اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. شهريور 1396 - 10:13   |   کد مطلب: 26481
عضو کمیسیون بودجه مجلس با بیان اینکه دیوان محاسبات باید اسامی متهمان و تبرئه شدگان حقوق‌های نجومی را منتشر کند، گفت: انتظار داریم دیوان محاسبات و سازمان بازرسی درمورد عدم ارائه لیست حقوق های پرداختی دستگاه‌های مختلف با گذشت بیش از 5 ماه از زمان لازم‌الاجرا شدن قانون گزارش دهند.
دیوان محاسبات اسامی متهمان و تبرئه شدگان حقوق‌های نجومی را منتشر کند

به گزارش صبح الوند، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان ، با تاکید بر لزوم برخورد با نجومی‌بگیران در کشور گفت: در ماده 29 قانون برنامه ششم این مساله مطرح شده که سامانه‌ای طراحی شده و میزان حقوق همه مدیران و مسئولان از نهادهای مختلف و حتی نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری در آن درج شود و پس از ارائه به دیوان محاسبات و دیوان بازرسی کل کشور به اطلاع عموم مردم نیز برسد.

 

وی افزود: در این قانون حتی نهادهای زیرنظر مقام معظم رهبری نیز آورده شده تا بهانه از دست کسانی که به دنبال راهی به منظور عدم ارائه حقوق و دریافتی‌های خود بودند گرفته شود.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: براساس قانون برنامه ششم توسعه هم دیوان محاسبات و هم سازمان بازرسی کل کشور از 1/ 1/ 96 موظف هستند که این موضوع را پیگیری و گزارشات حقوق‌های پرداختی را دریافت کنند و همه دستگاه‌ها نیز موظف هستند که این گزارش را به سازمان بازرسی ارائه دهند و سازمان بازرسی و دیوان محاسبات نیز این گزارش‌ها را در اختیار عموم قرار دهند.

 

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پنج ماه و نیم از زمان اجرایی شدن این قانون گذشته ما توقع داریم که سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات گزارشی را ارائه کنند که براساس قانون برنامه ششم بنا بوده که گزارش حقوق‌های پرداختی دستگاه‌های مختلف به  اطلاع مردم برسد و  لیست این حقوق‌ها به ما واصل شود تاکنون لیستی از حقوق‌های پرداختی ارائه نشده است.

 

وی افزود: از سوی دیگر وضعیت اقتصادی امروز کشور وضعیت مناسبی نیست خانواده‌هایی هستند که از یک تا حتی 4 نفر از اعضای آن بیکار هستند و در معیشت خود با مشکل مواجه هستند.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: صدها هزار نفر از شهروندان و هموطنان ما به صورت شرکتی کار می‌کنند و حقوق آنها در ماه زیر یک میلیون تومان است و این افراد تحمل شنیدن اینکه فردی بالای 50 یا 100 میلیون تومان حقوق می‌گیرد را ندارند.

 

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: دریافت این حقوق‌های نجومی زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و تاثیر منفی دارد.

 

وی افزود: معاون اول رئیس‌جمهور در مناظره تلویزیونی یکی از وعده‌هایی که به مردم داد این بود که ما همه را در خانه شیشه‌ای قرار می‌دهیم و ما از همه قوا می‌خواهیم همه کسانی را که در این کشور در مظان اتهام حقوق‌های نجومی هستند را در خانه‌های شیشه‌ای قرار دهند.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در پایان گفت: باید اسامی متهمین و تبرئه شدگان حقوق‌های نجومی توسط دیوان محاسبات منتشر شود و همانطور که در ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه آمده است فرد متخلف در پرداخت حقوق‌های نجومی از خدمت منفصل شده و مجازات شود و کار تنها به بازگرداندن پول ختم نمی‌شود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان