اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. آذر 1395 - 8:34   |   کد مطلب: 22623
استاندار همدان گفت: همدان با برگزاري جشنواره تئاتر کودک و پيگيري هاي انجام شده به قطب برنامه هاي ويژه کودک و نوجوان در کشور تبديل شده است.

به گزارش صبح الوند، محمد ناصر نيکبخت در پيامي به جشنواره بين المللي تئاتر کودک و نوجوان آورده است: برگزاري جشنواره بين المللي فيلم نوجوان، جشنواره بين المللي تئاتر کودک و نوجوان، نمايشگاه کتاب کودک و نوجوان، برنامه هاي متنوع ادبي در حوزه کودک و نوجوان وتوليد انيميشن هاي کودک و نوجوان در سالهاي اخير فضاي استان را با نشاط و پرتحرک ساخته است.

وي اضافه کرده است: بي ترديد اجراي اين برنامه ها، در صورت بهره مندي کودکان و نوجوانان از آثاري با مضمون اخلاق و سنت اسلامي، فرهنگ اصيل ايراني، خانواده، نشاط و اميد در فضاي جامعه و نسل آينده و در نهايت تقويت هويت فرهنگي ايراني- اسلامي، فرصت بسيار مغتنمي خواهد بود.

در ادامه اين پيام آورده شده: آنچه در بيست سومين جشنواره بين المللي تئاتر کودک و نوجوان اهميت دارد توجه به توليد آثار خلاقانه و پرمخاطب در دنياي کودکان و نوجوانان در مضامين مورد نياز براي تربيت آينده سازان ميهن اسلامي است، زيرا آينده کودکان با تربيت ها و آموزش هاي امروز شکل مي گيرد.

استاندار همدان ادامه داده است: شعار جشنواره بيست سوم «نمايش مهر بر صحنه کودکي » بسيار پر معنا و بيانگر تاثير تئاتر در ايجاد روحيه عطوفت و همنوع دوستي در بين کودکان و نوجوانان است.

نيکبخت عنوان کرده است: کودکان ونوجوانان در جهان امروز، متأثر از خشونت حاکم بر روابط انساني بويژه در عرصه بين المللي، نيازمند زندگي خلاقانه و به دور از خشونت و افراطي گري هستند و آنچه مي تواند زمينه اين نياز را با زبان هنر به گوش بزرگسالاني که در خشونت غرق شده اند، برساند و شرايط رشد و زندگي خلاقانه را براي کودکان و نوجوانان فراهم کند، زبان هنر، مخصوصا هنر تئاتر با بياني همه فهم و بين المللي است.

وي عنوان کرده است: جشنواره تئاتر کودک ونوجوان همدان، کانون اميد تمام هنرمنداني است که دل در گروي هنر متعهدانه دارند و با هنر خود مي خواهند دنياي شاد و زندگي با نشاط را براي کودکاني اميدوار و خلاق به ارمغان آورند.

استاندار همدان در ادامه اين پيام ادامه داده است: همراه با اين هنرمندان آرزومي کنم همه کودکان جهان در کانون خانواده به عنوان مقدس ترين نهاد بشري، زندگي پر از شادي و خوشبختي داشته باشند.

نيکبخت يادآور شده است: در پايان اميدوارم ميهمانان گرانقدر جشنواره در طول اقامت خود در کهن ديار همدان، پايتخت تاريخ و تمدن ايران، لحظاتي سرشار ازشادي و خاطراتي به ياد ماندني به همراه داشته باشند و مردم فرهيخته استان، ميزبان خوبي براي آنها باشند .

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان