اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. شهريور 1396 - 23:10   |   کد مطلب: 26508
فرمانده سپاه ناحبه ملایر از برگزاری تجمع مردمی ۵۰ هزار نفری انزجار از اعتیاد در هفته دفاع مقدس در ملایر خبر داد و گفت: اجرای مطلوب طرح کرامت نیازمند عزم ملی و‌ حضور مردم با روحیه بسیجی است.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، داود ابراهیمی صبح امروز در کمیته فرهنگی طرح کرامت با حضور اصحاب رسانه اظهار داشت:  طرح کرامت به دنبال بازگرداندن کرامت از دست رفته افراد گرفتار در دام مواد مخدر و حفظ کرامت افراد جامعه است.

وی با اشاره به اینکه مردم باید مبارزه با معظل اعتیاد را از مسئولان ذی‌ربط مطالبه کنند گفت: اجرای این طرح از اولویت‌های سپاه و بسیج شهرستان است.

ابراهیمی با بیان اینکه هر کجا مردم با روحیه بسیجی وارد میدان شدند موفقیت‌های متعددی به دست آمده گفت: اجرای موفق طرح کرامت در راستای مبارزه هم‌جانبه با معضل اعتیاد نیازمند حضور مردم با همین روحیه بسیجی است.

وی با تاکید بر اینکه این طرح از بهمن ماه سال گذشته در دو شهرستان فلاور جان اصفهان و ملایر به صورت پایلوت آغاز شده تصریح کرد: در این مدت اقدامات موثر و‌ خوبی در شهرستان انجام شده و نویدبخش این است که اجرای طرح کرامت در ریل موفقیت تا رسیدن به یک الگوی جامع برای اجرا در کل کشور به حرکت خود ادامه می‌دهد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اینکه سپاه و بسیج ملایر تاکنون بیش از 50 میلیون تومان در راستای اجرای طرح کرامت در زمینه‌های متعدد هزینه کرده است ‌گفت:  یکی از مشکلات عمده اجرای این طرح تخصیص به موقع اعتبارت است چرا که برگزاری برنامه‌های فرهنگی و پیشکیری نیازمند اعتبار و هزینه است و امید است پیگیری‌های لازم برای جذب اعتبارات در این زمینه مثمر ثمر باشد.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه از تمام ظرفیت‌های، فرهنگی ،هنری و اجتماعی شهرستان باید برای اجرای مطلوب این طرح استفاده شود گفت: استفاده از فضای مجازی از دیگر برنامه‌های اصلی پایگاه‌ها و‌حوزه‌های مقاومت در راستای اجرای مطلوب طرح کرامت در ملایر بوده و این امر به صورت گسترده در کارگروه فرهنگی در حال انجام است.

فرمانده سپاه ملایر با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در اجرای مطلوب این طرح اظهار داشت: با توجه به تعداد زیاد مخاطبان رسانه‌ها اگر پای کار باشند قطعا در اجرای هر چه بهتر طرح در سطح شهرستان تاثیر به‌سزایی دارند.

ابراهیمی با بیان اینکه تاکنون بیش از 43 هزار نفر از افراد آلوده و خانواده‌های آنها توجیه شده‌اند گفت: ساخت برنامه تلویزیونی، ساخت تئاتر،کلیپ و سرود، برگزاری جلسات با پزشکان، اساتید دانشگاه‌ها، صنوف مختلف، دانشجویان و‌ دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم و غیره از جمله اقدامات سپاه و بسیج شهرستان در راستای اجرای بهینه طرح کرامت بوده است.

وی اعزام بیش از 175 نفر از معتادان به کمپ ماده 16، سم‌زدایی کودکانی که از مادران معتاد متولد شده‌اند، برگزاری نمایشگاه‌های متعدد و چاپ 700 متر بنر و یک هزار و 500 متر دیوارنویسی با موضوع اعتیاد را از دیگر برنامه‌های سپاه ملایر در زمینه اجرای طرح کرامت بیان کرد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر یکی از اهداف این طرح را از بین بردن نقاط آلوده شهرستان دانست و افزود: تا‌کنون 24 پاتوق معتادان در شهرستان شناسایی شده و با حکم دادستان از این تعداد 20 مکان تخریب شده است.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای مطلوب طرح کرامت کشفیات در سطح شهرستان نسبت به مدت مشابه سال 95 افزایش خوبی داشته گفت: شناسایی 20 هکتار مزارع شاهدانه و امحا 17 هکتار آن از اقدامات موثر کمیته مبارزه با مواد مخدر بوده است‌.

 فرمانده سپاه ناحیه ملایر با اشاره به انتخاب شهر فلاورجان اصفهان و‌ ملایر به عنوان شهر پایلوت در راستای مبارزه با مواد مخدر و اجرای طرح کرامت  اظهار داشت: تعداد 63 مصوبه ملی در جلسات ستاد‌های کشوری و شورای هماهنگی استان تصویب شده که از این تعداد تاکنون 55 مصوبه‌ در ملایر اجرایی شده است.

وی از تشکیل 4 کمیته فرهنگی با مسئولیت فرهنگی سپاه، درمان با مسئولیت بهداشت و درمان شهرستان، مقابله با مسئولیت نیروی انتظامی و صیانت و‌ حمایت‌های اجتماعی با مسئولیت اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خبر داد و افزود: از آغاز اجرای طرح کرامت از بهمن ماه سال گذشته تا‌کنون 99 جلسه ستادی برگزار شده و در مجموع 639 مصوبه به همراه داشته است.

 ابراهیمی افزود: همچنین تعداد 7 کارگروه بسترسازی، برانگیختگی عمومی، درمان و کاهش آسیب، برخورد قاطع، توانمندسازی، برآورد و برنامه‌ریزی و اتمام حجت در راستای طرح کرامت در شهرستان ایجاد شده است.

وی آموزش 75 مربی، برگزاری 450 کلاس و کارگاه‌آگاه‌سازی، برگزاری راهپیمایی 3 هزار و 500 نفری نه به اعتیاد، توزیع 12 هزار برشور، برپایی 6 نمایشگاه، ارسال 20 هزار پیامک  و غیره را از دیگر اقدامات سپاه ملایر در زمینه اجرای مطلوب طرح کرامت در شهرستان عنوان کرد.

فرمانده سپاه ملایر با اشاره به اینکه پس از دو سال از اجرای این طرح در شهرستان باید نتایج قابل قبولی به دست آید تا بتوانیم الگویی شایسته ‌و ‌موفقی به کشور ارائه کنیم گفت: مسئولان شهرستان ‌نباید  فقط به عنوان یک ‌وظیفه اداری به اجرای این طرح نگاه کنند بلکه باید شاهد یک اهتمام‌ و جدیت و یک عزم عمومی و‌ ملی در راستای اجرای مطلوب طرح کرامت در ملایر باشیم.

فرمانده سپاه ملایر با بیان اینکه اگر این طرح مردمی اجرا شود با موفقیت همراه خواهد بود از برگزاری تجمع مردمی 50 هزار نفری در سطح شهرستان ملایر همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان