اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. بهمن 1396 - 23:42   |   کد مطلب: 28358
رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه احداث ۲۰۰ هزار تن سردخانه در استان همدان در حال انجام است، گفت: همدان به عنوان بارانداز محصولات کشاورزی مطرح شده است.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، منصور رضوانی جلال بعد‌از‌ظهر امروز در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان اظهار داشت: بر اساس تصمیمات سطح کشور برای اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی از همان ابتدا نسبت به مشخص کردن عوامل مؤثر در اقتصاد مقاومتی اقدام و برنامه‌ریزی‌های مدونی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش ضریب خوداتکایی محصولات زراعی و دام و طیور، تجهیز و نوسازی سیستم‌های آبیاری اراضی از جمله اقدامات از راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی است، افزود: تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات کشاورزی، تأمین نهاده‌های موردنیاز، افزایش تولید در محیط‌های کنترل‌شده(گلخانه‌ها) از دیگر اقدامات است.

رضوانی جلال با بیان اینکه در راستای افزایش ضریب خوداتکایی در تولید گندم، جو، دانه‌های روغنی، چغندرقند و ذرت توفیقاتی حاصل شده است، عنوان کرد: در تولید چغندرقند شاهد 204 درصد افزایش، حبوبات 159 درصد افزایش و در تولید دانه‌های روغنی 69 درصد افزایش قابل مشاهده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه تولید محصولات دامی نظیر گوشت و تخم‌مرغ 87 درصد افزایش‌یافته است، تصریح کرد: در راستای تجهیز و نوسازی سیستم آبیاری اراضی مستعد 85 درصد از اراضی مجهز به سیستم آبیاری نوین شده درحالی که میانگین اجرا سیستم آبیاری در سطح کشور 40 درصد است.

رضوانی جلال با اشاره به اینکه با راستای افزایش تولید در محیط‌های کنترل شده در 100 هکتار گلخانه در استان محصول تولید می‌شود، بیان کرد: احداث 50 هکتار گلخانه نیز در مقیاس‌های 25، 6 و 18 هکتاری در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در راستای افزایش فرآورده‌ها و کاهش ضایعات اقدامات خوبی در استان انجام شده است، عنوان کرد: در حال حاضر استان دارای 155 هزار تن سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی است و بیش از 200 هزار تن سردخانه نیز در حال احداث است.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه استان همدان با این ظرفیت سرخانه‌ای به عنوان یک بارانداز در حوزه محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: این امر بیشتر در حوزه محصول سیب‌زمینی است که از استان‌های دیگر برای نگهداری به همدان منتقل می‌شود.

رضوانی جلال با اشاره به اینکه افزایش جذب ماده خام و صنایع تبدیلی امسال 88 هزار تن را به عهده استان قرار داده بودند که 94 هزار تن ایجاد شده است، گفت: دهه فجر امسال بیش از 15 هزار تن به این ظرفیت اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه صنایع تبدیلی در دهه فجر امسال 250 هزار تن صنایع تبدیلی سیب‌زمینی وارد فاز تولید می‌شود، تأکید کرد: در حوزه کشاورزی ایجاد زنجیره‌های تولید تا صادرات از سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی است که با مشکل مواجه بود، افزود: در استان مرغ بیش از ظرفیت تولید می‌شود که به صادرات این محصول نیاز داریم که کشتارگاه مدرن دارای کد ir با ظرفیت صادرات مرغ به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان