اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. خرداد 1396 - 23:39   |   کد مطلب: 25373
مدیرکل کمیته امداد استان همدان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲ هزار شغل برای افراد زیرپوشش کمیته امداد استان همدان ایجاد شد گفت: در راستای عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری ۶۶ درصد از این مشاغل طرح‌های تولیدی بوده است.
مدیرکل کمیته امداد استان همدان

به گزارش صبح الوند، پیمان ترکمانه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با اشاره به اینکه بودجه جاری سال گذشته کمیته امداد استان همدان 240 میلیارد ریال بوده است اظهار داشت: از این میزان 202 میلیارد ریال به استان همدان ابلاغ شد.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده و تعامل گسترده با بانک‌های عامل استان در سال گذشته 236 میلیارد ریال از محل منابع بانکی از ابتدا تا پایان اسفندماه جذب و برای خانواده‌های مددجو استان اشتغال ایجاد شد.

ترکمانه با بیان اینکه با حساب بودجه جاری کمیته امداد و جذب اعتبار از منابع بانکی، میزان جذب منابع از کل اعتبارات ابلاغی در سال 95 معادل 117 درصد شد، گفت: بدین ترتیب از محل همین منابع تعداد 2 هزار شغل ایجاد شد که در راستای عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری 66 درصد از این مشاغل طرح‌های تولیدی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با تأکید به رفع سو تغذیه کودکان زیر 6 سال، بیان کرد: به 3 هزار نفر از کودکان زیر 6 سال استان همدان که دارای مشکلات ناشی از سوءتغذیه هستند کمک‌هایی به میزان 26 میلیارد ریال پرداخت شد.

ترکمانه با اشاره به اقدامات حوزه فرهنگی کمیته امداد استان همدان، عنوان کرد: در سال گذشته 588 نفر از خانواده‌های تحت پوشش به زیارت عتبات عالیات، 520 به مشهد مقدس و 475 به زیارت قدم و مسجد مقدس جمکران اعزام شدند که برخی از این افراد برای اولین بار زائر این مکان‌های زیارتی بودند.

وی تصریح کرد: 7 هزار و 648 نفر از دانش‌آموزان و یک هزار و 513 نفر از دانشجویان زیرپوشش کمیته امداد برای ادامه تحصیل مورد مساعدت کمیته امداد قرار گرفتند و کمک‌هزینه‌های تحصیلی به این افراد تقدیم شد.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته 364 میلیارد ریال در غالب کمک‌های حامیان، طرح اکرام ایتام و محسنین، صندوق‌های صدقات، زکات و غیره جمع‌آوری شد، اظهار داشت: این اتفاق مبارک در مقایسه با سال 94 با رشد 6 درصدی همراه بود.

ترکمانه، تأکید کرد: در حوزه پژوهش و برنامه‌ریزی از 4 طرح دانش‌بنیان که توسط دانش‌آموختگان زیرپوشش کمیته امداد اجرا شده بود در هفته پژوهش رونمایی شد و از 17 پایان‌نامه و پژوهش‌های مرتبط با فعالیت‌های کمیته امداد حمایت شد.

وی با اشاره به حوزه ساختار و منابع انسانی کمیته امداد استان، افزود: برای ارتقا کمیت و کیفیت خدمات و افزایش سطح دسترسی خانواده‌های نیازمند به خدمات کمیته امداد، سه اداره جدید جوکار، مریانج و لالجین در سال گذشته افتتاح شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان