اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. ارديبهشت 1398 - 9:26   |   کد مطلب: 31020
مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: 1370 جهیزیه سال گذشته به ارزش چهار میلیارد و 771 میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت این نهاد در سطح استان اهداشده است

به گزارش صبح الوند، پیمان ترکمانه، مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: ارائه کمک‌هزینه خرید جهیزیه برای کمک به ازدواج نیازمندان به‌ویژه جوانان تحت حمایت و تحکیم بنیان خانواده انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه پرداخت کمک‌هزینه تأمین جهیزیه و ازدواج به نیازمندان جامعه برای رفع مشکلات مالی فرزندان مددجوی در شرف ازدواج است، ادامه داد: این کمک‌هزینه‌ها در قالب تأمین جهیزیه مددجویی دختران تحت حمایت، هدیه ازدواج پسران مددجو و همچنین کمک به ازدواج مجدد بانوان تحت حمایت این نهاد انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با اشاره به اینکه تأمین مخارج ازدواج و جهیزیه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نیازمندان در شرف ازدواج محسوب می‌شود، عنوان کرد: کمیته امداد با حمایت و کمک خیران می‌تواند خدمات بهتری به این قشر از جامعه ارائه دهد و زمینه تشکیل زندگی مشترک این مددجویان را فراهم کند.

 ترکمانه با اشاره به اینکه در سال گذشته 119 هدیه ازدواج به پسران جوان اهدا شد، اضافه کرد: این تعداد هدیه به ارزش 178 میلیون تومان تهیه و به جوانان تحت حمایت این نهاد واگذار شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر 134 نوعروس و نو داماد در استان، در نوبت دریافت کمک‌هزینه ازدواج قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از 1500 فقره جهیزیه تأمین و در اختیار نوعروسان قرار گیرد.
وی افزود: هزینه جهیزیه‌های پرداخت‌شده از طریق اعتبارات دولتی، طرح کوثر، متمم صدقات و درآمد از طرح‌های مبتنی بر نیاز تأمین می‌شود.

ترکمانه تأکید کرد: امسال 6 میلیون تومان به ازای هر جهیزیه و سه میلیون تومان برای هدیه زوج به افراد تحت حمایت پرداخت می‌شود که در مناطق محروم این مقدار 20 درصد بیشتر است.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان