اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. شهريور 1396 - 21:08   |   کد مطلب: 26595
مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به آموزش‌وپرورش استان همدان خبر داد و گفت: بنیاد برکت اعتبار احداث ۶۹ مدرسه و مسجد در همدان را تأمین می‌کند.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، فرزاد تیموری بعدازظهر امروز در شورای آموزش‌و‌پرورش استان همدان با اشاره به اینکه در سه سال گذشته از محل تأمین قیر رایگان 3 درصد به نوسازی مدارس در سطح کشور تخصیص داده شده است، اظهار داشت: با این میزان 118 هزار و 156 مترمربع ایزوگام در بین مدارس استان توزیع کردیم و امسال 2 میلیارد تومان قیر رایگان در اختیار استان همدان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ایزوگام سقف 83 مدرسه با متراژ 100 هزار و 486 مترمربع در حال اقدام است، افزود: بخش عمده از این ایزوگام تا بازگشایی مدارس انجام می‌شود.

تیموری با تأکید بر اینکه 500 میلیون تومان اعتبار ملی برای تهیه تجهیزات آزمایشگاهی مدارس استان همدان تخصیص یافته است، تصریح کرد: با این اعتبار 7 هزار و 757 قلم وسیله آزمایشگاهی تهیه و در بین آزمایشگاه‌های مدارس استان توزیع می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با اشاره به اینکه با دستور مقام معظم رهبری بنیاد برکت برای احداث مدارس در سطح کشور راه‌اندازی شد، اظهار داشت: همدان جز استان‌هایی است تعداد مدارس زیادی در بنیاد برکت به استان اختصاص یافته است.

تیموری با بیان اینکه بنیاد برکت متعهد به تأمین اعتبار احداث 69 مدرسه و مسجد در استان همدان شده است، تأکید کرد: 39 پروژه افتتاح و باقی پروژه‌ها در حال احداث است.

وی با تأکید بر اینکه 12 مدرسه برکت در مهرماه امسال در استان همدان افتتاح می‌شود، عنوان کرد: در شش‌ماهه نخست امسال از سوی بنیاد برکت احداث 26 مدرسه در استان همدان تعهد شده که اعتبار تعلق گرفته برای احداث این تعداد مدرسه 25 میلیارد تومان است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با اشاره به اینکه 5 پروژه با زیربنای 2 هزار و 840 مترمربع در هفته دولت به افتتاح رسید، بیان کرد: اعتبار صرف شده برای این مدارس 3 میلیارد و 620 میلیون تومان بود.

تیموری با بیان اینکه استانداردسازی سیستم گرمایشی 222 مدرسه و یک هزار و 252 کلاس درس در استان همدان انجام شده است، عنوان کرد: 4 میلیارد و 743 میلیون تومان اعتبار برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس صرف شده است.

وی با تأکید بر اینکه امسال 50 میلیارد 485 میلیون تومان اعتبار به آموزش‌وپرورش استان همدان اختصاص یافته که این میزان نسبت به سال گذشته 76 درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: این افزایش بودجه نشان دهنده این است که توجه ویژه‌ای به حوزه آموزش‌وپرورش می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان