اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. مرداد 1396 - 21:24   |   کد مطلب: 26231
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر خبر داد
ایجاد واحد پرورش کروکدیل در دو روستای ملایر
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر از پرداخت 7 میلیارد تومان یارانه بلاعوض آبرسانی نوین به کشاورزان ملایر طی 6 ماهه اخیر خبر داد.
ایجاد واحد پرورش کروکدیل در دو روستای ملایر

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، غلامحسین تقوی سه‌شنبه 24 مرداد در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه طی این مدت 7 هزار هکتار از اراضی ملایر تحت آبرسانی نوین قرار گرفته است و از تسهیلات اهدایی دولت استفاده کردند، افزود: مدیریت منابع آب و صرفه‌جویی در این زمینه جزء اولویت‌های جهادکشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه جهادکشاورزی از همان ابتدای تأسیس به عنوان یک نهاد انقلابی، در عرضه تولید، کار جهادی کرد، ادامه داد: اگر هر کشاورز و باغداری برای نوین‌سازی سیستم آبرسانی در زمینه چاه، قنات و سایر منابع آبی به ما مراجعه کند، کارشناسان میزان آبی که در اختیار دارد را بررسی می‌کنند و به همان میزان در زمینه راه‌اندازی سیستم آبرسانی نوین، یارانه در اختیارش قرار می‌دهیم.

تقوی با بیان اینکه در همین راستا تا کنون 110 میلیارد تومان ابلاغیه اولیه به استان همدان است، گفت: هر شهرستانی بتواند متقاضی بیشتری جذب کند به همین میزان اعتبارات بیشتری بدان پرداخت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با توجه به پیشرفت‌های رخ داده دیگر به شیوه‌های سنتی نمی‌توان کشاورزی کرد و از آنجا که ایران از نظر آب و هوایی و شرایط زراعی، بسیار غنی است با حفظ منابع آب و بهره‌گیری از مکانیزاسیون می‌توانیم تحوالات بزرگی در این عرصه ایجاد کنیم.

تقوی با تأکید بر اینکه دولت محدودیتی در زمینه پرداخت تسهیلات بخش مکانیزاسیون ندارد و به کلیه متقاضیان وام می‌دهد، افزود: متقاضیان 20 درصد مبلغ مکانیزاسیون را به صورت آورده شخصی می‌آورند و مابقی به صورت وام 5 ساله به آنها پرداخت می‌شود.

ایجاد واحدهای پرورش کروکدیل و زالو در ملایر

مدیر جهادکشاورزی ملایر در بخش دیگری یادآور شد: امروزه باید از محصولات و بذرهای جدید و اصلاح شده و کم‌آب‌بر در عرصه کشاورزی استفاده کرد که بیشترین سازگاری را با منطقه دارند بنابراین طی سال‌های اخیر به سمت کشت گیاهان دارویی، زعفران و ... پیش رفته‌ایم که بازدهی خوبی هم داشته است.

تقوی از ایجاد واحد پرورش کروکدیل در روستاهای جوراب و داویجان برای نخستین‌بار در ملایر و بهره‌برداری از یک واحد تولید و پرورش زالو در روستای حسین‌آباد شاملو خبر داد و اظهار کرد: این واحد پرورش زالو در کشور بازار خوبی پیدا کرده چرا که هم مصرف پرزشکی دارد و هم در تولید مواد آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیش‌بینی خرید 20 هزار تن گندم در ملایر

وی با بیان اینکه در سطح استان همدان مطالبه گندم‌کاران حدود 430 میلیارد تومان است، عنوان کرد: تا کنون فقط 10 میلیارد تومان آن پرداخت شده و مابقی مانده است.

تقوی با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود در ملایر 20 هزار تن گندم خریداری شود، افزود: تاکنون 16 هزار تن خریداری شده و این روند ادامه دارد همچنین هر کیلو گندم به قیمت 1300 تومان از گندم‌کاران خریداری می‌شود.

لزوم توجه به صنایع تبدیلی

مدیر جهادکشاورزی ملایر در ادامه با اشاره به وجود ظرفیت‌های بالا در حوزه کشاورزی ملایر، یادآور شد: باید بر روی ایجاد صنایع تبدیلی، فرآوری محصولات کشاورزی و ایجاد مشاغل خانگی کوچک کار کنیم.

تقوی به برداشت سالانه 250 هزار تن انگور و 5 هزار تن آلبالو و دیگر محصولات کشاورزی درسطح این شهرستان اشاره کرد و گفت: در مشاغل خانگی با دریافت مجوزات لازم از ادارات مربوطه می‌توان در زمینه تولید و بسته‌بندی خشکبار، سوغات ملایر، سرکه سیب، لواشک، مربا، شربت، شیره و ... وارد عمل شد که ضمن اشتغالزایی سبب رونق اقتصادی شهرستان و جذب گردشگر نیز می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان