اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. دى 1395 - 20:59   |   کد مطلب: 23291
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان
بیش از 9 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم در همدان شرکت دارند
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: بر اساس سهمیه استان در سالجاری بیش از 9 هزارو 600 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کرده اند .

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام حسن رضوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای اجرای این طرح از 100 مربی آموزش خبره و آموزش دیده که گواهی اتمام دوره مربی گری قرآن مجید از مرکز تربیت مربی سازمان اوقاف کشور را کسب و حداقل پنج جزء از قرآن کریم را حفظ کرده اند استفاده شده است.

وی ادامه داد: طرح تربیت حافظان قران در جوار بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه ها، کانون‌های حفظ قرآن کریم و غیره انجام می‌شود و از ابتدای سال جاری 200 کلاس قرآنی در رده های سنی مختلف در مناطق شهری و روستایی و بقاع متبرکه استان برپا شده است.

وی گفت: در راستای مدیریت و ارتقای کیفی برنامه ها و طرح های قرآنی، وظیفه ارزیابی و نظارت بر برنامه ها بر عهده موسسه قرآنی ندای ملکوت گذاشته شده و در این راستا ستاد مرکزی حفظ قرآن کریم با مشارکت این موسسه تشکیل شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر ترویج فرهنگ الهی قرآن کریم در سطح جامعه تاکید داشته اند اظهار کرد: منویات رهبر فرزانه انقلاب در راستای تحقق نهضت تربیت و آموزش 10 میلیون قاری و حافظ قرآن کریم در سطح جامعه اسلامی در راس تمامی برنامه های فرهنگی ادارات اوقاف و امور خیریه استان همدان قرار دارد.

حجت الاسلام رضوی تصریح کرد: در 9 ماهه سالجاری یک میلیارد ریال به عنوان حق الزحمه مربیان و اختصاص جوایز به نفرات برتر در زمینه های قرآنی در سطح واحدهای اوقاف و امور خیریه استان همدان هزینه شده است .

وی همچنین با بیان اینکه آزمون طرح بزرگ حفظ قرآن کریم به عنوان بزرگ ترین رویداد قرآنی جهان اسلام در ششم اسفند ماه سالجاری همزمان با سراسر کشور در همدان برگزار می شود گفت: افراد شرکت کننده در طرح تربیت حافظان قرآن کریم می توانند در این طرح که در 11 رشته حفظ یک ،2 و سه جزء قرآن کریم ، حفظ موضوعی، حفظ ترتیبی و سایر دروس مرتبط با حفظ قرآن کریم در هشت حوزه امتحانی برگزار می شود شرکت کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان همدان اظهار داشت: طبق دستور‌العمل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به شرکت کنندگانی که در این آزمون امتیاز بالای 70 را کسب کنند گواهینامه مرتبط با طرح حفظ قرآن مجید اعطا می شود و به قید قرعه به تعداد 15 نفر از شرکت کنندگان در این طرح جوایز نفیسی شامل کمک هزینه سفر به حج عمره – عتبات عالیات و مشهد مقدس اهدا می شود.

طرح تربیت حافظان قرآن کریم براساس منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 هزار حافظ قرآن کریم از اوایل تیرماه سال 91 برای ترویج فرهنگ حفظ قرآن در بین جوانان و نوجوانان کشور آغاز شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان