اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. شهريور 1402 - 11:08   |   کد مطلب: 36707
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از نشاندار شدن 1891 زوج نابارور در سامانه‌های الکترونیک بیمه سلامت استان همدان خبر داد.

به گزارش صبح الوند، مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت : در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۱ مقرر گردید زوجین نابارور بتوانند تا سن ۴۹ سالگی و تا سه دوره درمانی از خدمات درمانی نازایی و ناباروری به صورت بیمه ای بهره مند گردند و بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت با مراجعه به مراکز دولتی ۱۰ درصد تعرفه دولتی و در مراکز خصوصی طرف قرارداد ۱۰ درصد تعرفه غیر دولتی را بر اساس ضوابط مربوطه پرداخت می نمایند و ۹۰ درصد هزینه های درمان نازایی و ناباروری در بخش دولتی را بیمه سلامت پرداخت می نماید.

فریبرز نیاستی اظهار داشت : در سال ۱۴۰۱ بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بابت هزینه های درمان نازایی و ناباروری ۹۸۶ زوج نابارور ، توسط بیمه سلامت استان همدان پرداخت شده است. این رقم در مقایسه با پرداخت سال ۱۴۰۰ که فقط ۳۶ میلیون تومان برای ۱۳ زوج بوده است؛ رشد بسیار چشمگیر و قابل توجهی داشته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به پرداخت هزینه های درمانی نازایی و ناباروری بیمه شدگان استان گفت : از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از یک میلیارد و ۴۲۲ میلیون تومان توسط بیمه سلامت استان برای هزینه های درمانی ناباروری و نازایی پرداخت شده است و بر اساس گزارشهای سامانه های الکترونیک بیمه سلامت استان ۱۸۹۱ زوج نابارور در سامانه‌های الکترونیک بیمه سلامت استان همدان نشاندار شده اند و از خدمات بیمه سلامت بهره مند گردیده اند.

نیاستی با اشاره به اینکه خانواده معمولا با یک فرزند شکل نمی‌گیرد و کامل نمی‌شود گفت :امیدواریم این تغییر رویه در افراد جوان اتفاق بیفتد به نحوی که انتظار داشته باشیم سن بارداری و باروری پایین آید تا اینکه سن بارداری را در سنین بالا افزایش دهیم چرا که ممکن است بارداری در سنین بالا عوارض و خطراتی را برای مادر و فرزند به دنبال داشته باشد.

مدیر کل بیمه سلامت با تاکید به ازدواج بهنگام در راستای فرهنگ‌سازی به فرزندآوری و جوانی جمعیت تاکید کرد: باید سن باروری متعادل شود که کمترین خطر را برای مادران داشته باشد و بهترین دوره باروری برای یک خانواده را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه ازدواج بهنگام تابع مسائل مختلفی نظیر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است که باید به عنوان زیرساخت حل شوند گفت: اینکه جامعه روی حرم جمعیتی حساسیت نشان می‌دهد رویکرد خوبی است. ممکن است در آینده نزدیک بسیاری از ما نیاز به مراقبت‌های عاطفی و جسمی داشته باشیم و خانواده‌های تک فرزندی و بدون فرزندی با چالش‌هایی در این زمینه مواجه خواهند شد.

نیاستی خاطرنشان کرد: در آینده نه چندان دور سالمندان با مشکلاتی مواجه خواهند شد که باید در کنار توجه به مسائل جوانی جمعیت برای حرم جمعیتی فعلی و افزایش حمایت‌ها از آنها نیز تدابیر لازم اندیشیده شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان