اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. تير 1396 - 23:28   |   کد مطلب: 25931
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی همدان مطرح کرد
کشتار روزانه 140 تن مرغ در همدان/ قیمت مرغ متعادل می‌شود
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه نگرانی از نظر تولید مرغ در استان وجود ندارد، گفت: روزانه 140 تن مرغ در استان کشتار می‌شود که بیش از روال معمول است و نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

به گزارش صبح الوند، محمد نظرپور در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با اشاره به اینکه کسری جوجه‌ریزی در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: براساس برنامه سازمان جوجه‌ریزی اردیبهشت و خرداد صورت گرفته و کسری جوجه‌ریزی وجود ندارد و حتی نسبت به سال گذشته 15 میلیون قطعه افزایش جوجه‌ریزی در کشور داریم.

وی با بیان اینکه برخی از استان‌ها به علت گرمای هوا نتوانستند در اردیبهشت و خرداد جوجه‌ریزی داشته باشند، تصریح کرد: با توجه به اثر روانی شیوع تب کریمه- کنگو در دام‌ها مصرف گوشت قرمز کاهش یافته و همین موضوع باعث افزایش مصرف مرغ در کشور شده است.

وی با تأکید بر اینکه در سالجاری قیمت مرغ نسبت به گوشت قرمز افزایش کمتری داشته  است، یادآور شد: در 3 ماهه امسال نسبت به سال گذشته افزایش جوجه‌ریزی داشته‌ایم اما رشد جوجه‌ریزی کمتر از تقاضای گوشت مرغ است.

نظرپور عنوان کرد: خوشبختانه ذخیره سردخانه پشتیبانی امور دام نیز موجود است که در حال توزیع بوده و کم کم اثر خود را بر بازار خواهد گذاشت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان قیمت فعلی گوشت مرغ را منطقی دانست و خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در استان همدان 7800 است که قیمتی منطقی است.

وی با بیان اینکه مردم استان باید منطقی باشند، گفت: زمانی‌که قیمت مرغ به قیمت واقعی می‌رسد خوشایند مردم نیست در حالیکه باید به این موضوع توجه داشت که هزینه تمام شده تولید گوشت مرغ بیشتر از سال گذشته شده و مردم نباید انتظار داشته باشند قیمت مرغ ثابت بماند.

وی با اشاره به اینکه جوجه‌ریزی استان همدان در 3 ماه گذشته افزایش 3 درصدی داشته است،  بیان کرد: شب گذشته 141 تن مرغ در استان همدان کشتار شده که کشتار مناسبی است و بیش از روال معمول است.

نظرپور خاطرنشان کرد: در استان همدان در 3 ماهه امسال 5 میلیون و 820 هزار قطعه جوجه‌ریزی شده است درحالیکه در مدت مشابه سال گذشته 5 میلیون و 600 هزار قطعه جوجه‌ریزی شده بود.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان