اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. اسفند 1397 - 20:23   |   کد مطلب: 30678
مدیر کمیته امداد همدان با بیان اینکه در مورد موضع از آقای پرویز پرستویی در خصوص عمارت نورمهال گله‌مندم، گفت: زیرا اقدامات ایشان سبب پیش آمدن این جنجال‌ها شد.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، پیمان ترکمانه صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: در جلسه‌ مجمع نمایندگان، بودجه‌ی مناسبی برای کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) اختصاص داده شد.

وی با اشاره اینکه در سال 96 نسبت به زمان مشابه گذشته، تعداد خانواده‌های تحت پوشش 6 درصد کاهش یافته، افزود: این آمار در سال 97، 24 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه خوب یا بد بودن حال مردم مشخص است، اظهار کرد: شرایط مردم به شکلی رقم خورده که تعداد مراجعین به کمیته امداد بیشتر شده است.

وی در توضیح مستمری پرداختی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: به خانواده‌های 5 نفر و بیشتر، مبلغ  7440000 ریال از طرف کمیته امداد و مبلغ 2275000 ریال یارانه پرداخت می‌شود.

وی با اعلام گزارش 11 ماهه‌ کمیته امداد بیان کرد: جمع کل وام‌های پرداختی 82 میلیارد تومان، جمع کل کمک‌های مردمی 45 میلیارد تومان و کل کمک‌های بلاعوض تقدیمی به خانواده‌های نیازمند 170 میلیارد تومان بوده است.

ترکمانه تصریح کرد: از کل مبالغ جمع شده برای زکات، 5.2 میلیارد تومان برای ایتام هزینه شده است.

وی در خصوص اعطای وام‌های اشتغال‌زایی، تشریح کرد: وام قرض‌الحسنه کارگشایی از محل منابع بانک مهر ایران و صندوق امداد ولایت به متقاضیان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان صدقات حاصل از صندوق‌ها 9.9 میلیارد تومان و کمک‌های مردمی 11.4 میلیارد تومان بوده است، ذکر کرد: برای 1279 نفر کمک هزینه‌ جهیزیه بلاعوض، مبلغ 4.2 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: قصد داریم تعداد صندوق‌های صندقات را در شهر کم کنیم البته از 3 سال گذشته نیروهای تخلیه صندوق کاهش یافته است.

این مقام مسئول علت سرپا ماندن کمیته امداد امام خمینی (ره) بعد از 40 سال را چنین دانست: ما هیچگاه از اعتماد مردم سوءاستفاده نکرده‌ایم و تمام مدارک و اسناد فعالیت‌های کمیته موجود است.

وی خاطرنشان کرد: یک ریال از حقوق کارمندان و سایر هزینه‌های کمیته امداد از کمک‌های مردمی نیست و تمام مبالغ دریافتی برای سفره‌ ایتام هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: جشن نیکوکاری از 20 سال گذشته برگزار شده اما اکنون با توجه به شرایط روز جامعه، انتظار حضور بهتری از مردم را داریم.

وی با بیان اینکه ما در تولید فقر نقشی نداریم، اظهار کرد: وضع زندگی مردم با 40 سال گذشته قابل مقایسه نیست و بسیار بهتر شده است ، این موضوع در نحوه‌ی عملکرد کمیته هم مشهود است.

وی اضافه کرد: تمام آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای خانواده‌های تحت پوشش رایگان است همچنین تمام افراد وکیل رایگان داشته و از هزینه‌های دادرسی معاف هستند.

ترکمانه با اشاره به اقدامات انجام شده در شهر تبریز، اعلام کرد: اگر تبریز شهر بدون گدا شناخته می شود، علت آن، همکاری و همیاری مردم است، اگر مردم در همدان هم همراه شوند همدان هم به این جایگاه می‌رسد.

وی در خصوص عمارت نورمهال توضیح داد: من در مورد این موضع از آقای پرویز پرستویی گله‌مندم، زیرا اقدامات ایشان سبب پیش آمدن این جنجال‌ها شد.

وی با بیان اینکه این عمارت به حکم دادستانی به کمیته امداد واگذار شده است، ادامه داد: این بنا در گذشته محل تجمع بیخانمانان و سگ های ولگرد بود که با صرف مبلغ  180 میلیون تومان حدود 20 سال پیش آن را حفظ کردیم.

وی افزود: قسمتی از این بنا که عمارت در آن واقع شده بود را به شهرداری هدیه کردیم و بخش خالی آن برای کمیته ماند.

وی با بیان اینکه علت تخصیص نورمهال به کمیته برای بهینه سازی زندگی و امورات ایتام بوده است، تأکید کرد: شهرداری مجوز ساخت دو ساختما 8 طبقه را داد و برای صدور پروانه‌ ساخت آن، از سازمان میراث فرهنگی استعلامات لازم را گرفته است.

ترکمانه یادور شد: آقای فتاح در خصوص نورمهال خواستار انجام اقدامات قانونی هستند اما ما بنا بر احترام به حرف مردم، اصحاب رسانه و آقای پرستویی، پروژه را متوقف کردیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، اظهار کرد: مدیرکل میراث فرهنگی قول صدور مجوز برای ادامه‌ ساخت و ساز را داده است.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان