اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. خرداد 1396 - 15:01   |   کد مطلب: 25396
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از یک هزار و 250 میلیارد تومان نقدینگی 45 درصد آن فریز است یعنی اصلا در تولید نمی آید و 55 درصد از نقدینگی کشور آن هم با سرعت نصف دارد می چرخد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی

به گزارش صبح الوند، حمیدرضا حاجی بابایی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص اتفافات مجلس در سالی که گذشت افزود: سالی که گذشت سال بسیار کلیدی و اساسی در مجلس شورای اسلامی بود ما وقتی وارد مجلس شدیم دوماه اول درگیر هیات رییسه بودیم از نیمه دوم مرداد مسئولیت کمیسیون تلفیق برنامه را داشتیم و شش ماه کامل تمام توانم را برای کمیسیون گذاشتم.

 

*برنامه ششم توسعه نشات گرفته از 22 درد جامعه بود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سختی های  بستن برنامه ششم توسعه افزود: کار سختی بود و دلیلش هم این بود که برای اولین بار بود  و این برنامه ششم با تمام برنامه های قبل متفاوت بود و منشا گرفته از درد جامعه بود و برای 22 درد جامعه نوشتیم.

 

وی خاطر نشان کرد: همانطور که دیدید برنامه ششم توسعه در انتخابات ریاست جمهوری تحول ایجاد کرد که از نمونه آن می  توان به دو برابر کردن حقوق مستمری بگیران یا همسان سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و همه اینها  نشان میدهد محور مردم هستند.

 

*در برنامه ششم توسعه مصوبات استانی دو برابر شد

رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی افزود:  خیلی از کارهایی که باید در استان شکل بگیرد در برنامه ششم دیده شده است  به عنوان مثال  در برنامه ششم بودجه های استانی دو برابر می شود و در مصوبه ای که در برنامه ششم داشتیم گفتیم 30 درصد از بودجه کشور را باید استانی کنیم.

 

وی ادامه داد: قبلا سه درصد از 54 درصد فروش نفت که سهم دولت بود را به استانها میدادند و ما در برنامه ششم این را  سه درصد از 100 درصد کردیم و بودجه عمرانی ما دو برابر شد.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در خصوص معضل مالیات در استان همدان افزود: امسال مالیات ها2/2 است یعنی یک فرصت خوب سرمایه گذاری برای کسبه خرد است .

 

وی با اشاره به دیگر مزیتهای برنامه ششم توسعه افزود:  بنابر برنامه ششم  جهت توسعه استانها باید هر سال برای 5 هزار روستا  تعریف اقتصادی شود.

 

رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی در خصوص دادن تسهیلات  جهت ساخت راه آهن  گفت: حدود یک میلیارد دلار سهم راه آهن را در استان افزایش داده ایم  و این کار باید به سمت دوخطی کردن راه آهن و برقی کردن آن پیش رود.

 

وی افزود: کلنگ  راه اهن  همدان سالها قبل به زمین خورده بود و دیگر در اینجا هدف ما یک خط نیست.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در خصوص کلان شهر بودن همدان دو مرحله آن را جلو بردیم و وقتی کلان شهر همدان تعریف می شود راه آهن شهری همدان هم تعریف می شود.

 

وی تاکید کرد: ما به شدت پیگیر هستیم راه آهن تهران، همدان ، ملایر شروع شود و با نمایندگان کرمانشاه در تماس هستیم  که دوخطی کردن راه آهن تا مرز خسروی ادامه یابد.

 

*افتتاحیه راه آهن زودرس بوده است

حاجی بابایی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که شنیده شده است در عید فطر قرار است رسما بلیت جهت استفاده از  راه آهن فروخته شود افزود: این ایستگاه نیاز به کلی کار جدی دارد و افتتاحیبه زودرس بود و من اعتقادی ندارم عید فطر راه اهن راه بیفتد شاید معجزه ای بشود.

 

وی افزود: در خوشبینانه ترین حالت شش ماه طول می کشد یعی اینکه ریلی که آمده تمام شود اصل پروژه ده برابر کار بزرگتر از خودش دارد و بعد از آن دو خطی و برقی شدن است تا به مرز خسروی برسد.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاه به وجود عدالت اجتماعی در برنامه ششم توسعه افزود:  همانطور که مشاهده کردید در انتخابات ریاست جمهوری تمامی  کاندیداها تاکید به اجرای برنامه ششم توسعه داشتند.

 

وی در خصوص یارانه ها افزود: ما از طرف  یارانه ها 87 هزار میلیارد تومان درامد داشتیم درصو تی که پولی که توزیع میکنیم 35 هزار میلیارد تومان است که در برنامه ششم توسعه به این موضوع پرداخته شد.

 

*رشدی که همراه با تولید و اشتغال باشد رشد اقتصادی است

حاجی بابایی در ادامه در خصوص رشد اقتصادی افزود: رشدی می تواند اشتغال ایجاد کند که همراه با تولید باشد مثلا سال گذشته فروش نفت افزایش پیدا کرده است  و 88  درصد این رشد مال فروش نفت هست فروش نفت رشد حساب نمی شود.

 

وی تاکید کرد: رشدی را  رشد اقتصادی می نامند که تولید به همراهش داشته باشد به عنوان مثال صنایع تبدیلی ایجاد بکند  که همراه با هزینه و سرمایه گذاری که می شود به همین میزان در کنارش شعل ایجاد شود.

 

رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعداد و ارقام اشتغال افزود: ما امسال طبق برنامه چند شغل باید ایجاد کنیم و ما  یک میلیون و دویست هزار متقاضی شغل جدید امسال داریم و بیشتر هم میباشد و سه میلیون و سیصد هزار بیکار تا پایان اسفندماه داریم.

 

وی ادامه داد: 25 میلیون نفر در کشور پایان اسفندماه  شرایط کار داشتند یعنی باید برای آنها شغل ایجاد می کردیم  از این 25 میلیون حدود  3 میلیون و سیصد هزار بیکارند یعنی 12/6 درصد که این توافق ما و دولت است.

 

حاجی بابایی تصریح کرد: یعنی طی جلساتی که با دولت گذاشته ایم دولت گفته است که اول فروردین سال 1396 نرخ بیکاری چقدر است و خودش  12/6 را گفته ما هم یادداشت کردیم و اگر سه میلیون و سیصد را بگذاریم کنارو یک میلیون و دویست هزار جدید وارد می شود و چهار و نیم میلیون می شود.

 

وی ادامه داد: اگر امسال یک میلیون و دویست هزار شغل ایجاد کنیم اون 12/6 هیچ تغییر نمی کند یعنی آمار بیکارها همان سرجایش می ماند.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: در برنامه ششم گفتیم این 12/6 باید هشت دهم هر سال کاهش پیدا بکند این هم با توافق دولت بوده است و یعنی در پایان 5 سال 12/6 باید 8/6 بشود.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر یک میلیون و پانصد هزار شغل در کشور ایجاد شود برنامه اجرا شده و اگر یک میلیون و دویست هزار ایجاد شود صفر هستیم و هرچه از یک میلیون و دویست کمتر شغل ایجاد شود آن سه میلیون و سیصد اضافه می شود.

 

حاجی بابایی  اظهار کرد: در این خصوص هم 700 و هفتاد هزار میلیارد تومان هر سال باید  سرمایه گذاری شود.

 

وی عنوان کرد: دولت اگر نتواند یک  ونیم میلیون شغل ایجاد کند ما با سیل بیکاری روبرو میشویم .

 

*خبرنگاران آمارهای اشتغال و بیکاری را شفاف سازند

رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه نباید انتقادهای مخرب گر داشت افزود: بزرگترین رقیب دولت امروز یک میلیون و پانصد هزار شغل است و باید اینقدر شغل ایجاد کند و شما خبرنگارها باید    امار و ارقام را شفاف کنید و همه باید کمک کنیم بتوانیم قدم هایی را جلو برویم.

 

وی در خصوص موسسه آرمان در همدان افزود: آیا این موسسه مجوز داشته یا نه اگر داشته بانک مرکزی چه کاره هست اگر ندارد که بدتر چرا شکایت نکرده است.

 

حاجی بابایی افزود: مسئول مستقیم اینها بانک مرکزی است البته ما در  برنامه ششم این برنامه را تبیین کردیم و گفتیم بانک مرکزی باید سامانه ای داشته باشد و همه آنها باید در بانک مرکزی ثبت نام کنند و تمام سرمایه انلاین در اختیار بانک مرکزی باشد و با خارج و داخل از کشور ارتباطاتی که منجربه اشتغال و تولید می شود داشته باشند نه اینکه یک کس برای خودش پول جمع کند و تولید نباشد چرا که دولت دچار مشکل میشود.

 

*45 درصد نقدینگی کشور فریز است

وی اظهار کرد: ما متاسفانه از یک هزار و 250  میلیارد تومان نقدینگی که داریم 45 درصد آن فریز است یعنی اصلا در تولید نمی آید و کار نمی کند و  55 درصد از نقدینگی کشور دارد می چرخد ان هم با سرعت نصف 25درصد می شود و  همین مسائل مشکل ایجاد می کند.

 

* فروش گاز رایگان به سایر کشورها هم  خواهیم داشت

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص  فروش گاز  به ترکیه گفت: داستان کرسنت را شنیدید اصل هم براین بود اگر این روند ادامه پیدا کند و وزیر هم وزیز فعلی باشد ما محکوم شدیم و حالا ترکیه پول می خواهد پول نقد بدهند یا گاز مفت  که هم اکنون گاز مفت میدهند به جای محکومیت این هم اخرش نیست کشورهای دیگر هم داریم که انها هم شکایت می کنند و میگویند ما هم اینطوری دادیم وما هم می خواهیم.

 

وی تصریح کرد: اصل بدهی کرسنت جای خودش این هم دو میلیارد دلار دیگر که باید به ترکیه بپردازیم بخاطر اشتباهاتی که داشتیم میباشد.

 

حاجی بابایی در ادامه  در خصوص سند 2030 و اقدامات دولت در این خصوص افزود:   یک سندی بود  از قبل بود به نام  سند اموزشی  برای همه و همه انجام میدادند و میگفت تمام دختران و پسران باید شرایط درس خواندن برایشان اماده شود و به همین دلیل کشور ما جز 6 کشور پیشرفته دنیا در این زمینه بود و تبعیضی بین دختران و پسران نداریم .

 

*اجرای سند 2030 جرم است

وی با بیان اینکه اجرای سند 2030 جرم است افزود: بنده گفته ام  اجرای 2030 جرم است به این علت که ماده 6030 برنامه ششم میگوید وزارت اموزش و پررورش مکلف است فقط سند تحول بنیادین را انجام دهد و هیچ کاردیگری مغایر با این را نباید انجام دهد.

 

رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمان اجرای سند 2030 از 2015 تا 2030 است افزود: این سند دو مبحث دارد حال ما با محتوا کار نداریم  اما اگر به بحث قانونی بپردازیم  اینکار غیر قانونی است اولا اینکه وقتی هیچ جا مصوب نشده است میشود چطور میشود برای برای دانش اموزان اجرا کرد.

 

و ی ادامه داد: علاوه براینکه قانون مصوب نکرده قانون گفته نبایداجرا شود یعنی هر کاری که مغایر با این است باید نقد شود .

 

حاجی بابایی  افزود: دولت 30 کمیته برای این تشکیل داده و طبق عنوان سند ملی اموزش در 300 صفحه اماده کرده و معاون اول برای اجراابلاغ کرده است همه ان غیر قانونی است.

 

وی با بیان اینکه سندتحول بنیادین آموزش و پرورش براساس قرآن، سیره اهل بیت و به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) نوشته شده است افزود: دراین سند  ازروش های  دیگر دنیا هم استفاده کردیم اما محتوا را فقط از خدا گرفتیم هیچ کس از خدا بیشتر نمی فهمد.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سند 2030 می گوید  دین هیچ  دخالتی در آموزش نباید داشته باشد افزود: برخی میگویند این سنداجباری نیست در صورتی که اینگونه نیست و وقتی عضو شدی اگر بیرون بیایید هزارتحریم برای تو می نویسند و از این به بعد یونسکو هر تعریفی کند شما موظفید اجرا کنید.

 

وی عنوان کرد: من می خواهم بگویم آیا زندگی خانوادگی ما مانند زندگی خانوادگی فرانسه است و در مجموع چه نیازی داریم مگر سند تحول بنیادین اموزش که نوشته شده نباید اجرا شود درست است که  یک سند دیگر ایجاد کنیم  و این را کنار بزنیم.

 

حاجی بابایی تصریح کرد: این که قانون است اجرایش نمی کنند و اینکه قانون نیست می خواهند اجرا کنند.

 

*داعش در حال نابودی است

وی در ادامه بااشاره به حملات تروریستی روز گذشته در مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه داعش دارد از بین می رود و ما در سوریه و عراق موفق شدیم گام های بلندتری را برداریم.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حالا همه بدانند که شهید حرم یعنی چی اگر شهید همدانی شهید نمیشد ما چند شهید در خود کشور داشتیم و اینها خودشان را فدایی امنیت مردم کردند.

 

*اگربرخی ضعف های استان را بگویم وضع بدتر می شود

حاجی بابایی در ادامه در پاسخ به سئوال یکی دیگراز خبرنگاران مبنی بر سکوتشان در خصوص عملکرد مسئولین گفت: در استان خیلی از ضعف ها را میدانم و میدانستم  اما اگر بگویم همه چیز به هم میخورد .

 

وی با بیان اینکه اگر امر به بهبود قضیه داشته باشم هر کاری باشد انجام میدهم افزود: من با شناختی که از مجموعه افراد دارم گاهی اوقات یکی دارد یک جایی کار میکند این را اگربیایی هول بدهی یکی می آید صد مرتبه از این بدتر شما گاهی اوقات بین انتخاب هستید.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: من هیچ تمایلی ندارم  مسایل سیاسی را وارد استان کنم و تمام فکرم براین است که از همه رفتارهای نرم افزاری استفاده کنم که مسئولین بهتر بتوانند کارها را انجام دهند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان