اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. آذر 1395 - 7:09   |   کد مطلب: 22515
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري همدان اظهار کرد: با توجه به اعترض هاي مردمي نسبت به مکان مصوب براي اجراي طرح پسماند، اين طرح در نشستي با حضور فرمانداران همدان و ملاير، بخشداران، اعضاي شوراي شهر و کارشناسان نهادهاي مرتيط بررسي و تعيين تکليف مي شود.

به گزارش صبح الوند، محمودرضا عراقي در نشست اعضاي کارگروه مديريت پسماند همدان بيان کرد: مسايل کارشناسي خدشه بردار نيست مگر اينکه کارشناسان زبده تر ايرادي در اجراي آن پيدا کنند.

وي اضافه کرد: افراد معترض به اجراي يک طرح در جريان روند کار و کارشناسي و مطالعات صورت گرفته نبوده به اين علت اعتراض آنها جنبه عملي ندارد.

وي افزود: با اين وجود بايد در مطالعات و اجراي طرح هاي بزرگ، مکاني را پيش بيني کرد که علاوه بر کمترين تبعات اجتماعي ، استانداردهاي مربوطه را داشته باشد.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار همدان اظهار کرد: برخي از طرح ها به علت اعتراض مردمي متوقف شده بنابراين بايد پيش از اجراي طرح مردم را توجيه کرد تا اطمينان حاصل کنند اجري طرح براي آنها مشکلي ايجاد نمي کند.

عراقي بيان کرد: کارشناسان کارگروه مديريت پسماند ويژه اصرار در اجراي طرح در همان نقطه را ندارند بلکه بايد در آن ناحيه اجرايي شود.

وي اظهار کرد: بايد در اجراي طرح ها انعطاف داشته باشيم و ضمن در نظر گرفتن پيشنهادها و خواست مردم ، نظر آنان را براي اجراي طرح لحاظ کرد.

وي تاکيد کرد: با توجه به اعتراض شديد مردم چند روستا به مکان پيش بيني شده براي اجراي اين طرح بايد براي متوقف کردن طرح اجراي آن توجيه قوي داشته باشيم.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري همدان از کارشناسان نهاهاي مربوطه خواست با حضور در روستاها به دغدغه ها و ابهامات ايجاد شده براي شهروندان پاسخ داده و آنها را قانع کنند.

عراقي گفت: طرح مطالعاتي جانمايي مکاني براي دفن پسماند ويژه کارشناسي شده است و اين سايت در منطقه اي است که از سکونتگاه هاي انساني فاصله دارد.

وي تصريح کرد: نمي شود که با يک نامه مکان پيش بيني شده براي دفن پسماند را تغيير داد از طرف ديگر به دغدغه هاي مردمي هم پاسخ نداد.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري همدان تاکيد کرد: هر مکاني براي دفن پسماند ويژه انتخاب شود احتمال اعتراض و واکنش مردمي وجود دارد با اين وجود بايد تبعات اجراي اين طرح در مباحث کارشناسي لحاظ شود تا با کمترين مشکل مواجه شويم.

وي افزود: اگر در اجراي اين طرح عقب نشيني کرده و مکان ديگري را انتخاب کنيم اهالي آن مناطق نيز گلايه مند مي شوند.

ميزان توليد پسماندهاي پزشکي شامل پسماند عفوني، عادي، تيز و برنده و شيميايي در واحدهاي بهداشتي و درماني روزانه 13 تن و 651 کيلوگرم است که حدود هفت تن از آن پسماند عادي است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان