید همدانی با هدف ایجاد استراحت‌گاه برای پذیرایی از زوار حسینی و محفلی برای بیان خاطرات رزمندگان مطرح شد و پس از شهادت ایشان و پیش از چهلم در زمینی به مساحت 2 هزار و 700 متر مربع کلنگ‌زنی شده است.

وی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای گرامیداشت نخستین سالروز شهادت سردار همدانی بیان کرد: مراسم سالروز شهادت سردار سرلشگر شهید همدانی 15 مهر ساعت 9 صبح با سخنرانی سرلشگر رحیم صفوی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می شود.

مجیدی ادامه داد: همچنین بعد از ظهر همان روز بیست و دومین مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت در سالن اجتماعات مجتمع انصار برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مراسم بزرگداشت در تهران گفت: این برنامه 14 مهر با سخنرانی سردار سلیمانی در مسجد شهید محلاتی برگزار خواهد شد.

مجیدی، برگزاری اختتامیه جشنواره سراسری شعر «حبیب حرم» با سخنرانی صفار هرندی را از دیگر برنامه های پیش بینی شده عنوان کرد و افزود: نزدیک به 800 شعر به دبیرخانه این جشواره رسیده که 12 مهر از برگزیدگان در مراسم اختتامیه تجلیل می شود.

وی، برگزاری نمایشگاه عکس با 30 اثر برگزیده پس از فراخوان از بین هزار قطعه عکس، برگزاری مراسم زیارت عاشورا بر سر مزار شهید از طرف بنیاد شهید و برگزاری همایش مقاله نویسی پیرامون شخصیت شهید همدانی از طرف دانشگاه امام حسین(ع) در آبان ماه را از دیگر برنامه های سالروز شهادت سردار همدانی عنوان کرد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به نقش مهم شهید همدانی در انقلاب و دفاع مقدس اظهار کرد: هرچه بخواهیم از ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار بگوییم کم است زیرا مبارزات خود را پیش از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز کرده و به عنوان نیرویی مطمئن در کنار افرادی مانند شهید مدنی و مرحوم آخوند ملاعلی معصومی حضور داشت و پس از پیروزی انقلاب نیز در سرکوبی غائله دموکرات ها، نقش مهمی ایفا کرد.

مجیدی بیان کرد: شهید همدانی با آغاز دفاع مقدس توانست نیروهای مردمی همدان را سازماندهی کرده و با تمام توان در مقابل دشمن ایستاد.

وی ادامه داد: شهید همدانی مسئولیت های متعددی را در دوران دفاع مقدس برعهده گرفت و ایستادگی و مقاومت ایشان در منطقه سرپل ذهاب به یاد ماندنی است.

مجیدی با بیان اینکه سردار همدانی، خدمات مهمی را برای استان انجام داد داد، اضافه کرد: راه اندازی هیئت رزمندگان، ساخت باغ موزه دفاع مقدس، برگزاری کنگره سرداران و 8 هزار شهید استان، نگارش تاریخ دفاع مقدس و ایجاد مؤسسه خیریه برای پیگیری کار رزمندگان از مهمترین خدمات این شهید بزرگوار است.

وی با اشاره به نقش مهم شهید همدانی در جبهه مقاومت نیز تصریح کرد: وقتی دشمن، صف آرایی خود را در منطقه خاورمیانه شروع کرد به عنوان سرباز ولایت در منطقه حضور یافته و نقش مهمی را ایفا کرد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان