اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. شهريور 1396 - 17:21   |   کد مطلب: 26484
فرمانده سپاه ناحیه ملایر اعلام کرد
امحای 17 هکتار اراضی زیرکشت شاه‌دانه در ملایر
فرمانده سپاه ناحیه ملایر از امحای 17 هکتار اراضی زیرکشت شاه‌دانه در سطح تعدادی از روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: از این گیاه برای تولید موادمخدر استفاده می‌شد که خوشبختانه شناسایی و امحا شد

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، سرهنگ پاسدار داود ابراهیمی دوشنبه 13 شهریور در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی شهرستان ملایر در رابطه با طرح کرامت، افزود: در همین رابطه 24 پاتوق معتادان تزریقی شناسایی شده که تا کنون 20 مورد از آنها متلاشی و منهدم شده است .

وی بیان کرد: از زمان اجرای در طرح ملی کرامت در ملایر حدود 8 هزار نفر معتاد شناسایی شده که میزان مصرف و نوع آلودگی این افراد نیز مشخص شده است .

ابراهیمی با بیان اینکه اجرای طرح ملی کرامت در سطح شهرستان ملایر از 12 بهمن‌ماه سال 95 به عنوان پایلوت کشوری به طور رسمی کلید خورد، عنوان کرد: زمان‌بندی تعریف شده برای این طرح 2 سال است و مقرر شده در صورت موفق عمل کردن برنامه‌های اجرایی آن، به صورت الگوی کشوری مبارزه همه‌جانبه با اعتیاد در سطح کشور اجرایی شود .

وی با تأکید بر اینکه نحوه اجرای برنامه‌های تعریف شده در کارگروه‌های مختلف بیشتر به روش اغنایی است و هدف اصلی ما نیز ایجاد انزجار و تنفر عمومی و برانگیختگی اقشار مختلف مردم علیه موادمخدر است، اظهار کرد: مسئولیت اصلی این طرح برعهده وزیر کشور و جانشین آن رئیس سازمان بسیج مستضعفان است .

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه در سطح ملایر نیز رئیس ستاده مبارزه با موادمخدر، فرماندار و  جانشینی آن برعهده فرمانده سپاه ناحیه است، خاطرنشان کرد: طرح کرامت در 7 محور تعریف شده که مسئولیت هر کدام از این محورها برعهده یک کارگروه است .

وی با اشاره به اینکه طی این مدت 75 مربی در دانشگاه ملی ملایر در رابطه با اجرای برنامه‌های مختلف آموزش دیده‌اند، یادآور شد: در کارگروه بسترسازی، محتوای متنوع و گوناگونی برای جامعه اهداف در سنین مختلف از کودکان گرفته تا بزرگسالان، دانش‌آموزان، دانشجویان و اساتید و سایر اقشار در قابل سی‌دی، بروشور و پلاکت تهیه و توزیع شده است .

ابراهیمی به شناسایی معتادان متجاهر زن و مرد، مادران باردار معتاد و آلودگان به اعتیاد شامل  قاچاقچیان، خُرده‌فروشان، مصرف‌کنندگان و توزیع‌کنندگان در سطح روستاها و شهرهای ملایر با همکاری نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: این طرح زمانی موفق می‌شود که همه ارگان‌ها و نهادها با یک کار جهادی وارد میدان عمل شوند .

وی نسبت به کاهش سن مصرف موادمخدر در ایران هشدار داد و افزود: وظیفه رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در ملایر به عنوان پایلوت کشوری مبارزه با موادمخدر، ایجاد گفتمان غالب در رابطه با انزجار عمومی نسبت به موادمخدر و اعتیاد، اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و تولید و انتقال محتوا است .

ابراهیمی از برگزاری همایش پیاده‌روی و تجمع بزرگ با حضور 50 هزار نفر در هفته دفاع مقدس در رابطه با «نه گفتن به اعتیاد» در محل درپاچه کوثر ملایر خبرداد و گفت: اولویت و مأموریت اول سپاه در ملایر به نتیجه رساندن و عملیاتی شدن طرح‌های کرامت بوده و در این راستا تاکنون سگاه و بسیج بیش از 50 میلیون تومان هزینه کرده و برای 45 هزار نفر از اقشار مختلف مردم کارگاه و کلاس‌های آموزشی مختلف برگزار کرده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان