اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. تير 1396 - 9:45   |   کد مطلب: 25585
نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي:
همدان را يک استان فرا منطقه اي معرفي کنيم
نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي گفت : براي توسعه استان و رفع مشکل اشتغال بايد همدان را يک استان فرا منطقه اي معرفي کنيم.
نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش صبح الوند، حميدرضا حاجي بابايي در کارگروه اشتغال در فرمانداری همدان خواستار تشکيل کميته اي در استان با هدف حمايت از توسعه فعاليتهاي فرا استاني شد و افزود : رمز موفقيت ما کسب يک امتياز است اينکه همدان مرکزي براي ارايه خدمات در بخشهاي مختلف حداقل به غرب کشور باشد.

 

وي با بيان اينکه امروز بالاترين شغل را در همدان بخش خدمات مي تواند ايجادکند اظهار کرد : اکنون توسعه مراکز آموزش عالي و درماني ما باعث شده خدماتي به ساير استانها بدهيم که براي ما اشتغالزايي و درآمد قابل توجهي دارد.

 

حاجي بابايي با اشاره به تعداد قابل توجه فارغ التحصيلان بيکاري که بعضا مدارج تحصيلي آنها نيز تناسبي با نياز کشور ندارد تاکيد کرد : حداقل 30 درصد ظرفيت آموزش عالي ما بايد صرفا به رشته هاي فني، مهندسي  و کاربردي اختصاص پيدا کند .

 

نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي افزايش واحدهاي آموزشي فني حرفه اي ،کار و دانش و هنرستانهاي فني را گام ديگري در راستاي کمک به بهبود وضعيت اشتغال دانست و اضافه کرد : 38 و نيم درصد متوسطه دوم ما مهارتهاي حرفه اي و هنرستانها هستند که طي 5 سال آينده بايد حداقل به  50 در صد افزايش يابد.

 

وي با بيان اينکه بايد مباني را تغيير دهيم تا بهتر بتوانيم از توزيع اعتبارات در کشور برخوردار شويم خاطر نشان کرد : نرخ بيکاري که در استان اعلام مي شود غالبا پايين تر از ميزان واقعي آن است که اين آمار در ميزان برخورداري از اعتبارات موثر است و بعضا در مقايسه با  برخي استانها مي بينيم اعتبار قابل توجهي به ما نمي رسد.

 

حميدرضا حاجي بابايي از افزايش دو برابري اعتبارات عمراني در سال 96 نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت : فعال بودن پروژهاي عمراني در ايجاد اشتغال مستقيم و غير مستقيم استان موثر است و براي بخشهاي مختلف خدماتي ما مي تواند درآمدزايي بدنبال داشته باشد.

 

وي با اشاره به لزوم همکاري بانکها در راستاي تسهيل در سرمايه گذاري و تامين تسهيلات مورد نياز اشتغالزايي استان افزود : شرايط و قوانين براي سرمايه گذاري خارجي بسيار مساعد شده است و هر مانعي که بتواند جلوي سرمايه گذاري خارجي را بگيرد در برنامه ششم از پيش رو برداشتيم.

 

حاجي بابايي در پايان تصريح کرد : براي بانکها، دستگاههاي اجرايي، نهادهاي عمومي غير دولتي و ديگر بخشها بايد سهمي در ايجاد اشتغال مشخص شود و از مديران بخواهيم چقدر توانسته اند اين سهم را محقق نمايند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان