اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. آذر 1395 - 12:52   |   کد مطلب: 22450
هفدهمين نمايشگاه هفته پژوهش و فناوري و اولين موزه علوم و فناوري ايران روز يکشنبه در محل دايمي شرکت نمايشگاه هاي همدان گشايش يافت.

به گزارش صبح الوند، معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري همدان گفت: يکي از عوامل اساسي پيشرفت در کشورهاي توسعه يافته، توجه به موضوع پژوهش است.

رضا قياسي افزود: هر نوع پيشرفت و توسعه ارتباط مستقيمي با تحقيقات علمي دارد و رشد و توسعه کشورهاي پيشرفته، در نتيجه سرمايه‌گذاري در بخش پژوهش است.

وي با بيان اينکه در دنياي امروز، دانايي يکي از محور‌ها و شاخص‌هاي اصلي پيشرفت و تعالي هر جامعه به شمار مي‌رود افزود: سنجش سطح دانايي به ميزان توليد و مصرف اطلاعات و گسترش دانايي به دسترسي سريع و آسان به منابع علمي موثق وابسته است.

وي با بيان اينکه در نمايشگاه هفته پژوهش دستاوردهاي پژوهشي دانشگاه ها و ادارات استان همدان در 36 غرفه به نمايش درآمده است از محققان خواست براي اطلاع از برنامه کارگاه هاي نمايشگاه هفته پژوهش استان و ثبت نام آن به آدرس اينترنتي www.hut.ac.ir\research-wweek مراجعه کنند.

سرپرست نمايشگاه سيار موزه ملي علوم و فناوري ايران نيزگفت: در اين نمايشگاه 47 اثر در قالب علوم ايران قديم و علوم نوين به نمايش درآمده است.

صالح فرامرزي ويژگي اصلي اين نمايشگاه را تعاملي بودن آن دانست و افزود: ما مباحث تئوري را به عملي تبديل مي کنيم و تمامي بازديدکننده ها مي توانند آثار نمايشي را از نزديک لمس کنند.

وي با بيان اين که يکي از ضعف‌هاي آموزشي در سطح کشور آموزش تئوري است که اين نمايشگاه کمک مي کند يادگيري علوم و فناوري راحت تر و با لذت بيشتر صورت بگيرد، افزود: يکي از اهداف اين نمايشگاه آموزش و بکارگيري نيروهاي بومي داوطلب بعنوان راهنماي نمايشگاه است.

وي همچنين با تاکيد بر اين که نمايشگاه هاي تعاملي يکي از مناسب ترين شيوه هاي آموزش در دنياست و با اين روش يادگيري عميق تر مي شود، تصريح کرد: حضور خانواده ها به عنوان اولين رکن آموزشي جامعه در چنين نمايشگاه هايي تاثير بسزايي در ارتقاء آموزش و يادگيري افراد دارد و آنها را با شيوه هاي آموزش علمي و عملي آشنا مي کند.

وي تصريح کرد: بازديدکنندگان مي توانند آثاري مانند پيل اشکاني، ترازهاي محمد کرجي در مورد نقشه برداري و رياضي، طرح هاي بازسازي شده از کتاب الحيل، گرانکش هاي بازسازي شده از کتاب معيار العقول، آثار بازسازي شده از ابزارهاي نجومي رصدخانه مراغه در قرن هفتم هجري و آثار مربوط به علم فيزيک و مباحث پايه اي آنرا ببينند و از نزديک لمس کنند.

هفدهمين نمايشگاه هفته پژوهش و فناوري و اولين موزه علوم و فناوري ايران از 14 تا 18 آذر ماه در محل دائمي نمايشگاه هاي همدان از ساعت 9 تا 12 صبح و 3 تا 6 بعداز ظهر برپا شده است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان