اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. شهريور 1396 - 13:08   |   کد مطلب: 26626
پیام رییس فراکسیون نمایندگان ولایی به منظور روز خانواده و تکریم بازنشستگان:
دولت همسان سازی حقوق بازنشستگان را تسریع بخشد
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی به مناسبت ۲۵ ذیحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان پیامی صادر کرد.

به گزارش صبح الوند، حاجی بابایی در این پیام با اشاره به سالروز نزول آیه مبارک"هل اتی"در شان مقدس ترین خانواده در آفرینش؛لزوم توجه به خانواده به عنوان مقدس ترین نهاد تربیتی در اجتماع، به آموزه های وحیانی،سنت پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع)و همچنین رسوم و شیوه های تربیتی ملی و ایرانی در لزوم تکریم بزرگان اشاره نموده و روز تکریم بازنشستگان را به جامعه فرزانه و خردمند پیشکسوتان کشور تبریک گفته است.

 

در بخش دیگر پیام رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از دولت محترم درخواست شده است که در اجرایی کردن ماده ۳۰ برنامه ششم توسعه کشور در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان تسریع نماید.

 

محور دیگر بیانیه حاجی بابایی  آمادگی مجلس برای تدوین قوانین حمایتی برای بهبود وضعیت معیشت و شادابی و نشاط و استفاده از تجارب ارزشمند بازنشستگان کشوری و لشکری  می باشد.

 

متن پیام دکتر حاجی بابایی:

         بسم الله الرحمن الرحیم

خانواده در اسلام بهترین جایگاه و موقعیت برای زندگی، تربیت و بالندگی نسل آینده ی جامعه است که ریشه در تعالیم دینی و غنای فرهنگی ما دارد.

 

خانواده به عنوان مهم ترین و مقدس ترین نهاد اجتماعی  می تواند مبنای توسعه انسانی در جامعه باشد،توسعه ای زیر بنای توسعه فرهنگی،اقتصادی و اجتماعی و سیاسی کشور است.

 

بی شک زیباترین جلوه خانواده در فرهنگ ایرانی وآموزه های دینی ، نقش تربیت در بنیان خانواده تکریم و حرمت  سالمندان و خردمندان بعنوان بزرگان خانواده و اجتماع است.

 

بزرگان و فعالان دیروز عرصه کار وتلاش وفرهنگ و پژوهش و خردمندان فرزانه امروز؛ که هرچند از خدمت باز نشسته اند ولی از پرتو انسانی تجربه های بزرگ و سازنده باز ناایستاده و زمان بار  دیگر در دستان پر بار و تجربه آنها شکوفا ومتبلور می شود.

 

با تبریک وتهنیت روز خانواده که سالروز نزول  آیه مبارکه "هل اتی"  که زیباترین وجه اسناد مقدس ترین  خانواده در نظام آفرینش است،همچنین روز تکریم بازنشستگان،از دولت محترم تقاضا دارم هرچه سریع تر ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران را ،در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان  اجرایی نماید .

 

 با استعانت از خداوند سبحان از تمامی فرصت های مجلس و قانونگذاری برای ایجاد سالهایی پر از شور زندگی و نشاط وسازندگی برای بازنشستگان  که سالهای رشد و کمال را،به عنوان وجود ارزشمند و ذی قیمت بزرگ خانواده و جامعه سپری می کنند ،استفاده خواهیم کرد.

 

 امید آن دارم که با رشد و اعتلای  نهاد مقدس خانواده و تکریم بزرگان و پیشکسوتان،شاهد شکوفایی وآبادانی روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

حمیدرضا حاجی بابایی
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی  و نماینده مردم شریف همدان،فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان