اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. آذر 1395 - 7:46   |   کد مطلب: 22921
شوراها به کمک محیط زیست استان همدان می آیند
تشکیل کمیسیون محیط زیست در شوراهای اسلامی شهرهای استان
با انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست و شورای اسلامی استان همدان، شوراها در سراسر استان به کمک حفظ محیط زیست می آیند.

به گزارش صبح الوند، در جلسه انعفاد این تفاهم نامه که با رویکرد استفاده بهینه از ظرفیت های بالقوه برای ارتقای وضعیت حفاظت از محیط زیست برگزار شد، مدیرکل و معاونان حفاظت محیط زیست استان و اعضای شورای اسلامی استان همدان حضور داشتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در این جلسه بیان کرد: تفاهم نامه محیط زیست و شورای اسلامی استان به منظور تسریع و تسهیل در تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی و حسن انجام وظایف قانونی دستگاه های ذیربط و در چارچوب قوانین و مقررات منعقد می شود.

محمدرضا محمدی افزود: این تفاهم نامه در 6 ماده تنظیم شده و به مدت 2 سال قابل اجرا است که با توافق طرفین برای دوره های بعدی قابل تمدید خواهد بود.

وی گفت: برنامه ریزی مشترک به منظور آلاینده های محیط زیست در روستاها، همکاری مشترک در ارتقای کارایی و استانداردها به منظور مدیریت پسماندها از مرحله تفکیک تا دفن بهداشتی با روش های فنی زیست محیطی، همکاری مشترک و هماهنگی در امر پیشگیری از آلودگی آب های سطحی، غیر سطحی (زیر زمینی) و ساحلی در محدوده شهرها و روستاها، همکاری مشترک و برنامه ریزی بمنظور کاهش زیان آلودگی هوا ناشی از وسایل نقلیه و فعالیت های کارگاهی، همکاری مشترک در سیاستگذاری و نظارت بر امر بهداشت و نظافت معبر و اماکن عمومی شهری و روستایی، هماهنگی و همکاری مشترک در امر مبارزه با آلودگی صوتی، برگزاری کارگاه های آموزشی و همایش های مشترک در راستای تحقق اهداف تفاهم نامه و اتخاذ تدابیر لازم برای تشویق طرح های مشارکتی برتر در زمینه محیط زیست در سطح شهرستان از جمله برنامه های مشترک محیط زیست و شوراها بر اساس این تفاهم نامه است.

وی بیان کرد: تشکیل کمیته محیط زیست و توسعه پایدار در شورای استان و توصیه به تشکیل کمیسیون یا کمیته محیط زیست در کلیه شوراهای اسلامی شهرهای استان، همکاری در امر آموزش به شهروندان و روستاییان در راستای ارتقاء سطح آگاهی های زیست محیطی مردم، همکاری شوراهای اسلامی روستاها با ادارات حفاظت محیط زیست در جلب مشارکت مردم و رفع اختلافات زیست محیطی محلی، جلب همکاری مشارکت شوراها در انطباق فعالیت های مدیریت شهری و روستایی با ادارات حفاظت محیط زیست به ویژه ممانعت از هرگونه منابع آلودگی آب و خاک و تخریب محیط زیست در قالب طرح های عمرانی و ... و برگزاری کارگاه های آموزشی برای اعضاء شوراهای اسلامی با هدف تبیین ضرورت و اهمیت اتخاذ اقدامات حفاظت از محیط زیست از طریق شوراها از جمله محورهای این تفاهم نامه است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان