اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. مرداد 1396 - 22:18   |   کد مطلب: 26099
نماینده مردم همدان و فامنین در خصوص عملکرد دولت نسبت به موضوع برجام گفت: دولت کار خود را انجام داد اما کمیته نظارت بر برجام عملکرد متناسب و قابل قبولی نداشت که امیدواریم با تصمیمات جدید این بحران را هم رد کنیم.

به گزارش صبح الوند،تحریم ­های اخیر آمریکا دوباره عدم پایبندی مقامات این کشور را به تعهداتشان به اثبات رساند. موضوعی که حتی رهبر معظم انقلاب هم بر آن تاکید داشت و پیش ­بینی می­ کرد که آمریکا همان آمریکای خیانت­کار سابق است، در هر حال با وجود توافق هسته ­ای یا برجام که آمریکا تعهداتی را در قبال ایران داشته است، توسعه تحریم­ها این بار به شکل خصمانه ­تری گویای این را دارد که سران این کشور به دنبال حل مشکلات نبودند بلکه خواستار براندازی این نظام هستند، که البته با وجود رهنمودهای رهبر انقلاب و نهادهای امنیتی این خواسته آنان محقق نخواهد شد. در این خصوص حمیدرضا حاجی­ بابایی نماینده اول مردم همدان در مجلس توضیحاتی ارائه دادند که آنها را می­خوانیم:

 

*نظر شما در خصوص اهداف آمریکا از تحریم­های جدید چیست؟

ـ در سالهای اخیر آمریکا تحریم­های جدیدی را علیه ایران مطرح کرده است که نشان از برنامه­ های این کشور برای از بین بردن اصل نظام دارد، تا قبل از این دولت فکر می­ کرد با مذاکره، نشستن پای صحبت آمریکایی ­هاو برطرف کردن مسائل و مشکلات فی­ مابین می­تواند به آنها اعتماد و نوعی تعامل سازنده با آنها برقرار کند. اما دولت آمریکا نشان داد که  به دنبال اهداف دیگری است که شکستن اقتدار ایران اسلامی و  محدود کردن آن در عرصه بین الملل و کاستن از قدرت نیروهای آن از جمله این اهداف بود.

 

*عملکرد دولت و مجلس در خصوص نقض برجام چه بوده است؟

ـ بحث توافق هسته­ ای علی­رغم اینکه در داخل مخالفت­هایی داشت و مباحثی را رهبر فرزانه انقلاب در این خصوص به دولت­مردان متذکر شد، با برخی فشارها برسر توافق سرانجام به تعهدات برجام ختم شد که پس از آن آمریکایی­ ها با تحریم­های جدید خواستند ایران را بار دیگر محدودتر کنند.

 

با این حرکت ما شاهد مصوبه سخیف و نامردانه سنا و کنگره آمریکا شدیم که با اکثریت آرا هم به تصویب رسید، در حقیقت این موضوع نشان داد که در آمریکا فرقی بین جمهوری­ ها و دموکرات­های که روی کار می آیند نیست، آنها برای فشار بر روی جمهوری اسلامی با یکدیگر هماهنگ هستند و هدف همه آنها یکی است.

 

بنابراین لازم است ما نیز یک هدف واحد را دنبال کنیم و با اتحاد مجلس و دولت به دفاع از دستاوردها، حیثیت و ارزش­های خود بپردازیم.

 

*آمریکا با تحریم­های جدید دنبال چیست؟

ـ آمریکا دنبال آن است که ایران اسلامی را وادار به یکسری اصلاحات حکومتی آنچنان که میل خودشان است، کند که آنرا هم پیام و دستاورد برجام تلقی کند.

 

آنها جمهوری اسلامی را در جایی قرار دادند که اگر سکوت کند، منافع ملی خود را از دست خواهد داد و اگر حرکت مثبتی انجام دهد هم صحبت از نقد در مورد ایران بسیار خواهد بود.

 

ما در حقیقت با یک بازی دوسرباخت مواجه هستیم که اگر مقتدرانه و متفاوت­تر از گذشته مقابله به مثل نکنیم آسیب خواهیم دید. لذا دولت و مجلس دنبال تصمیم واحد برای این موضوع هستند و نباید در این خصوص تک­ روی کنند و در روزهای آتی تصمیم متحد مجلس و دولت را شاهد خواهیم بود که قدرت ما را در عرصه ملی به منصه ظهور می­ نشاند.

 

*آیا عملکرد دولت در گذشته نسبت به موضوع برجام قابل قبول است؟

-دولت کار خود را انجام داد اما کمیته نظارت بر برجام عملکرد متناسب و قابل قبولی نداشت که امیدواریم با تصمیمات جدید این بحران را هم رد کنیم.

 

*آیا برنامه هسته ای جدیدی در دستور کار قرار دارد؟

-بله قطعا باید متناسب با رفتارهای آمریکا از ابزار قدرتمند ایران که همان انرژی هسته ای است برای عقب راندن دشمن استفاده کنیم.

 

در برخی از دستگاهها اجرایی شاهد کنار گذاشتن نیروهای ارزشی و ولایت مدار و بعضا ایثارگر از سمت های مختلف مدیریتی هستیم نظر جنابعالی چیست؟

-باید از نیروهای انقلابی که از ستون اصلی جامعه هستند در پست های مدیریتی به نحو شایسته ای استفاده شود چرا که امروز نظام جمهوری اسلامی نیاز به تفکر انقلابی دارد و دولت باید از این نیروها در پست های تصمیم گیری و تصمیم سازی استفاده کند نه اینکه به دنبال تسویه شخصی آنها را حذف نمایند؟

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان