اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. مرداد 1396 - 16:36   |   کد مطلب: 25994
نماینده مردم همدان فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی به همراهی بخشدار بخش مرکزی و مسئولین ادارات ؛اعضای شوراهاو دهیاران منطقه ضمن بازدید از روستای ارزانفود در جلسه ای به بررسی ابعاد توسعه روستاهای ارزانفود، تفریجان،علی آباد،شمس آباد،یلفان،تکمه داش وسایر روستاهای حوزه سد اکباتان پرداختند.

به گزارش صبح الوند، حمیدرضا حاجی بابایی گفت: درجلسه ای که خدمت استاندار و معاونین بودیم ،در جمع بندی نهایی، چهار محور توریستی در کلانشهر همدان تعریف شد،که یک مورد از آن روستا های بالای سد بود.

 

نماینده مردم همدان،فامنین وقهاوند، اضافه کرد: مسیرگنجنامه، روستای ابرو، روستاهای مسیر امامزاده محسن، سه منطقه دیگر گردشگری همدان هستند، که  استاندار دستور دادند به صورت ویژه در برنامه قرار گیرند.

 

وی  تاکید کرد: این مناطق باغ شهر کلانشهرهمدان هستند، که تمام روستاهای این مناطق  باید صددرصد بهسازی شوند،جاده ها استاندارد شوند،همچنین بایدچراغ راهنمایی و رانندگی جهت روشنایی کل مسیر نصب شود.فاضلاب این مناطق باید در اولویت سامان دهی قرارگیرد،طرح جامع آبرسانی این مناطق به صورت ویژه تعریف و عملیاتی شود.

 

حاجی بابایی تاکید کرد: کارهای باید سریعتر شروع شوند، که مقرر شده است که استاندار اعتبار لازم را تامین کند.

 

درادامه وی به مصوبه مجلس اشاره کرد که،علاوه بربودجه عمرانی مصوب،هفتاد وشش میلیارد تومان دیگر برای استان همدان تصویب  و درنظر گرفته شده است.

 

نماینده مردم همدان در توضیح این مورد ،به 2600 میلیارد تومان که در مجلس مصوب شده است اشاره کرد و گفت: این اعتبار علاوه بر بودجه عمرانی بین استانها تقسیم شد که به همدان، 76 میلیارد تومان رسید.

 

وی  گفت: مجتمع آب رسانی روستاهای سد اکباتان باید در اولویت قرار گیرد،در این منطقه باید یک مجتمع آبرسانی تعریف شود، یعنی تمام روستاها از یلفان بالا یک منبع آب رسانی داشته باشند.

 

حاجی بابایی گفت:موضوع گردشگردی و مصوبات آن را شخصا پیگیری می کنم، که علاوه برموارد چهارگانه فوق باید،در این مسیرتسهیلات ویژه گردشگری مانند سرویس های بهداشتی وفضای سبز تعریف شود که 70 میلیون تومان برای این امر در نظر گرفته شده است.

 

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای مسیر همدان به شهرک بهشتی210 میلیون تومان پیش بینی شده است،که البته  نباید صرفا به این اعتبار اکتفا کرد زیرا این مسیر در کلان شهر همدان نقش حیاتی دارد.

 

حاجی بابایی گفت برای سالن ورزشی  روستا 200 میلیون تومان پیش بینی شده است، که اگر خیر مورد نظر هم کمک کند عملیات عمرانی سالن در اسرع وقت تمام می شود.

 

وی درخصوص مدرسه  روستا ها گفت: با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام جلسه ای داشتیم که مجوز برای ساخت12 مدرسه که باید در روستا های  همدان و فامنین وقهاوند ساخته شود،گرفته شده است ویکی از آن مدارس در اینجا ساخته خواهد شد. ویکی هم برای روستای شورین درنظر گرفته شده است.

 

حاجی بابایی تاکید کرد:با توجه به این در مجلس اعتبار بهسازی افزایش پیدا کرده است،زیرا این امر اهمیت و  هزینه بالایی دارد،به همین علت بین 5تا8 درصد اعتبارات همدان عمرانی برای امر بهسازی تعلق گرفته است، که البته بازهم کافی نیست، با درنظر گرفتن این موضوع و به منظور پیگیری اعتبارات، نامه ای به مدیریت مسکن نوشته ایم که  علاوه براعتبارات تخصیص یافته برای بهسازی روستاها،12 روستای دیگر را در طرح بهسازی قرار دهیم ،که از این 12 روستا، چهار روستا در قهاوند،چهار روستا در بخش مرکزی وچهار روستا هم در فامنین می باشند.

 

نماینده مردم همدان فامنین و قهاوند تاکید کردکه ،باید برای سه چهار سال آینده باید در حوزه انتخابیه  هیچ روستایی بدون بهسازی نداشته باشیم.

 

حاجی بابایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هر روستایی که مسجد ندارد،اعلام بفرمایند،تا دنبال اعتبارات آن باشیم،هر روستایی مدرسه ندارد ونیاز دارد اعلام کند.

 

وی در ادامه به مجوز ،بیست خانه  عالم  اشاره کرد وگفت این مجوزها گرفته شده است.

 

نماینده مردم همدان تاکید کرد: امسال بودجه عمرانی استان همدان تقریبا دو برابرشده است،در واقع بودجه های استانی از18درصدبه 30 درصد افزایش یافته است.

 

حاجی بابایی گفت:بودجه نفت راکه یک درصد بود یعنی دو درصد از 54 درصد بود،امسال به سه درصد از صددرصد اافزایش داده ایم.

 

نماینده مردم همدان و فامنین گفت:5میلیارد تومان برای ساختن بیمارستان اکباتان در نظر گرفته ایم که نیمه کاره مانده است.

 

وی اظهارداشت: بیمارستان اکباتان یکی ازبزرگترین بیمارستانهای کشور است که، ده میلیاردتومان اوراق مشارکت برای آن در کنار 5میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان