اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. خرداد 1396 - 22:01   |   کد مطلب: 25316
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به رشد ۵۸ درصدی سطح زیرکشت زعفران در استان گفت: سطح زیرکشت زعفران در ۱۰ سال گذشته از ۳۳.۸ هکتار به ۸۷.۴ هکتار رسیده است.
مدیر امور باغبانی استان همدان مطرح کرد

به گزارش صبح الوند ب هنقل از ایسنا، حجت‌الله شهبازی در جمع خبرنگاران، با تأکید بر اینکه زعفران از گیاهان بسیار مهم است، اظهار کرد: یکی از خواستگاه‌های اصلی این گیاه دامنه‌های الونده بوده بنابراین در سال ۹۵ سطح زیرکشت زعفران در استان همدان رشد محسوسی پیدا کرده است‌ و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده گسترش چشمگیری در کشت این محصول داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه زعفران گیاهی کم‌آب‌بر است و درآمد خوبی نیز برای بهره‌برداران دارد، برای متقاضیان کشت این گیاه تسهیلات سهل‌الوصول ترتیب داده شده است.

 

وی با بیان اینکه تولید زعفران در استان همدان از ۱۳۰ کیلوگرم در سال ۸۶ به ۲۷۰ کیلوگرم در سال ۹۵ رسیده است، عنوان کرد:  سطح زیرکشت زعفران از ۲۹۰۰ هکتار به ۶۸۷۷ هکتار رسیده که رشد ۱۳۷ درصدی دارد.

 

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه سطح کشت گیاهان دارویی نیز جهش قابل توجهی یافته است، اظهار کرد: تولید گیاهان دارویی در ۱۰ سال گذشته از ۵۹۷۵ تن به ۱۶هزار و ۷۷۱ تن رسیده که رشد ۱۸۱ درصدی داشته است.

 

وی با اشاره به کشت و تولید گل‌محمدی به عنوان یک گیاه دارویی در استان، یادآور شد: کشت گل‌محمدی در استان همدان از ۵۲ هکتار آغاز شده و در سال گذشته به ۹۲ هکتار رسیده است که پیش‌بینی جدی برای توسعه این محصول در استان وجود دارد  همچنین تولید این محصول از ۵۵ تن به ۷۸ تن رسیده که رشد ۴۲ درصدی داشته است.

 

وی با بیان اینکه استان همدان رتبه نخست تولید گشنیز و رازیانه کشور را داراست، تأکید کرد: بیش از ۵۰ درصد گشنیز و بیش از ۹۵ درصد رازیانه کشور در استان همدان تولید می‌شود.

 

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان بیان کرد: بیشتر گیاهان دارویی تولید شده در استان به صورت خام به فروش می‌رسد در حالیکه با فرآوری می‌توان ارزش بیشتری برای این محصولات ایجاد کنیم که در استان درصدد ایجاد زنجیره ارزش برای گیاهان دارویی هستیم و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این زنجیره را تعریف کنیم.

 

وی افزود: در سال گذشته ۴۳۱۹ هکتار گشنیز در استان همدان کشت شده که ۱۰هزار و ۲۲۳ تن محصول تولید شده است.

 

شهبازی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت رازیانه در استان همدان ۲۵۰۲ هکتار است، یادآور شد: ۶۲۵۵ تن رازیانه در استان همدان تولید شده است.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان